Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2009 11:02 - Да загубиш с достойнство или да спечелиш с подлост
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 4220 Коментари: 16 Гласове:
0

Последна промяна: 27.04.2009 11:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
„Да бъда или да не бъда туй е въпросът…”  е написал Шекспир преди векове. Защо чувствата объркват разума, а разума обърква чувствата, кому са му нужни и двете. Колко по-лесно би било да имахме само едното. Но не. Трябва да имаме и двете та да сме постоянно объркани. Защото чувствата стимулират разума, а разума чувствата. Та като заговорихме за разум кое е по-добре – да паднеш с чест или да победиш с подлост? Май и в двата случая губиш – в единия честа си, в другия победата. Е, най – хубаво да печелиш с достойнство, чиста победа, няма никаква фира, нищо не си загубил, нищо не си прежалил. Но това май го могат само шепа хора и те дори се оказват губещи, но на други неща. Като заговорихме за чувства те какво общо имат с победата? Ами имат разбира се - те са наградата, без тях нямаше да има стремеж към победа, но след като дават стремеж към победа, защо тогава пречат на победата заради честа, ама че объркани чувства. Кой може да каже че ме познава след като аз самата не се познавам, защото чувствата и разума ми си правят шеги с мен. Веднъж печели едното друг път другото и аз така и не можах да разбера човек на чувствата ли съм или на разума. Така е, карат се помежду си като врагове, а аз трябва да балансирам между тях и да се мъча да водя хармоничен живот. Ако някой има изпитана рецепта, моля дайте ми я, че нещо не мога да се оправя напоследък.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. orle - Благодаря ти...!
27.04.2009 11:12
Благодаря ти...!
цитирай
2. henzelski - Залагай на чувствата!
27.04.2009 11:16
Те са много и различни, докато разумът е само един...;)
цитирай
3. kass - henzelski
27.04.2009 11:18
Залагай, ама си противоречат понякога, и разума дава преднина на някое от тях.
цитирай
4. orle - С чувство се постига много повече, ...
27.04.2009 11:22
С чувство се постига много повече, от колкото с разум, защото разума се ограничава от знанието, а чувствата... те нямат граница
цитирай
5. dorichela - :)
27.04.2009 11:27
Аз мисля,че според ситуацията трябва да избираш разума или чувствата :)
цитирай
6. анонимен - Като си млад е по-добре да разчиташ ...
27.04.2009 13:33
Като си млад е по-добре да разчиташ на чувствата си, защото като остаряваме разума надделява дори и да не ти се иска. И все пак не съм убедена, че имам разум за някои неща. Те просто вече няма как да ми се случат, а ми се иска...
цитирай
7. kass - orle
27.04.2009 17:07
Но чувствата са много и не винаги те насочват с аргументи.
цитирай
8. kass - dorichela
27.04.2009 17:09
Та на въпроса тогава кое е по-добре да победиш с подлост или да паднеш с чест?
цитирай
9. kass - анонимен
27.04.2009 17:11
Разума наделява заради опита, но това убива ли чувствата или само ги подтиска и така ли трябва да бъде?
цитирай
10. orle - Аз се доверявам на чувствата си и до ...
27.04.2009 18:00
Аз се доверявам на чувствата си и до тук не са ме подлъгали нито веднъж. Със сърцето си и неговия глас постигнах повече от колкото с мислите си.
цитирай
11. orle - Познавам един. . . или една. . . не ...
27.04.2009 18:10
Познавам един... или една... не мога да нарека някой такъв човек..., който именно воден от разума си избра да спечели преди време с подлост. Като резултат на тази печалба провали живота на две деца - напълно незаслужили съдбата си, провали живота на родителите си, на вече несъществуващия спътник в живота - родител на едното от децата. Сега... години по- късно все още продължава да скача от легло в легло търсейки изгубеното си в гнусна печалба аз и до колкото виждам така и ще си отиде. Бившия спътник в живота... той за толкова години допусна до себе си само един човек, с който няма брак и до днес. По- трагичното според мен е, че децата на разумно спечелилия с подлост сега вървят по неговите стъпки, така са се засилили, че чак се спъват да бъдат разумни. Ако не беше толкова трагично щеше да е комично.
цитирай
12. kass - orle
27.04.2009 18:12
защото вероятно си чистосърдечен. Аз се осланям и на двете в повечето пъти, защото чувствата ми са доста буйни, а разума доста силен, може би за това често пъти са в противоречие. Благодаря за коментара.
цитирай
13. malkiatprintz - И двете, касс, и двете, иначе винаги ...
27.04.2009 21:35
И двете, касс, и двете, иначе винаги ще си бъдем едноръки. Не е лесно, но не е и невъзможно. Моя милост, също като всички, често се колебае между тях, и затова подхождам първо с разума – преценявам, обмислям, разсъждавам, меря плюсове и минуси, след което, веднъж като си изясня картинката (доколкото е възможно), отприщвам хрътките на чувствата да вземат решение. Може би това е интуицията. Ако пуснем чувствата без разума, много е вероятно да сбъркаме, обратното също е валидно, защото разумът не може да прозре всичко, най-малкото защото борави с ограничен набор от информация, а чувствата не се ръководят от доводи. Ако първо пуснем чувствата, а после се опитваме да разсъждаваме, тогава разсъжденията – поне при мен – не се получават, защото вече са подкопани, но когато първо освободя разума, а после чувствата, като цяло се получава. Сякаш чувствата възприемат логиката, която леко ги тушира за да не отлетят в съвсем шантава посока, но все пак са си чувства и някак балансът като че ли най-често се получава...
цитирай
14. kass - malkiatprintz
27.04.2009 22:36
Благодаря, аз също се стремя към това, макар понякога да се оставям на чувствата винаги разума ми е буден за да ме сръчка когато се налага.
цитирай
15. nina1975 - , , Сърцето има доводи, които разума ...
29.04.2009 12:07
,,Сърцето има доводи,които разума не познава"ПАСКАЛ.Според мен трябва да стъпваме по-смело,просто да бъдем по-внимателни къде!Да внимаваме като вземаш решения,но никога да не мислим прекалено дълго,за да не изтървем шансовете,които ни дава съдбата. Така че,май ще е най добре да се опитаме да съчетаваме и двете .
цитирай
16. kass - nina1975
29.04.2009 17:50
Да, наистина е на-добре макар да е много трудно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4227888
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930