Прочетен: 38557 Коментари: 80 Гласове:
Последна промяна: 08.02.2011 11:57
С радост забелязвам новата вълна в блога за 5-те предложения как да да се оправи държавата. Мислех, че такива инициативи са вече отминали, но слава Богу не са, защото лично на мен са ми интересни. Разбира се по всяка тема е писано и говорено, но това не значи, че човек не може да го напише по свой начин, тъй че за мен лично е много интересно когато по една тема има няколко публикации с различни възгледи.
Сега по темата.
1. Първо и най-важно условие за да се оправи държавата е ДА СПРЕМ ДА Я ОПРАВЯМЕ. От две десетилетия насам всичко, което всички правят е да оправят държавата. Тези благородни намерения обаче водят до политически разделения, спорове, компромати и прочие. За да се оправи държавата не се иска нищо повече от това да си гледаш работата както трябва, да си градивен и полезен и най-вече да си наясно, че не можеш да се разграничиш от държавата. С две думи гледай си твоята работа по възможно най-добрия начин и не вярвай, че някой ще дойде да те научи как се прави това. А когато държавниците се намесят и ти попречат да правиш това, което най-добре умееш излей си недоволството и се връщай на работа. Особено важи за образователната и здравната система, където оправданията с държавата като че ли са най-много. Някъде обаче зад неуредената държава стоят професионалистите или липсата на такива, което ще рече, че върната родилка заради неплатени здравни не е въпрос само на неуредена държава, а и на непрофесионално отношение на лекари към работата си. Нека не забравяме, че неуредената държава е най-доброто ни извинение да сме нереализирани, най-хубавите цветя обаче, са тези които виреят в трудни условия, въпреки плевелите около себе си…
2. На второ място и пряко свързано с първа точка е едно изискване, което задължително трябва да направим, а именно да изкореним плевелите. Няма оправдана солидарност към слабите професионалисти, мързеливите или немарливите колеги. Естествено на думи е много лесно, но да се изкорени закоравяла система, прогнила от шуробаджанащина никак не е лесно, но кой е казал че ще е лесно. За тази цел обаче трябва да си човек чиято дума тежи и чийто професионализъм е неоспорван, само така ще намериш подкрепа ако разбира се ти стиска да се изправиш срещу бурята. Но преди всичко самият ти трябва да си оправил живота си преди оправяш каквото и да било и който и да било. Това като че ли е и причината да не давам политически съвети, защото ако смятах, че знам механизма по който да се оправи държавата отдавна да съм се кандидатирала, а ако някой все пак смята че знае и може, то моля да не губи време, а да се заема веднага с отговорната задача…
3. Все пак има едно нещо, което смятам, че ще е много полезно за обществото и то е да се даде стимул чрез облекчаване на данъците за полезни на обществото дейности. Примерно фирмата ви работи добре и искате да построите една детска площадка в квартала в който живеете. Не виждам никаква причина разходите по тази градинка да не минат за разход след като похарчените пари са за общественото благо и облекчават общината. Подобно може да се организират детски спектакли, кръжоци и други извън основната дейност на въпросната фирма или фирми в сдружение от чието спонсорство ще се ангажират самоосигуряващи се лица без участието на държавни субсидии или друго държавно подпомагане. Всеизвестно е на всички, че българина би дал за всичко друго само и само да не плаща данъци, е, при това положение тази му черта трябва да се използва за благородни цели.
4. Друга особено полезна черта на българина е че има силно развито чувство за собственост. За колата, домът си или за каквато и друга собственост да трябва да се погрижи, българинът ще се погрижи ревностно, но за града си, квартала или държавата тцъ… Вероятно не ги смята за свои и затова. Ако това наистина е така, както подозирам че е, то значи че е крайно време да му се даде да притежава. На лекаря – кабинетът, на учителя – класната стая, на чиновника – бюрото… Е, не с натурален акт естествено, а със свободното право да ги управлява, подреди, обзаведе и т.н. според както смята, че ще е най-добре за него да си върши работата професионално, а резултатите ще покажат кой колко добър стопанин е, но при всички положения ще има конкурентност, по-идейни, по-добри и прочие, защото прогресът се дължи на конкурентни начала. С две думи всяко държавна институция е добре да помисли за допустими и непротиворечащи на реда на институцията свободи, чрез които работещите да имат усещането че изграждат своя собствен професионален авторитет, атмосфера и условия за развитие.
5. Забелязвам, че има особено голяма ниша в сферата на услугите – от това да се обърнем към някой да ни отърве от старият ни отдавна легнал на трупчета автомобил, до това да използваш някой да вземе децата ти от училище и да ги превози до вас. Не, че хората не намират изход като видят зора, но защо пък да е трудно. Основната спънка идва от това, че за да се извършват услуги срещу заплащане е необходимо да се регистрираш като фирма и да си плащаш данъците, ако искаш да се рекламираш и развиваш, а не да се подвизаваш в сивата икономика. За жалост обаче да си собственик фирма не е лесна работа и затова смятам, че донякъде въвеждането на някакви патентни данъци биха могли да развият сектора с услугите, ако дейността не изисква офиси, търговски обект и др. такива. Достатъчно е да имаш осигурителен номер и да плащаш определен патент на година, здравни и други осигуровки и върви и се развивай, чисти домове, мий входове, бракувай стари коли, почиствай дворове, с две думи действай и се рекламирай навсякъде, защото в тази държава има много за чистене и поправяне…
Е, аз съм до тук с идеите, ако някой има още давайте ги и току виж сме оправили държавата…:)))
НЕ искам ,да гледам..това..
Украински командир: Руснаците изстрелват...
- да се направи мандата му и този на това НС пожезнен.
- на мястото на паметниците на Червената армия да се слага негова статуя в М 1:1 000;
- да се забранят партиите, интернет, секса и критиките против него;
- всеки българин да си изкопа гроб предварително и да пуши само контрабандни цигари;
Аз се отказах, защото разбрах, че с умуване и писане няма да стане. За да зависи нещо от мен или теб първо трябва да извървим дълъг път, да се оправим с това с което ние се занимаваме, а след това да оправяме държавата или света, това е според мен. А ББ е спечелил изборите чрез народния вот, тъй че "глас народен - глас Божи"... Всичко което можем да направим е да поискаме определени промени в определени закони за да ни е по-лесно да работим...
А, и за какво ти са толкова много пари??? На Гърция дългът е 300 милиарда евро, нали не си решил да купиш една трета от нея и да се преселим там :))))
07.02.2011 16:16
клавиатурите
даже наритването ми не отразихте
толкоз неотразими сте станали, че чак си вярвате...
Ще се радвам, ако все пак някой блогър се издигне, поне до ранг заместник министър, тогава ще видим дали е вярна приказката за стълбата, а ако се е оказал истински човек - дали ще може да помогне в реализирането на блоговите идеи :)
07.02.2011 16:46
протестирането ти явно е било за спорта
поне да бяхте довели петицията до финал ...
сега като сте свободни ще четат хората, колко сте стабилни ...
не си чела каквото трябва в блога ми
щото четеш само първа и в дните когато ви ритах с постинги
беше тук ама нейде из първа се изказваше ;)
07.02.2011 17:11
ами сте тръгнали чак държавата да оправяте
аз като исках да помагам вие ме игнорирахте
мълчите и сега сефте разбирам че трябвало 5 000 подписа ...
07.02.2011 17:31
не знам къде гледаш но Signatures 717
не достатъчно се шумеше и се скатахте
едва ли и тези дето изброяваш ще тръгнат
те са вече на друга вълна :)))
Ако си мислиш, че да положиш толкова труд да създадеш сайт, напишеш петиция, отидеш на митинг в София и прочие, но да не получиш грам обществена подкрепа не е достатъчно тежко, то давай и ти с ритниците и упреците, че другия път хич да не се захващаме, хем няма разочарование, хем няма и да ни мелят сол на главата, по-лесно е нали?
07.02.2011 18:39
17. aaaai - Много харесвам идеята за оправянето. Но не на държавата.
07.02.2011 19:33
Автор: ivaylozartov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 654
Постинги: 4
Коментари: 49
А сега вижте прочитите му под всеки постинг.
12:15 - Автоцензура Автоцензура
По данни на организацията „Репортери без граници”, България е на 70то място по свобода на медиите, т.е. като страните от третия свят. Какво стана със собственото ни самодоволно хваляне, че нашите медии вече са с... Категория: Лични дневници
Прочетен: 2252 Коментари: 10 Гласове: 27 12:13 -
Корупция Корупция.
Всеки дъвче тази дума навсякъде, по всякакъв повод. Вече 20 години корупцията е виновна за всичко, тя е и началото и краят. Тя е сякаш извънземно-пришелец долетял от чужда галактика, вмъкнал се в обществото ни, вътре в нас и... Категория: Лични дневници
Прочетен: 2430 Коментари: 10 Гласове: 30 03.02
13:18 - Човешкият дух и борбата срещу глада. Когато принуждаваш собственият си народ да гладува, и хората са принудени да бракониерстват или да крадът, за да не умрат от глад. Кое е по голямото престъпление? Това което правят гладните или това което вършат спрямо тях управляващите?
... Категория: Лични дневници
Прочетен: 1795 Коментари: 16 Гласове: 18 03.02
13:15 - Абсурдистан и здравната система. От много години не ми се беше налагало да ходя по болници и лекари, плащах си здравните осигуровки и несъм мислел какво става с човек, който има необходимост от преглед при лекар и лечение. Днес 31.01.2011г разбрах какво се случва по се... Категория: Лични дневници
Прочетен: 1622 Коментари: 13 Гласове: 17
Тук прочитите за 8099.
Вчера имах 1200 прочита в блога и 130 в постинга.
И тук ли успяха да извратят нещата?
О нещастни блог.бг. Ти си пример за хаос и измама.
За т.2 е необходимо възпитание в продължение на поне две поколения.
По т.3 в момента в България има такива повсеместни данъчни облекчения, че повече не можем и да желаем.
т.4 ми мирише малко на корпоративен социализъм, което всъщност си е другото наименование на фашизма.
В точка 5 има известен смисъл, но в момента се обаждам на една фирма от обява, която ще ми махне старата "Ладичка" от улицата и даже ще ми плати 200 лева и дори ще я отпише от КАТ.
Така че частната инициатива си действа и то при едно от най-либералните в данъчен аспект форми в ЕС.... Проблемът тук е в полуолигархическото управление...Даже не в него, а в тия които го избират
07.02.2011 22:01
Мамка му, изпреварили са ме :(...
Не съдете за България по София, една такава фирма в Пловдив няма да изържи и месец, особено ако няма собствен скрап за стари коли, за по-малките градове пък няма какво да говорим.
Ниски данъци? Как си обясняваш тогава липсата на обществена активност на населението, според мен е точно заради липсата на стимули, защото аз не говоря за намалянето на данъците, дори напротив и да се повишат няма да е зле ако обаче се облекчават фирмите от данъци за извършването на полезни за обществото дейности извън основната дейност на фирмата. Има разлика. Проблемът е, че в момента има много лошо кредитиране, с високи лихви и междуфирмена задлъжнялост, практически няма оборотни пари на пазара, което води до голям спек в частната инициатива, а това е като блато, без финансова инжекция трудно става измъкването. А колкото до олигарсите, те са си там от 20 години, но ние имаме възходи и падения на капиталите си, което означава, че има разлика в управлението на страната през различние правителства... А тая т.4 нещоооо май не съм я написала както трябва :))))...
Задачата се възлага на тези, които се кандидатират, затова и все се оказват такива дето не могат да разделят на две магарета сеното. Аз пък магаре никога не съм виждала, затова най-добре е да се кандидатира някаой учил и сполучил в тази област :)))). И аз ще го подкрепя....
07.02.2011 22:55
08.02.2011 10:47
Аз се отказах, защото разбрах, че с умуване и писане няма да стане. За да зависи нещо от мен или теб първо трябва да извървим дълъг път, да се оправим с това с което ние се занимаваме, а след това да оправяме държавата или света, това е според мен. А ББ е спечелил изборите чрез народния вот, тъй че "глас народен - глас Божи"... Всичко което можем да направим е да поискаме определени промени в определени закони за да ни е по-лесно да работим...
От коментара ми е ясно, че желая да се оправи д-р Б. Борисов, за когото съм притеснен от предстоящото му надприказване с д-т А. Петров в кандидат президентския дебат. С тези и бъдещите флашки ще се нуждае от солидност и непоклатимост.
Повече от ясно е, че без мисъл на хората за промяна в държавата - в личен план някой няма да успее да промени нещата към по-добро в дългосрочен план. Промяната е повече от необходима, не защото съм откривател на тази неизбежност, а просто защото сега държавата не е функционална и най-важното - не осигурява справедливост и лишава хората от мотивация и не
стимулира хората за креативност и почтеност , което е причина всичко да се хлъзва по наклона на най-малкото съпротивление - право в пропастта.
В този си вид държавата е почти излишна и е необходима само на монополите в политиката, бизнеса и икономиката, но всъщност благата в държавата се дължат на безликия човешки фактор.
Не немираш ли?
И ти ли смяташ, че след като сме избрали една власт - д-р Б. Борисов - трябва да я оставим просто да си съвърши работата спокойно?
Или че хората у нас не са зависими от читавостта на държавното правление?
Повече от ясно е, че без мисъл на хората за промяна в държавата - в личен план някой няма да успее да промени нещата към по-добро в дългосрочен план. Промяната е повече от необходима, не защото съм откривател на тази неизбежност, а просто защото сега държавата не е функционална и най-важното - не осигурява справедливост и лишава хората от мотивация и не
стимулира хората за креативност и почтеност , което е причина всичко да се хлъзва по наклона на най-малкото съпротивление - право в пропастта.
Недоумявам?!? Боре, обясни ми, как човек, който не е във властта и дори не е административен чиновник, който го е страх дори да пита защо в магазина му продават развалена стока на висока цена, ще тръгне да мисли за промяна в държавата?!? Говорим за лична промяна - за личната промяна на всеки българин като едно от първите неща е да преодолеем инерцията на страха от вдигането на главата, до мисълта, че нещо зависи и от нас!
Сега е ББ, преди беше СС, преди това пак СС, а още по-преди ИК!! Има ли значение името, щом е все така зле? И докога ще копаем нива с камъни, демек политиката, която не управлявме, а ще оставяме чернозема - собствената си лична промяна - да пустее!!
Кас, подкрепям и споделям всичко казано от теб! Писала съм и пак бих писала на тази тема, защото промяната не идва отгоре. А отвътре!
08.02.2011 13:11
Абсолютно права си. По-малко дрънкане, повече действия. Всека система, която е направена от хора, хора ще я разбият. Примерно, битката с монополите. Ами, ако откажем да си плащаме сметките, защото не сме доволни от услугата? Колко народ си закри сметките в Алфа банк, когато беше констатирано, че банката е разпиляла документи с лични данни? Банката може да купи чиновник, но не може да купи клиент. Примерно, защо да плащам данъци и осигуровки, когато няма ясни правила и критерии за тяхното харчене? Така се принуждава Държава и монопол да спазват правилата. А не да се водят титанични битки за банани по 50 стотинки. Или безплатни банички и козунаци. Защото, според мен, мързелът и стремежът към авантата на част от обществото, влачат към дъното другата част от същото общество.
По спокойно и стига мелодраматизми с привкус на загриженост.
П.П - Малкиятпринц пак се обади в твой пост. Явно симбиозата продължава
Я, кажи как върви вашата симбиоза с Рустич???
Но вашето е симбиоза - длъжни сте да подкрепите и да се съгласите сто на сто с постинга на некой друг за да не го обидите разбираш ли?
Хайде Ивке да те оставям да оправяш държавата. Току виж си сталана първата жена президент и си назначила глупакът Катана за премиер :D
И дума не може да става за масово подвеждане под общ знаменател на цяла една група хора, нито пък за тотална мнителност към всички, но става точно обратното - всеки вижда куп несправедливости и нередности във всекидневието си, но не реагира, било защото вече му е все тая, било защото си дава сметка, че също не е чист и утре може да се окаже в същата позиция, някой да го забележи. Въпросът е как може да стане тази промяна възможно по-бързо, защото не само да се избере същото правителство, и друго да бъде избрано, което има подобно отношение към държавата, нищо не се променя.
Не мислите еднакво, взаимно се подмазвате един на друг. Има разлика Филипчо!
Кass, ние не можем да излезем от определени рамки на наложените ограничения по силата на правила узаконени не в полза на обществото
За какъв личен просперитет говориш след като това е ограничено по предварителни замисли и вплетено в закони и правила и най-вече изградена схема за ограбване на народа.
Питам те - в Полша, Чехия, Словения, Унгария развиха ли се по начин както у нас?
Там хората с какво се различават от тукашните?
Защо така се получи - ти на какво го отдаваш?
***
когато живееш в страна, в която си по презумция виновен, то няма как да не живееш със страха, че един ден ще те сгащят и направят на нищо. В България е твърде лесно да те оклеветят без доказателства и да те изкарат какъв ли не, законите се променят и практически стават неизпълними, тъй че всеки е в издънка. Точно затова смятам, че трябва да се промени нагласата на хората относно виновността, примерно ако държавата не е изисквала списъци с децата под 2 годишна възраст ходещи на ясли, то значи не са виновни майките чиито деца са посещавали тези заведение, особено когато в закона не е конкретизирано. Няма как да се събудиш един ден виновен, че не си разбрал, никой не те е спрял, информирал или системата не е усъвършенствана за да се избегне нарушаването на закона. Ако например при постъпването в тези заведения се изискваше документ за това, че майката е започнала работа и е прекратила майчинството си,, този проблем нямаше да го има. Такива случаи са безкрайни, мислено, мислено и недомислено, а накрая те хващат и изкарват престъпник. С две думи сме страната на нарушителите, виновните, алчните, злодеите и т.н., а всичко е въпрос на ред...
Това между теб, принца и вмирката е просто едно чесане на езиците. Хайде, хайде не измествай темата Ивке, пиши си с другите на държавата, пиши пиши държавата те зове, хаха
Ти като в латино сериалите, лошият - лош, ама лош... добрият - светец, та светец :)))) Не мисля, че нещата са толкова крайни, има и много нюанси на сивото между бялото и черното :)))..
Нямаме проблеми, на Панто му е скучно и е дошъл да си побъбрим :)...
08.02.2011 15:45
Но вашето е симбиоза - длъжни сте да подкрепите и да се съгласите сто на сто с постинга на некой друг за да не го обидите разбираш ли?
Хайде Ивке да те оставям да оправяш държавата. Току виж си сталана първата жена президент и си назначила глупакът Катана за премиер :D
Някой ще вземе ли да им обясни значението на думите : Много сте досадни?
***
Това за криворазбраното чувство за виновност е така, Ив, промяната на мисленето в това отношение е важно, но е само едната страна на нещата. Имах друго предвид: че има немалко хора, които са се завъртяли в някаква (полу-) незаконна схема, навлязил са в някакви по-малки или по-големи далавери, или просот отнякъде им "капе" по втория начин, най-общо казано, и когато видят някаква нередност вътрешно негодуват, но предпочитат да си затраят, защото знаят, че и те не са чисти в това отношение. Нещо като приказката за гарваните и очите. Иначе казано, негодувайки и борейки се срещу нередностите в дадена област, ще работят за ред, а редът рано или късно ще стигне до тях и ще им затвори и тяхното кранче, което вече не им утърва.
08.02.2011 20:48
ПП Янев, кой "предишен" имаш предвид?
08.02.2011 22:07
ПП Янев, кой "предишен" имаш предвид?
Нова закономерност в блог.бг
Не, не става въпрос за нещо оплетено от някоя баба и продадено на улицата, а за това, че... например, има немалко учители, които си докарват много добри доходи от частни уроци, докато в час практически не преподават, изрецитирват набързо и неясно урока и зарязват учениците да се оправят сами, а те не могат да се оправят при това положение ако не отидат на частни уроци... Един от отговорниците на проект в предишната ми работа - на 30 години имаше къща във Врана, няколко автомобила, мотор и т.н., но сам си спомена веднъж, че баща му е бил бивш дипломат, бивш треньор по плуване, бивш директор на завод в Благоевградско, бивш адвокат... просто отнякъде си капе. За какво му на него е ред в държавата? За да работи?
Точка 4. която явно не се прие добре и в която смятам, че ако се дадат известни свободи всъщност си работи и сега в много редки случаи. Например първата педиатърка на сина ми имаше кабинет, който повече стесираше децата и родителите и сътветно и отношението й към работата й не беше особено на ниво. Ядосахме се и се прехвърлихме при друга лекарка. Още с влизано в кабинета й ми падна ченето, кабинетът беше пълен с играчки, имаше картинки по стените и задължително купа с бонбони за подкупи. Естествено работното й време беше от 7 сутринта до 7 вечерта, въпреки че е на смени, с домашни посещение, включително сме го водели на преглед и у тях... Подобно нещо видях и в класна стая, където чиновете бяха в кръг и се водеха дебати по уроците... Тъй че никой не може да ме убеди, че ако човек иска да работи и постига резултати, система, държавна политика или каквото и да било ще го спрат да го прави...
09.02.2011 09:28
Пък и нали е в "симбиоза"? Аме ниговия симбиот, нещо го няма в мисленето и все не може да му обясни за какво иде реч. Ако случайно уикито секне, останаха си без образовение и интелект.
П.С. Надявам се да не подходите с безразличие към моите мисли и ще се радвам, ако получа отговор :))
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници