Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2010 11:13 - До кога?
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 21682 Коментари: 55 Гласове:
31

Последна промяна: 08.07.2010 12:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Много често срещан напоследък въпрос е докога ще лежим на стара слава. Кои сме ние днес и какво ще оставим на наследниците като пример и почва за гордост. За какво е националната гордост от минали времена и на фона на глобализиращия се свят нужно ли е да сме толкова ревниви към произхода си. Въпроси на които всеки има свой отговор и отношение. Всеки човек има принадлежност, принадлежи към някаква етническа група, понятието „Гражданин на света” не съществува, независимо дали ще се съгласите или не, но е така, защото никой до сега не е заговорил на „световен” език, всеки говори на матерния си, нито пък някой може да спазва „световни обичаи”, не съществува и понятието „световна религия”, тъй че няма как да бъдем „световни хора”. Въпреки, че всички народи сме деца на планетата, ние всички имаме своя култура, език и религия. Затова са и неизбежни войните, коя от всички религии ще вземе превес, чия писменост, чия валута, чий език и така е откакто свят светува. Освен ресурсите и господството, всички се стремят и към уважението на другите народи, воденето на преговори, търговията, зачитането на мнението, взаимопомощ при бедствия или военна заплаха и т.н. и т.н. Идеята да си „гражданин на света” може да има само човек, който е неудовлетворен от етническата принадлежност към която приспада и ако днес някой се смята за такъв то нека бъде сигурен, че никой няма да го приеме с отворени обятия и благословията „заповядай гражданино на света на моя територия, ползвай моите ресурси, жени се за моите дъщери и наложи своите правила, култура и бит”. Не, няма да стане, напротив, ще наливаш данъци в хазната, ще говориш езика им, и ще им дадеш дъщерите си за да се претопиш и слееш с тях, поколение след поколение. Но какво значение има това? Нищо чудно, че Лондон е 12 милионен град на фона на България, чийто народ вече не може да хване 7 и да не си помислите, че лондончанки са рекордьорки по раждане, не, там просто има поминък, привлекателно е да се живее и всички „граждани на света” се стекоха там, въпреки мъглите и дъждовните периоди, които са хем нездравословни, хем отегчителни, ето така се покорява свят. Днес е лесно с пари да постигнеш много, но преди векове нещата не стояли толкова просто. В природата има неписани закони и те са битка, битка за това гените да оцелеят, твоите гени, твоя род, твоето потомство и така е при всяко живо същество, инак не би имало отбранителни войни, защита на семейството, на дом и територия. Завоевателните войни какво са, ако не да присвоиш територии и ресурси на други народи с единствената цел гените ти да оцелеят, да се наложат, естествен подбор, това е положението… Къде се намираме ние? Днес вероятно сме на дъното на таблицата, но предвид, че сме всички граждани на света, нищо чудно, че е така. Да се бориш в днешно време с народи, които икономически, че и във военен план са светлинни години напред е непосилна задача, тъй че комплексите са излишни. Старата слава съвсем не е безплатна, именно на нея се дължи окаяното ни положение днес, просто никой не ни е разрешил да сме всесилни, къде са заслугите или грешките на предците ни не е толкова важно, по важно е къде са заслугите и грешките ни днес, основната от която е, че сме граждани на света. Славните моменти на миналото би трябвало да ни отворят мислите за това, колко по-мъдри са били предците ни, воювайки за правото на етноса ни да съществува и да се развива, за разлика от днес, когато доброволно се предаваме или може би продаваме. Май само при човека е възможно това, въпрос на мислене, животните като не разполагат с интелект като нашия, разчитат на инстинктите си. За да се постигне това доброволно развяване на бялото знаме, днес се ползват други, различни от чистата война методи, просто трябва да убедиш един народ, че е „гражданин на света”, че светът ще се погрижи за него, икономически да го поставиш на колене, нещо което Съюза се опита да направи, при това не само с нас. Но не мислете, че днес народите са толкова жестоки, съвсем не, просто внедрените в държавата хора, от едно друго време, подкопаха самоуважението на народа и после всичко става много лесно. Но за да не си помислите, че съм крайна националистка мисля, че тук е момента да уточня, че съвсем не става въпрос за липса на самокритика и незаслужено самочувствие. Дори напротив, критиката към себе си и народа си трябва да отговаря на действителността, а старата слава да ни напомня кои сме, критиката обаче трябва да е градивна, а не просто ненавист към произхода си. С родоотстъпничество трудно ще убедим света, че сме достойни, че заслужаваме уважение и колкото и да сме угнетени днес, принадлежим към българския род, просъществувал векове наред. И ако някой ме попита сега „Докога ще лежим на стара слава?” ще му отговоря така: „Докато не си извадим поуките от преходните периоди, докато не се самоосъзнаем и докато не започнем да градим днешната си слава, базирана на самоуважение…”, което много хора се мъчат да правят, но защо ли не намират подкрепа?




Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. loli - Каси, какво "до кога"??
08.07.2010 11:41
Всичко е в реда на нещата..Просто живот..До края на света..!!
Привет!
цитирай
2. kass - loli
08.07.2010 11:44
просто живот, но какъв? Защото ми е трудно да повярвам на някой, ако ми каже, че му е все тая...
Поздрави! :)
цитирай
3. dushevno - "до кога"??
08.07.2010 12:00
бе Иве ще продължаваме да се питаме и да искаме да сме
наясно с всичко ...

на консуматорите им е къде къде по-лесно :)))
цитирай
4. rakurs - За това което сме никой външен не ни е виновен!
08.07.2010 12:03
На гръцки ли се отслужва в българските църкви!Защото достойните не се преклониха.
И богатите умират,но бедните /духом/умират всеки ден.
цитирай
5. kass - dushevno
08.07.2010 12:05
на никой не му е лесно Алби, инак не би се срамувал :), да се срамуваш е лесно, по-трудно е да се запиташ какво си направил за да не се срамуваш... Май по-лесно е някой друг да го направи, а ти да се гордееш на чужд гръб :)...
Поздрави!
цитирай
6. kass - rakurs
08.07.2010 12:08
бедните духом умират, но по-лошото е че пречат на богатите духом да допренесат за достойнството на своя народ...
цитирай
7. rakurs - не случайно оставих само два поста
08.07.2010 12:40
в блога си,да не разсейвам попадналите там.А бях писал и за инвазията на турски сериали ,и за топлофицирането ни и др. важни за нас неща.
цитирай
8. kass - rakurs
08.07.2010 12:45
човек не се бори за страна и народ от които се срамува...
цитирай
9. rakurs - АЗ не се срамувам,
08.07.2010 12:57
аз съм част от всичко това.
цитирай
10. kass - rakurs
08.07.2010 13:02
Аз също не се срамувам, защото разбирам причините за всичко, което ни се случва, но не мога да разбера хората които смятат, че вече нямало значение потеклото, чунким може някой да избяга от него, ако ще и на луната да иде...
цитирай
11. gizdashki - Докато ни управляват само с идея за печалба!
08.07.2010 13:04
Преди сто години е имало закони подобни на тези:
http://www.bgpetition.com/badeshte-za-decata-na-bulgaria/index.html
които са насърчавали развитието на икономиката и раждаемостта... Защо сега ги няма?
Затова ще лежим на стара слава докато дойде новата слава или докато си спомняме старата...
цитирай
12. rakurs - kass
08.07.2010 13:11
какво е твоето мнение за това което съм оставил в блога си?
цитирай
13. kass - gizdashki
08.07.2010 13:19
има начини за повишаването на раждаемостта, но не само тя е причината да се топим като нация, напускането на страната е една от тях. Разбира се всеки е свободен да си търси късмета по света, насила хубост не става, но ако поне се работи в посока човешки ресурс и самоуважение ще има много бързо резултати...
цитирай
14. kass - rakurs
08.07.2010 13:23
мисля, че трябва да оставиш още много...
цитирай
15. newlogic - Интересно
08.07.2010 13:37
Аз не възприемам "гражданин на света" по начина, който ти го характеризираш. За мен такъв човек би бил, някой който е пътувал доста по света, видял е различни кулури, обичаи и религии и до известна степен ги разбира и възприема, а в най-добрия случай се поучава от тях. Не е нужно да има световен език, религия или държава. Ние сме обединени от това, че сме хора и имаме един и същи нужди, правим едни и същи неща, за да оцеляваме.
Богатите и властни дъжави, са такива с достъп до голяма част от ресурсите на планетата. Естествено е, че който държи контрола въргу тези ресурси, ще държи контрол върху всичко.
В държави като Англия, раждаемостта е много голяма. Когато се разхождаш наоколо, навсякаде виждаш майки с детски колички, като повечето от тях са млади. В БГ нещата съвсем не са така, все по-малко деца се раждат, и възрастовата граница на жените, раждащи деца се покачва доста. Все по-често се случва жена да роди първото си дете, когато е минала 30-те. В такъв случай вероятността за второ дете е много малка и проста аритметика показва - 2 родители - 1 дете , регрес -1.
Като изключим циганите, колко са семействата с повече от 2 деца, вероятно много малко. Е как тогава да се увеличи българския народ.
И най-лошото е, че никой не прави нищо по въпроса. Няма достатъчно помощи за майките с деца, няма превилегии, няма отстъпки и т.н. Вместо това се получава обратното - скъпи памперси, скъпи лекарства за деца, скъпи лекарски услуги и т.н. защото "болни" хора искат да печелят от факта, че родителите биха направили всичко за децата си.
Докато я има тая алчност и докато съществува мотото "прееби другарче", няма да направим крачка в положителна посока.
За сега единствената крачка в положителна посока, която българин може да направи е крачка в посока Айрогара София, за съжаление.
цитирай
16. rakurs - kass
08.07.2010 13:49
Касае се за средствата за произвядство.Как се преминава от частно към общественно и обратно.Това е само "зрънцето" за развитие на въпросите.
цитирай
17. smani - Привет Ива!
08.07.2010 14:53
Глобализацията е неизбежен процес и ние вече сме част от всичко това, надявам се за добро. Разбира се, че има място в "Глобалното село" и за специфичния език, култура, обичаи на големи и малки народи, които го правят по-колоритно и доказват зрялостта му. Но стандартите вече са едни и всички се стремят към тях - по-добре заедно, отколкото отделно.

Само да вмъкна - Световна религия съществува и те са няколко големи, една, от които е Християнската религия. :)
цитирай
18. moreto66 - Касс, много въпроси поставяш, а отговорът им не е еднозначен.
08.07.2010 15:07
Какви граждани на света, като ние в собствената си държава сме като чужди. Живах извън България няколко години, завръщането беше хем радостно от факта, че съм си удома, хем горчи - от всичките тези неща, за които пишеш. Истината е, че децата ни гледат навън, и не ги упреквам. Не че там са си у дома, но тук - у нас стана много тежко за живеене, трудно за развитие, за оцеляване. Дано не звуча много песимистично, не съм такъв човек. Но пиша като майка, чието дете е на другия край на света...
Поздрави!
цитирай
19. анонимен - Доста разхвърляни мисли ... съжалявам!
08.07.2010 15:46
По отношение на старата ни слава и поуките от нея, е нужно повече конкретика.

Използването на "завоевателни войни" ми прозвуча като празна дупка или космическа вселена...

А твърдението:
"Идеята да си „гражданин на света” може да има само човек, който е неудовлетворен от етническата принадлежност към която приспада..."

е просто абсурдно!!!


Употребата на кавичките носи условно и преносно значение на думите. В този смисъл няма човек, който да не е световен, мобилни сме повече от всякога, разполагаме с високотехнологични комуникации. Всичко е въпрос на желание и усилие! Речевата форма на "световния език" е само едно от проявленията на общуването между хората! Други още са музиката, картините, изобщо изкуството, науката, езикът на природата говори на всичко, що съществува под небето...

Схващам идеята на постинга, но можеше много по-аргументирано и добре!
цитирай
20. анонимен - Колкото недостатъци и пропуски да има в есето на Касс,
08.07.2010 16:20
най-важното е, че мисли, анализира и не я мързи да го напише.Това отнема доста от личното време и показва позиция. При това не е важно винаги да си прав. Важното е правилно да поставиш въпроса, по твоя си начин. А нека коментарите да избистрят преобладаващото мнение. От мен (5 и 1/2). Поздравления!
цитирай
21. pegas08 - Куш, не се ли печеш з.на морето, а се буташ из коментите?
08.07.2010 17:09
Каси, не мога да те позная, ти ли пишеш или някой от парламента?
шегувам се, Куш е прав, трябва да се постави въпроса.
Към Вишничка- не търси кусури вишничке във формата, а гледай съдържанието!
А то е прекрасно! Няма какво да уточняваме тука!
Дупедавците -вън! Толкоз просто и логично!
Каси, имах едно стихче, но ме мързи да го търся. Започва така:

ГЛОБАЛЧЕ
-------------

АЗ СЪМ ГЛОБАЛЧЕ, ОБИЧАМ
ВСИЧКИ ГУЩЕРИ В ЗЕЛЕНО.
ГЛОБАЛЧЕ, ДА СЕ НАРИЧАМ-
ДАЛАВЕРА Е ЗА МЕНЕ!
АКО ТИ ХАРЕСА, ЩЕ РОВНА!

ВЪЗХИТЕН СЪМ ОТ ТЕБ, ДА ЗНАЕШ!
цитирай
22. анонимен - Пегасе,
08.07.2010 17:27
Касс е умна красавица. Недей да я приватизираш. Тя е на всички.
Ти върви си печи дъто на тоя дъжд. В петък смятам да прескоча, но ако продължава да вали отлагам. Цялата ми рода е от Варна. Мога да хода всеки уикенд.
цитирай
23. miaa - Поздрави за постинга и позицията ...
08.07.2010 18:24
Поздрави за постинга и позицията Kass! Много "тежка" тема! Нещата са взаимодействащи и взаимно изключващи се. Новото позитивно мислене се възпитава и понякога трябва да минат няколко поколения за да осмислим, това, което ни е дадено по дух и природа! С обич и уважение към теб!
цитирай
24. mamkamu - -
08.07.2010 18:29
Много добре написана статия възхваляваща антиглобализма. Ще си говорим след 200 години, когато по-голямата част от цивилизования свят ще говори на "световен" език :) (предполагам не китайски)

Да, аз се чувствам гражданин на света, защото споделям универсалните човешки ценности, които позволиха на този свят да излезе от блатото на Средновековието и варваризма. Това, обаче никак не ме прави по-малко българин. Напротив, историята ни доказва, че колкото повече една нация е отворена към света, толкова повече тя просперира в икономически и духовен план. Или не е така?

Иначе си права. Себеуважението на една нация не може да се крепи само и единствено на безвъзвратно отминали славни дни.
цитирай
25. kass - newlogic
08.07.2010 18:30
Гражданин на света и това да пътуваш, няма лошо... Лошото е като в онзи разказ на един мой познат, който отишъл да работи в чужбина и като го разпитали за България, той се изказал негативно, българския народ бил прост, а държавниците крадци, после някак си чужденците си променили мнението за него :), а човекът просто искал да оправдае присъствието си в страната им, понеже не бил на екскурзия да изучава културата им... така, че ние може да решим и че сме граждани на космоса, обаче това е само наш проблем и никой няма да ни възприема така...
цитирай
26. kass - smani
08.07.2010 18:36
Предстои да видим Стани, скоро ще разберем колко общи интереси има глобализацията, че нещо дочух да съветват Гърция да излезе от Евросъюза след икономическата криза в която изпадна, а Англия не прие еврото, светът може и да си е голямо село, но всеки принадлежи към определена общност... Поне досега не съм видяла паспорт в който да пише: еди кой си - гражданин на света :)...
цитирай
27. kass - moreto66
08.07.2010 18:42
Понятието "гражданин на света" според мен е произлязло от поколението на майка ми, още като млада ми разправяше колко е добре да се изуча и да тегля коня по чужбините, "да се измъкнеш" така звучеше, това възпитание ни действаше като инжекция, много от моето поколение поеха по емигрантския живот, докато повечето от тях не се завърнаха с наведени глави, защото никой не ги посрещна с хляб и сол. За жалост обаче липсата на принадлежност води до никъде, защото нямаш амбиции да направиш нищо за страната си, когато си решил да реализираш децата си в чужбина...
цитирай
28. kass - vishnichka
08.07.2010 18:48
благодаря за забележката, явно толкова са ми възможностите, конкретиката не е необходима, става въпрос за хора които се срамуват от рода си, точно за тях, за тези които не спират да мрънкат какъв бил българина, сякаш не са от тази народност. Всичко друго, изкуството, музиката и т.н. естествено принадлежат на човечеството защото са създадени за него, но това не значи, че авторът им е човек на света, без националност...
цитирай
29. kass - kushel
08.07.2010 18:52
:):):)... Благодаря..
цитирай
30. kass - pegas08
08.07.2010 18:56
нека си се глобализира света ще видим докъде ще стигне, дай Боже да е за добро, обаче как пък, мамка му, не чух някой от някоя развита страна да каже, че е гражданин на света, Англичаните дето си купиха къщи в България и избраха тук да живеят питайте ги, едва ли ще кажат друго освен, че са Англичани... :)... Арменците например са много сплотени, рядко се женят за друг освен за арменец/ка, лично от устите им съм го чувала "че как, нали инак ще се притопим"...
цитирай
31. kass - miaa
08.07.2010 18:59
Наистина имаме нужда от ново мислене, сега след толкова много опит в емигрантския живот, навремето хората са получавали политическо убежище, стига да минат границата невредими, сега обаче свтът не ни е длъжен и от нас зависи как ще гледат на нас...
цитирай
32. kass - mamkamu
08.07.2010 19:07
Глобализма няма нищо общо, никой на никой не е отнел националната принадлежност, развитите страни дето само за глобализация дърдорят най-много си държат на националните интереси, исторически факти и айде да не говорим какви врътки стават в спорта за да е тази държава пред онази, защо ли е така, нали всички сме хора на света??? Миналото е много важно, защото ни припомня кои сме и всички тия колко нямало значение какво било и що било са за да ни внушат по-лесно как света е едно голямо село...
цитирай
33. malkiatprintz - "Гражданин на света" е ...
08.07.2010 19:08
"Гражданин на света" е състояние, а не принадлежност, там бъркаме, Касс и оттам идват недоразуменията. То не отрича различията, напротив: няма как да стане човек гражданин на света по дух, ако не приема различията. Това състояние не отрича принадлежността към дадена група хора, народ, нация. Но и другото ми се струва крайност: човек да се жени/омъжва задължително само за хора от своя етнос, за да няма претопяване.
цитирай
34. kass - malkiatprintz
08.07.2010 19:13
Състояние? Какво е това състояние принце, та аз не го разбирам? Да приемеш различията означава да има различия, т.е. от позицията на Българин или еди какъв си, приемаш различията на друг, инак изпаднали всички в състояние на "човек на света" за какво да приемаме различията на другите култури, че те са си направо наши, нали всички сме от един свят???
цитирай
35. malkiatprintz - Според мен "човек на света...
08.07.2010 19:25
Според мен "човек на света" не противоречи на това да сме част от собствения си род. Възприемам това понятие именно в признаването и приемането на различията и многообразието, когато се радваме на красивите паметници на другите култури, когато са ни интересни техните обичаи, когато зачитаме техните възгледи (което, пак казвам, не означава да пренебрегнем своите) и успяваме в някаква степен да погледнем и през техните очи. И Торквемада, и Мандела са били граждани на своите държави, принадлежали са към своя род, но има известна разлика между тях, нали?
цитирай
36. kass - malkiatprintz
08.07.2010 19:31
принце нямам против, но май говорим за различни неща, айде като сме толкова толерантни да си отговорим защо не приемаме различията на ромското малцинство, те кво, не са ли граждани на света? Аз не напразно качих откъс от филма "Принцът на Египет", ако си го гледал, ако не си гледай го, защото никак не е лесно да слезеш от позицията на принц и да идеш при робите, но такъв е неговият произход и той го прие. Нека не изместваме темата, говорим за родоотстъпничество и то съвсем реално...
цитирай
37. malkiatprintz - Като цяло ромите не са граждани на ...
08.07.2010 20:05
Като цяло ромите не са граждани на света. Не може да е гражданин на света този, който руши света. Това не означава, че не уважавам Чирков като специалист и личност която е допринесла за обществото. Както не означава, че не уважавам онази циганка, с която през 1991 работехме на две съседни сергии и която беше по-чистоплътна и възпитана от повечето хора от останалите сергии. Не приемам и различията на "Ал Кайда". Не измествам темата, просто така го усетих, Касс. Не мисля, че "Идеята да си „гражданин на света” може да има само човек, който е неудовлетворен от етническата принадлежност към която приспада..." А принцът на Египет е Моисей, който е приел избора си след като е чул пряко Божия глас от горящия и неизгарящ храст, който му е поставил тази задача :)

Съгласен съм, че "...критиката обаче трябва да е градивна, а не просто ненавист към произхода си", но пък и нещата трябва да се казват с истинските им имена: крадат ли управляващите? Крадат. Значи са крадци. Просто не трябва да се отива и в другата крайност, където, в името на родолюбието, не се доизказват неща, които са факт.
цитирай
38. kass - malkiatprintz
08.07.2010 20:11
схванах идеята ти принце, а за родолюбието мога да ти кажа само, че същите онези народи, които изкупиха мозъците ни сега ни плащат помощи, защото наште мозъци им донесоха прослава и капитали. Студената война е много показателна за това как уж науката и изкуството са за човечеството, но всъщност се използват за власт и благоденствие на един народ пред друг. Не е лошо повечко хора да чуят Божия глас от горящия храст, който не изгаря :):):)...
п.с. Чирков направи болница в Германия, но също така и в България, която май му отнеха...
цитирай
39. zebb - Здравей, kass !
08.07.2010 21:36
" Уважавай себе си, за да те уважават и другите! "
Иначе няма да знаем Кои сме ... и Накъде отиваме ...
Поздрави от мен и морето!:-)
цитирай
40. kass - zebb
08.07.2010 21:48
Благодаря ти zebb, така е, но за жалост се оказва, че сме отворени към света, обаче затворени към себе си, нали руснаците ни бяха братушки, а какви братушки могат да ти бъдат хора които ти налагат модел на управление е вече друг въпрос, все се чудя като ни бяха такива близки братушки що не ни оставиха ние да подережираме парада малко???
Поздрави и на морето също :)...
цитирай
41. moreto66 - Понятието "гражданин на света"
09.07.2010 12:26
Така е, а има и друго. Отивайки някъде , започваш да се чувстваш дърво без корен. Поне аз така го почувствах, много силна носталгия изпитах. Прибрахме се с малкия ми син тук и той расте тук(пубетрета) и мисля, че е българин в себе си, докато големият завърши гимназия там, прибра се, поживя малко тук и сега пак е там - студент..Усещам го, че не е нито тук, нито там..Няма гражданин на света", по-скоро има никъде. А наистина от всичко това България обеднява - на деца, на хора, на човешки капитал, ...стопяваме се.
цитирай
42. kass - moreto66
09.07.2010 12:35
Защото в момента в който напуснеш родината си вече си гост в друга държава, с други обичаи, култура и бит. Аз това понятие така и не го разбрах, никой не ми даде конкретно определение, но колкото и да си мислим, че народите правят това или онова за човечеството няма как да не отбележим, че първо го правят за себе си и след това за останалия свят. Никой родител няма да нахрани чуждото дете, а да остави своето гладно, това са естествени инстинкти, имам чувството, че сме притъпили дори инстинктите си вече...
Поздрави!
цитирай
43. henzelski - Ех, Касси,
09.07.2010 15:28
световни хора няма как да бъдем, но пък сме граждани на света, което реално е по-добре, отколкото негови поданици...;)
цитирай
44. kass - henzelski
09.07.2010 15:49
както и да го наричаме henzelski, както и да го мислим никой досега не е успял да глобализира света нито чрез идеология, нито чрез война, нито никак, по една проста причина, че той се състои от етноси, а етнически конфликт може да избухне само от една единствена дума дори. Не напразно навремето са избивали враговете си до 9-то коляно, за да няма отмъщения. Различните етноси са с различен манталитет, начин на мислене и чистоплътност дори, колкото и да сме толерантни винаги ще имаме към едните едно отношение, към други - друго. Такава е човешката природа и всички злини на света се дължат на неразбирането й... Гражданин на света, вместо поданик можеш да бъдеш само, ако си избран да решаваш световните проблеми, но преди това трябва да си си решил своите :)...
цитирай
45. bapha - с тази насока на разсъжденията, kass,
11.07.2010 01:58
превръщаш род и традиции в окови :)))

Не го приемай като заяждане (моля те), но светът се е ширнал пред нас и ние можем да го разгледаме, опитаме, отберем... и да овкусим нашия си живот по наш избор. С една почти безкрайна палитра от подправки :)
Дали сме граждани, селяни или поданици на света е без значение... ние живеем в този свят (а повече просто нямаме, дори и да е клише). Има сложени достатъчно граници и забранителни знаци, за да добавяме още. За някои неща трябва да дораснем, а други сме надраснали. Промяна винаги ще има, неизбежно е... Ние сме филтърът, от нас зависи какво и колко ще подадем с щафетата... Не е нужно да решаваме световните проблеми, достатъчно е да не създаваме нови ;) Светът е наш, kass, просто приеми, че не навсякъде сме добре дошли, както и че не всеки е добре дошъл в нашия дом...
Ние трябва да си построим дом, който е уютен за нас :)))) не е нужно да го налагаме на съседите или да мрънкаме, че техния е по-хубав :))))

поздрави за темата... само много черногледо ми идваш (изненадващо!) :)))
цитирай
46. kass - bapha
11.07.2010 07:35
Хей :), родът и традициите не могат да бъдат окови bapha , все едно да кажеш, че роднините ти са окови за теб :). Това са си просто кодирани неща, не знам може би инстинкт, аз не си измислям всичко това, то си е просто факт, ето как се разбуниха духовете след убийството на Боби Райнов, познавам хора от 10 години по чужбините и които скачат като хищни котки срещу тоя дръзнал да обиди страната им, нищо че те самите не са по-малко критични и възмутени. Няма лошо светът да се ширне пред нас, нека си слагаме подправки каквито си искаме, но желани ще бъдем тогава, когато извоюваме уважение от позицията на хора с род и родина, в която сме родени, за благото на която сме допринесли и т.н. На нас може много да ни се иска целият свят да ни приема с отворени обятия, но това няма да стане до момента, до който не си оправим кочинката у дома и не се ширнем по света от позицията на устроени хора със самочувствие, а не на емигранти търсещи препитание. Всеки човек принадлежи към определена общност, първият критерий по който ще погледнат на него е по състоянието на общността към която принадлежи... приеми го на доверие ;)....
цитирай
47. sparotok - поздрави!
11.07.2010 20:38
Прекрасен постинг!
Напълно съм съгласен с тебе!
Много добре си го казала - Докога ще лежим на стара слава?” ще му отговоря така: „Докато не си извадим поуките от преходните периоди, докато не се самоосъзнаем и докато не започнем да градим днешната си слава, базирана на самоуважение…”, което много хора се мъчат да правят, но защо ли не намират подкрепа?
цитирай
48. sabrosa - глобализация - роботизация
13.07.2010 12:26
Страхотно! Хареса ми и как и защо е написано.
Може би трябва да си спомним откъде сме тръгнали, за да преоткрием своята уникалност. Света изисква да дадеш своята лепта, за да участваш пълноправно в него. Ние обаче сякаш сме му твърде сърдити, че не ни приема с отворени обятия. Слушали сме историите за борбеността и величието на българския ум достатъчно, че да им повярваме толкова безрезервно, че чак да спрем да го ползваме ... въобще. Нали сме велики, дали сме толкова много, защо да се напъваме.
Държави рекламират себе си, призовават с уникалност. Борят се за парче от пая. Ние от своя страна сякаш седим като префърцунена примадона, която никой не иска да покани на танц. Ако случайно ни покани - ще откажем, защото не ни е поканил на време ... и след края на вечерта ще се одупим гологъзи пред всеки пожелал, защото сме изтървали купона. Защото някак хем сме богопомазани, хем сме приели, че не е нужно да сме достойни, за да сме там. И мразим, мразим наред защото не ни дават на готово ... защото вече не остана кой да ни погали по главиците и да ни каже - вие сте велика нация, не остана кой да ни нахрани "с хляб и сол" ...

не мислим ... не действаме ... не съществуваме ...

хубаво ми става когато видя мисъл - значи някой е помислил и се е осмелил да го представи на другите ... достатъчно е! ако и тези други помислят
цитирай
49. kass - sparotok
14.07.2010 19:32
Спароток, честно казано написах поста, защото твърде често четях подобни твърдения в коментарите под постингите ти, винаги съм се чудела на такива хора, които смятат, че нищо не трябва да се прави, защото било минало, останало в историята и че сега нямало значение, защото светът бил голямото село. Какво от всеки един твърдящ, че днес сме едно нищо, без славни моменти, е направил за да не бъдем нищо? Май нищо друго, освен да се изказва остро какъв калпав народ сме. Поздравявам те за усилията и труда, които полагаш за да поднасяш на читателите интересни факти от историята, защото историците могат да правят това, който може друго - да прави друго, а не само да говори :). Поздрави и успех в работата ти!
цитирай
50. kass - sabrosa
14.07.2010 19:46
"Може би трябва да си спомним откъде сме тръгнали, за да преоткрием своята уникалност."

Всички знаят от къде сме тръгнали и какви сме били, но го омаловажават, защото било минало, явно наследствеността няма никакво значение днес :). Липсата на самоуважение и вяра в сънародниците си, като масов начин на мислене е голям бич и причина за липсата на гражданско общество. Аз затова намирам Библията за велика книга, защото когато Господ казва на Моисей от горящия храст "Аз чух народа си как ме зове, чух плача му и молбите му и ето ме, отзовавам се" говори само за едно, че само от единомислещ народ, с една цел, с една обща тегоба, ще се роди водач, който ще ги изведе от страданието, народ който не желае това със сърцето си и търси оправдания или дезертира, няма да има тази съдба...
цитирай
51. rustam - Даммм
24.07.2010 08:40
това вече наистина е доста по-добро. по-естествено.
преди приличаше на комсомолска секретарка от селски районен комитет на ДКМС.
цитирай
52. goran - Kass, много истински си го казала
25.07.2010 13:13
Ще добавя линк в моя блогрол към постинга ти - нали може?
цитирай
53. kass - goran
25.07.2010 14:55
благодаря ти goran, разбира се, че може...
цитирай
54. goran - Благодаря:-)
25.07.2010 15:09
За мен е чест:-)
цитирай
55. demograph - Както е започнал, така и ще свърши света - схватка за оцеляване.
18.08.2010 00:31
"Аз чух народа си как ме зове, чух плача му и молбите му и ето ме, отзовавам се" ....! Само заради този израз си струва да се прочете блога ти.
Ще остане на света народът който има такива водачи.
Благодаря.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4221173
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031