Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2013 00:00 - Когнитивен дисонанс
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 26333 Коментари: 50 Гласове:
35

Последна промяна: 06.03.2013 00:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

Когнитивният дисонанс е състояние, характерно със сблъсък в съзнанието на индивида между неговите знания, убеждение, нагласи и новопостъпила от околната среда информация, която им противоречи. Теорията за когнитивния дисонанс е изградена върху допускането, че човек е мотивиран да поддържа съгласуваност или консонанс между двойки релевантни когниции, като понятието когниция се отнася до всяко познание или убеждение за себе си, за поведението или средата. Когнициите X и Y се считат за дисонантни "ако не-X следва Y"

 

Понятието въвежда през 1956 г. Леон Фестингър (ученик на Курт Левин), като така обяснява динамиката на личните убеждения като начин за отстраняване на смислово конфликтни ситуации.

 

Когнитивният дисонанс е описан в книгата на Фестингър "Когато пророчеството не се сбъдне" (When Prophecy Fails), публикувана през 1956 г. В нея той описва динамиката на убежденията и поведението на членове на последователи на култ към НЛО. Когато се оказва, че в предварително обявения ден, Земята не бива нападната от извънземни, много малка част от членовете на култа признават заблудата си, докато по-голямата част започват да вярват, че извънземните са отменили нападението заради тяхната вяра и действията, които са извършили, като така са спасили човечеството от гибел. Така Фестингър описва ситуация, в която индивидът е повече склонен да "напасне" реалността към убежденията си, отколкото да приеме нови факти, които им противоречат.

 

Възможно обяснение на този феномен идва и от теорията за Аз-концепцията, според която индивидът поддържа позитивна представа за себе си и информация, която противоречи на тази представа, бива отхвърляна или адаптирана, за да послужи за подсилване на позитивното себевъзприятие.

 

Дисонансът може да бъде отслабен чрез промяна на една от дисонантните когниции, чрез намаляване на значението на дисонанса или чрез прибавяне на нова информация, която да подкрепя една от несъответстващите когниции или която по някакъв начин "примирява" двата дисонантни елемента. Например човек може да отслаби дисонанса, създаван от когнициите "Аз пуша" и "Пушенето причинява рак", като спре да пуши, като отрича или омаловажава доказателствата, свързващи пушенето с рака, или като търси доказателства в подкрепа на свое убеждение, че двете нямат причинно-следствена връзка.

 

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B3%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81

 

 

 

 

 

 

 

Повече информация за това състояние може да се открие в интернет, използвах уикито, защото е написано по-кратко и простичко за да се разбере и по-лесно...

 

 Точно това явление наблюдавам в повечето привърженици на ББ, които упорито „напасват” реалността към убежденията си, оправдават негативите или по друг начин се борят с двете дисонантни когниции – новата  реалност и политически убеждения... Преди време пак пуснах един пост, леко предупредителен за харизмата на лидерите и чух от видни Бойковисти, че нямало страшно. Днес обаче ми се струва доста страшно бягството от реалността.

 

   И така мили ми приятели, които харесвам и уважавам, не БСП вдигна народа на протест, а високите сметки за ток и новите драстично увеличени местни данъци. С политиката на вече бившия ни финансов министър изправихме маса хора на ръба на отчаянието. ББ е само черешката на тортата, още далеч преди него имаме реална икономическа, морална, духовна и разбира се политическа криза, независимо, че не сме се тресли от протести и че не сме ходили по избори през два месеца... Въпреки което обаче не бива да оправдаваме сегашното си положение с изминалите години и предишните правителства, а да си признаем, че провалът е пълен до последният парламент...

       Днес България декларира, че е готова за промяна... надявам се... и днес ще преброим дали това е така и колко са готови за промяна. Този, който наистина иска промяна ще излезе и ще я декларира на протеста, този, който е решил че състоянието на страната му го устройва ще си остане вкъщи, борейки се с  когнитивния си дисонанс...



Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. x2012x - Сега се събудих след 72 часа сън .
06.03.2013 00:33
Това е напълно нормално , ако съм мечка и спя зимен сън . Протестите през 1990 година доведоха до нищо , протестите след зимата на Жан Виденов доведоха Костов . Е , сега трябва да спя по 72 часа ,защото облъчването е яко . Очаквам промяната . Падане на валутният борд . Хиперинфлация , Гражданска война и поредният диктатор с маска на демоничен лидер.
цитирай
2. dinkov - Динков
06.03.2013 00:35
kass - душице ти наистина имаш сърце. Но на комунисти - социалисти не вярвай ( под комунисти - социалисти разбирам висшата партийна номенклатура на БКП и техните отрочета. Редовите членове на БКП, те са друго нещо. Комунистите - социалисти видяха сметката най - вече на тях, а гротесното е , че това стана с техните гласове ). Дано този път нещо наистина се промени.
Ицко
цитирай
3. podvodni - Подводни
06.03.2013 00:49
Препоръчвам да карате по-уекинко с ентусиазъма, за да нема гоуеми разочарования!
цитирай
4. tikoev - http://www. youtube. com/watc...
06.03.2013 00:56
http://www.youtube.com/watch?v=to3smyN09w8
цитирай
5. malkiatprintz - В историята с привържениците на ББ ...
06.03.2013 01:26
В историята с привържениците на ББ се наблюдава същото, като с привържениците на всеки друг от бившите: за ултрасините Костов е бог, за монархистите - Царят е най-велик и т.н. Казват същото, котео и другите за предишните: "Той Царят (или Костов) е велик, но останалите около него не струват и го порвалят." И въпреки годините, те си остават на едно и също мнение. По-лошото, Ив, е че според мен има много голяма част от хора, които са доволни от статуквото, макар и да не го обявяват: риба се лови в мътна вода, пък дори и да става въпрос само за някоя дребна далаверка, която им осигурява месечното битие без необходимост от усилие и работа.
цитирай
6. kanibal - Току-що прочетох в един постинг ...
06.03.2013 09:07
Току-що прочетох в един постинг призив да се уволнят всички журналисти???????
Ето с такива нелепи и абсурдни искания протестиращите стават за смях и на гаргите.
Това е пример за липса на здрав разум.
цитирай
7. orlinpetkov - В тая връзка си мисля, че не сме ос...
06.03.2013 09:13
В тая връзка си мисля, че не сме особенно умни като народ, напълно неспособни сме да направим мъдър:
- избор на администратори;
- да извършваме корнтрол на държавната администрация;
- да формулираме ясно своите очаквания и искания за това как да изглежда битието ни и социалната структура.
- горното е следствие от един факт - образованието което имаме ни държи далеч от определена социална прагматичност която, би ни позволила ясно да формулираме своите искания.
- още други неща , не съм ги измислил
хахахаха
цитирай
8. orlinpetkov - а, и още нещо, по повод неподготв...
06.03.2013 09:52
а, и още нещо, по повод неподготвените хора от народа. СВЕЩЕННИТЕ КРАВИ ДА СИ ХОДЯТ В ИНДИЯы ТУКА ЯДЕМ ТЕЛЕШКО. с други думи моля да не разпространявате повече този опасен стереотип за неспособността на хората от народа и великата способност на умелите власт имащи. Ама нищо, абсолютно нищо на тоя свят не изисква особен тип хора, които да бъдат специални. Да бъде администратор и управляващ може всеки средностатистически среднообразован човек. това е.
цитирай
9. olivie - ???
06.03.2013 10:53
Всяко залитане е вредно, Орлине/10/ Ти в случая даваш точно пример за когнитивен дисонанс, каквото м/у впрочем е и цялото управление на ГЕРБ. Да ги изреждам ли?: премиер-пожарникар, министър на МВР-физкултурник, министър на земеделието и храните-ветеринар, министър на здравеопазването-юрист, зам по еврофондовете-философ и т.н. Звучи много оптимистично за тези, които не са инвестирали в образование, но е логически абсурд на практика. Затова и никакво развитие не може да се получи /заради принципа, че един малък охлюв за да изглежда голям се заобикаля с по - малки от него, в краен случай с калинки/ Един специалист се изгражда с години, а не се ражда за 1 ден на улицата. Сега беше направен опит специалистите да бъдат заменени от външно финансирани европейски и още по-зле- американски програми,без да се отчита народопсихологията, което доведе до тези събития. Те почиват на една идиотска теория, че като четеш текст е важна само дължината на думата, първата и последната буква, а мозъкът свършва останалото. А ми обяснете тогава, ако човек не познава смисъла на думата, какво разбира мозъка? Той изпада в състояние на дисонанс, подобен на когнитивния при един специалист. Това състояние е перманентно за англоговорящите, но за българите, които имат 5 пъти повече думи и точност на изказването, просто не значат нищо. Точно за това "специалистите"-министри от ГЕРБ са обида за интелигентността на целокупния български народ. Ако тази крава имаш предвид, то и аз ще проям телешко. А свещените крави да си вървят в Индия. Сигурно разбираш под това ромите.
цитирай
10. born - В историята с привържениците на ББ ...
06.03.2013 13:47
malkiatprintz написа:
В историята с привържениците на ББ се наблюдава същото, като с привържениците на всеки друг от бившите: за ултрасините Костов е бог, за монархистите - Царят е най-велик и т.н. Казват същото, котео и другите за предишните: "Той Царят (или Костов) е велик, но останалите около него не струват и го порвалят." И въпреки годините, те си остават на едно и също мнение. По-лошото, Ив, е че според мен има много голяма част от хора, които са доволни от статуквото, макар и да не го обявяват: риба се лови в мътна вода, пък дори и да става въпрос само за някоя дребна далаверка, която им осигурява месечното битие без необходимост от усилие и работа.

В допълнение на казаното мога само да цитирам Питигрили : "Глупостта е природен дар като гърбицата или идиотизма !"
цитирай
11. born - ПП
06.03.2013 13:49
Цитатът на Питигрили е леко актуализиран.
цитирай
12. kass - Извинявам се, че не отговарям на ...
06.03.2013 14:19
Извинявам се, че не отговарям на коментарите, но искам всеки да приеме поста както сам го чувства. Искам само да допълня, че в това състояние изпадаме всички по различни поводи. Всички имаме пристрастия, вярвания и надежди, които не винаги са съвсем реалистични. Когато обаче всеобщото ни душевно състояние изпада в криза и се чувстваме неудовлетворени, нещастни или объркани сме длъжни да бъдем честни със себе си... Напоследък споря с хора и виждам напрегнатост в привържениците на ББ. Тази нервност достига такива граници, че не може да се получи смислен разговор... Когато човек е убеден в своята правота, той не би трябвало да е изнервен. Самото състояние на невроза показва, че действителността не затвърждава неговите убеждения, а по-скоро им противоречи... Иначе да, принца е прав, че всеки човек има своя представа кой и как би могъл да допринесе към по-добро развитие на страната ни, но в малко от тези хора има натрупано напрежение до степен да не се отчетат негативите...
цитирай
13. vmir - България се нуждае от толкова дълбока промяна,
06.03.2013 15:46
че първото условие за случването й е да разбере, че едното желание е крайно недостатъчно. Камо ли декларация. Как може зрели хора да вярват, че с ходене по улиците и декларации ще постигнат онова, което им се иска. Първото и непреодолимо условие за промяна е съгласие по проблемите, причините, следствията и решенията. А няма и най-малка индикация за подобно съгласие. Ако излезлите на улицата не намерят такова съгласие, (а те няма да намерят) или ще отложат подготвеното повишаване на доходите с още някоя и друг петилетка, или ще има една - две години "иху", а после 20 години "тихо". Желанието е едно, възможностите - съвсем друго. Доброто, което може да направи улицата е не пари и жизнен стандарт, а да измисли реалистични и ефективни граждански гаранции за спазване на законите и правилата, но тази задача е на светлинни години разстояние от идеята защо привържениците на ББ му вярват, с която май смяташ, че проблемите на България се изчерпват. Знам доста точно какво ще ми кажат антибойковистите, но няма шанс да се разберем по простата причина, че с каквото и да си обяснят симпатиите към Бойко, пак ще си останат с наивните и изтъркани до баналност обяснения и безкрайно далеч от истината.
цитирай
14. haralanov - То в такъв случай...
06.03.2013 16:18
То в такъв случай почти всички българи живеем в състояние на Когнитивен дисонанс.
цитирай
15. kass - vmir
06.03.2013 16:28
vmir, дай по-добра формула от ходенето по улицата за деклариране на своето недоволство... Разбира се, че само желанието е крайно недостатъчно, но пък ако няма и желание тогава за каква дълбока промяна можем да говорим въобще??? Казваш, че е нужно съгласие по проблемите, но проблемите са толкова много, че е невъзможно да се изброят дори, а причините, следствията и решенията са толкова добре известни на управляващите, че съвсем не е нужно някой да им ги казва... изобщо това говорене, че народа трябвало да си формулира исканията, да ги подреди по приоритет е толкова тъпо, че е все едно да напишем на управляващите, че когато хората в Катуница масово се оплакват от цар Киро, то следва да се обърне внимание на случая преди някой да умре и да настане бунт... Това ли да им обясним??? Ако те очакват от нас да им обясняваме какво искаме да се промени в държавата или са пълни идиоти, или ни правят на идиоти и май по-вероятно е второто, като съвсем не изключвам и първото... Зараждането на гражданско общество е най-хубавото нещо, което може да се случи и ако някой твърди обратното, значи аз наистина съм паднала от Марс...
Поздрави!
цитирай
16. kass - haralanov
06.03.2013 16:42
напълно си е възможно, инак защо ще сме най-тъжните хора на света...
цитирай
17. vmir - 17. kass
06.03.2013 17:27
Не така, щом има искания, трябва да се кажат. Няма нищо тъпо в това. Виждал съм хора да се тръшкат за невероятни неща. Преди дни съблогър ми предлага бас на 20 хиляди лева, че Бойко нямало да види власт повече. А ненавижда Бойко, защото семейството му изнемогвало.

Все едно аз да дойда на площада, защото нямам ферари с цвят червен и гадже с бронзов тен (какво му трябва на човека?) ама само аз да си го знам, а да се представям за човек в истинска беда, нуждаещ се като самозапалващите се заради няколкостотин лева... И като засвалям ония ми ти правителства и политици заради ферарито и гаджето, какво ще помогне това на бедстващите? А бедстващите могат да бъдат спасени, но това може да стане САМО, ако моята нужда НЕ се приравнява по важност с тяхната. Но това иска честност и солидарност, за които улицата дори не се досеща, камо ли да прояви спрямо най-застрашените, покрай които всеки се надява на по-малка или по-гомяма мръвка, според апетита си, който си е негова "лична" тайна и заради който няма да се поколебае да докопа дори помощта за сираците, ако някой не въведе съответния ред, който може би смятяаш, че политиците трябва да въведат, но мнозина от тълпата няма да го позволят, нито ще искат ред. И ще викате, че Бойко ви е виновен с надеждата всеки да си получи мечтаното, и сещай се какво следва от това нататък.
цитирай
18. ko642 - Това че хората са на улицата само по ...
06.03.2013 17:44
Това че хората са на улицата само по себе си би трябвало да е ясна индикация за управляващите че съществува проблем. Тяхна работа е (на управляващите) да дефинират проблема и да го отрстранят!

Относно това кой колко е велик в коментара на принца, ако Царя, Костов ББ и др. 'великани' са толкова велики то би трябвало да си подберат хората около тях така че да не ги провалят а да им помагат.
цитирай
19. haralanov - До vmir
06.03.2013 18:55
Да поясня на всички,че този съблогър съм аз.Но не съм против мутрата и бодигард на Тодор Живков,Бойко Борисов само защото си нямам Ферари или защото ,,семейството ми изнемогва".Изнемогват стотици семейства в България!Против ГЕРБ съм и против примата Бойко Борисов,защото те не могат да управляват!Простичко и очевадно е!!!Хората протестиращи на улицата го свалиха!!!Още приемам облози..:)
цитирай
20. kass - vmir :)
06.03.2013 19:36
приемам, че това с ферарито и гаджето с тена е някаква неуместна шега... Мисля съвсем ясно е и на нашите управници и на целият свят, че протестиращите не искат нищо друго, освен нормална, отговорна и функционираща държава... Те може и да имат различни представи как точно да се постигне това, кой е достоен да бъде избран да свърши работата и кое е по-належащо от друго, но нали затова са народа, тълпата или масата, както искаш го наричай... Когато някой се кандидатира и иска да управлява, той е длъжен да знае как и откъде ще започне... И нека не си говорим празни приказки, щом има страни с висок стандарт и развита икономика, то значи ние можем да постигнем поне половината от това, защото не сме недъгав народ, имаме си по два крака, по две ръце и глави на раменете...
цитирай
21. vmir - 22. kass,
06.03.2013 21:33
За теб може да е неуместна шега, но за мен си е самата реалност. Нима нямам право да искам ферари и гадже, а щом дърт пиргиш като мен иска, какво остава за младите, а? Ето, и в песента се казва, че не е нищо особено едно толкова скромно и незначително искане, защо да не мразя Бойко, че не ми го осигурява, да не би да съм гърбав или сакат, че само него да харесват жените, пък мен да ме подминават като вчерашен вестник? Не е честно така. А пък ако ти кажа колко съм умен, направо ще настръхнеш от респект и благоговение. А този Бойко да не ми дава заплата да ходя където си искам и да придавам интелигентен вид на родината. Затова никога повече Бойко и ГЕРБ, тези не ме заслужават, следващите може да ме оценят по достойнство. Ето, виж колко сериозно и неопровержимо съм мотивиран.
цитирай
22. djgator - Иве
06.03.2013 21:44
Ситуацията е сложна, хората са объркани и отново разделени - по цветове и убеждения. Едно обаче е ясно - България се промени! Дори само заради възраждането на масовите протести-струвало си е!
цитирай
23. kamosutrov - Един път предложих, предлагам и тук
06.03.2013 21:50
Моето мнение е Президентска република с двукамарен парламент
Долна камара - политици, политикани, политехници и полипротестиращи /без Полигори:-)/, избирани по досегашната система. численост - 80 души. С право на законодателна инициатива.
Втора камара - да я наречем сенат. Мажоритарно избирани, с ограничения относно партийна принадлежност, образование, имотно състояние и др. Одобрява законодателната инициатива на долната камара. Численост - 40 човека. Президент-с право на вето върху приетите закони. Според мен, тези три филтъра ще намалят до голяма степен вроденото желание на тоя и оня да крадат като политици.
Естествено, административно преразпределение на територията на страната.
Регионите, които ще излъчват „сенаторите”, да избират свои регионални магистрати и полицейски шефове.
Общо взето, това е моето предложение.
цитирай
24. rustocks - Да му хванем цаката!
06.03.2013 21:58
Дисониран когнитив!!!


цитирай
25. kass - vmir
06.03.2013 22:14
vmir написа:
За теб може да е неуместна шега, но за мен си е самата реалност. .


Не се и съмнявам, че за теб това е самата истина. Както писах в поста си, нормално е да нагаждаме реалността към убежденията си. Само, че реалността е друга. Няма реално функционираща държава със всичките и контролни органи. Деца просят и няма закрила на детето да вземе мерки, по детските домове пушат и проституират и пак няма органи, битовата престъпност дори не се отчита в статистиката. Няма разследване и обвинение за скъсаната язовирна стена въпреки човешките жертви, няма и да има. Няма отчетност и прозрачност при обществените поръчки, няма и да има... Факти, факти и пак факти, които мога да изброявам до сутринта. Колкото и да ни баламосваш, че хората не могат да направят елементарна преценка какво искат и срещу какво негодуват, просто не е вярно. Разликата е само в това, че хората нямат така дълбоки убеждения като теб, че Бойко е човека, който ще реши проблемните на страната и затова са по улиците, а твоите убеждения ще изопачават до неузнаваемост действителността, защото никак не ти се иска да повярваш, че тя е такава, каквато е.... Ти си умен човек и аз съм абсолютно сигурна, че прекрасно разбираш какво искам да ти кажа...
цитирай
26. vmir - 27. kass,
06.03.2013 22:45
kass написа:
Колкото и да ни баламосваш, че хората не могат да направят елементарна преценка какво искат и срещу какво негодуват, просто не е вярно.

Моля, моля! Може да съм пиргиш, но не баламосвам, че хората не можели да направят преценка какво искат и срещу какво негодуват. Обратното - поддържам, че исканията са едно, а възможностите - съвсем друго. Не съм аз откривателя на разликата между тях и е недопустимо да не се знае от всеки. Защото негодуванието е следствие от незадоволените искания. А хората няма как да получават повече, отколкото дават на държавата. Проблемът с недостига идва от това, че малко бачкат, а останалите искат пари за да дават акъл, който няма каквато и да било полезна стойност. Колко струва акълът на 9 човека от една група, които викат на единствения работещ, че заплатата му е ниска, защото собственикът ги краде? Ами как няма да не му пращат по европейски, след като десетимата си разделят парите от заработката на един? Ето това е държавата.
цитирай
27. kass - vmir
06.03.2013 23:24
Обратното - поддържам, че исканията са едно, а възможностите - съвсем друго.

Да видим дали съм те разбрала правилно:
Извън възможностите на гражданите, гражданското общество, тълпата или народонаселението (избери си едно от тези определения) да изисква и получи следните елементарни за една съвременна страна неща:
1. да се спазва елементарен протокол и етика от премиера на страната.
2. Да се съкратят излишните забавяния на администрацията. За справка, която технологичното време да се отпечата от принтера е 5 секунди, ни дават срок от три дни...
3. да се намали администрацията.
4. Да се води статистика на престъпността, включително битовата по региони за да знаем кои села и градове практически а в състояние на престъпен тормоз...
5. Да ни се четат правата при арест, както и във всяка административна сграда да има написани такива.
6. Държавните органи да ни говорят с общоприетата учтива форма "Вие", а не сякаш сме им слуги....
Това са първите и най-маловажни, но най-издаващи състоянието на държавността, а именно циганско и тип "буба мара", демек аборигенско управление на една петокласна държава с мизерен, забравен и незачитан народ... и аз нямам намерение да соча подобни неща на управляващите, защото това би значило, че по-добре учителката на сина ми да ни управлява... Ето защо искания и възможности не могат да бъдат чак толкова различни неща...
Ти написа поста "Простете ни невинни жертви на нашето безхаберие"... Заедно ходихме на протест след нелепата смърт на Гери, писахме петиция с Филип за смъртта на децата в Могилино... Помниш ли? А днес ми казваш, че едно е да искаш, друго можеш, а трето и четвърто да го направиш...
Всички искания за по-висок стандарт, за борба с монополите, пазарна икономика, работещи регулаторни органи и т.н. и т.н. са абсолютно възможни и напълно оправдани, когато заработи тая пуста държава. За какво издържаме тази огромна администрация, станахме за смях на света? Ритат ни като крастави кучета навсякъде... Не казвай - не може... МОЖЕ...
цитирай
28. kamosutrov - Добра ти вечер, Терца! С белот от пиките, надявам се. :-)))
06.03.2013 23:24
Нека първо определим противника. Това е бившата БКП, разпределена неравномерно между 4- 5 други партии. С бяла, черна и сива икономическа мощ и с хора, разпределени навсякъде. Нейната стратегия е и ще бъде да удължи живота на Чл. 1, но вече модифициран в "само партиите могат да участват в управлението".
За да се пресече влиянието на модифицирания Чл. 1, трябва да се пресекат каквито и да са опити на БКП клонингите да се намесват в управлението от едно ниво на горе. До сега се видя, че партийния опит в мениджмънта на страната не доведе до нищо положително. Да не влизам в детайли, но моето предложение ми се струва най-разумното, от гледна точка на избягването на леенето на кръв.
Три филтъра при вземане на решения е добро за страната ни. Пък и всеки регионален представител /"сенатор"/, ще е натрупал достатъчно административен и политически опит през мандата си, за да се класира и на горе.
От край време наблюдавам, как масовката иска нещо, но не е сигурна какво и как. А тази среда е изключително плодородна за всякакви идиоти с идиотски искания, шести раси и други подобни щуротии. Ето, днес се убедих окончателно, че сред протестиращите има откровенни ненормалници и подставени хора. Ама как един не се сети да попита, Волен защо прати откровена мутра, като евродепутат? Слави Бинев си е такъв. http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%BE_%D0%91%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B2
Това е накратко. Всъщност, моите предложения са значително по-радикални, но ще ме обвините в десен екстремизъм. Не, че ме е страх, но вие сте с "леви разбирания" , основно.
цитирай
29. kamosutrov - Един въпрос към всички ви
06.03.2013 23:28
Що един не пожела връщането на Търновската конституция, с леко модифициране от гледна точка на монархията? Заедно със съпътстващото я законодателство?
цитирай
30. kass - terca - Всъщност...
06.03.2013 23:38
Всъщност хората се чудят как да намерят начин поне от малко да контролират управниците си и затова исканията им са понякога толкова абсурдни. Истината е, че държавността е изключително слаба и държавата е в безобразно състояние. Няма вяра в институциите. Ето две деца изгорели живи, баща им пиел, майка им била луда, изгонили ги от общинското жилище и не знам си какво още... драма, в която две деца умират, а институции няма... Баси, толкова ли не е ясно за какво иде реч?
цитирай
31. kass - kamosutrov
06.03.2013 23:54
Средата е плодородна за идиоти и идиотизми понеже повечето хора като чуят някой идиот и на другия ден си остават вкъщи. Разграничават се един вид... Само, че мисля, че тези "явления" сред протестиращите са нормални и ако искаме гражданското общество да функционира трябва да престанем да се правим, че не разбираме, че въпросните идиоти не са същността на протестиращите... в противен случай накрая действително ще останат само такива...
цитирай
32. vmir - 32. kass,
07.03.2013 00:31
kass написа:
Не казвай - не може... МОЖЕ...


Да, права си. МОЖЕ. Даже всичко може.
Но е въпрос на време. Защото да стане, трябва да се направят много конкретни неща. Но най-много от всичко - да се обяснява защо не може да се направи всичко наведнъж. Защото човек не може да бъде едновременно на 15 места и да бачка за 15 човека. Французинът взема 15 пъти повече от българина, но един на 15 българи бачка като французина, за останалите 14 българи, знаем, че и френска заплата да получават, пак няма да им е дотатъчна, нито ще бачкат и наполовина на французина, защото ще искат само да дават акъл, а това значи фалит и секване на френската заплата. Отделно, французинът е направил Реното, Пежото, Айфеловата кула, Статуята на Свободата в Ню Йорк. Което предполага, че произведеното от него е отдавна познато с качествата си и утвърдено по пазарите на света, които му плащат за предпочитанията си към постиженията му, а на нас няма кой да ни плаща за измишльотините на Политбюро на БКП, че сме били нация техническа, нация комуниститеска и сме били изобретили карите, само дето ги имало 60 години преди да ги изобретим и не ми се говори за другите идиотски измишльотини, с които ни видиотяват окончателно и безвъзвратно.
цитирай
33. vmir - 38. terca,
07.03.2013 08:03
Съгласен, само това за разбиването на “стелт” технологията нещо не ме кефи много не, че е невъзможно, а защото в България всичко задължително се изкривява уж в името на някакъв колективен интерес, а работещия обикновено бива изкарван глупак. Затова работата винаги остава до под крушата, а легендите и ненадминатите суперлативи за нея са най-сигурния индикатор, че работата е зарязана.

До тук нищо лошо, даже съм свикнал с ролята на глупак и ми приляга добре, но далеч по-лошото е, че усетят ли те, че можеш и започват едни въртели, и виждаш, че всяка стъпка вече ти е причакана, ама не за да ти съдействат, а за да ти се вайкат и оплакват колко е трудно да ти съдействат и става дума не за работници или помощен персонал, а за шефовете. Вайканията и пазарлъците на помощния персонал съм ги приел за теоретически неизбежни и ги имам почти като мехлем за ушите, а в най-отговорните моменти разчитам на децата ми, защото хем не са претенциозни, хем не биха ме изоставили в такъв момент, хем бързо схващат и развиха завидни квалификации.

Обръщам внимание на това, защото представлява причината всяко добро постижение у нас да замръзва на едно първоначално ниво и да не търпи особено развитие след това. Като студент по бай Тошово, направих десетина заявки за изобретения, но открих, че държавните експерти сякаш имат за цел да правят на луди заявителите. С типично селяндурски манифестации на надмощие от първия досег с тях, даже и имената им такива – Пандо и Павко. Мързели безподобни, (видях им “експертизите” в съда преди да изчезнат от там и ахнах от неграмотността им, но на приказки – велики). Описвал съм им “аргументите” дословно, и читателите ги вземат за фейлетони... След няколко пропиляни години, когато си бях взел всички изпити и защитил проектите за инженер, но не ми даваха дипломата заради пустият му и единствен невзет държавен изпит по “марксизъм – ленинизъм”, Пандо, за да ме уязви, не по друга причина, ми върна поредната заявка и ми заяви ултимативно: “Когато станеш инженер, тогава ще разговарям с теб!!!”. От тогава не съм стъпвал във въпросния институт, сега патентно ведомство на България. След като станах инженер, предложих към една от задачите в службата хитроумно техническо решение, което дали поради неграмотност или поради умствена леност, останалите в колектива не успяха да проумеят, и започнаха да упражняват остроумието си по адрес на убедеността ми. Изработих решението в метал и показах, че работи не само теоретично, но и на практика. Изработих описание на изобретението, но шефът ме предупреди, че ако не искам скандали, трябва да пиша за съавтори и останалите. Написах ги и изпратих описанието по пощата, въпреки, че вече бях станал софиянец. Този път по пощата получих авторско свидетелство с държавния восъчен печат без каквото и за било възражение, само дето бяха пропуснали 4 страници от описанието, на което аз не възразих, защото не ми се занимаваше отново с мърлячите, наречени “държавни експерти”. Дотук добре, ама като видяха в службата авторското свидетелство и като ме подхванаха този път техниците – “ама защо не ни писа и нас за съавтори, бееее?”… “Ами защото, когато ви исках съдействие, вие си пипахте онези работи, а аз бях принуден да си го направя сам-самичък, беееее” – отговорям аз и на свой ред питам: - “А на вас не ви ли е неудобно да искате дял от работа, за която не сте си мръднали малкото пръстче?”. А тарикатите ме открехват: - “Ама ти изобщо не знаеш как стават работите у нас, бееее! Това да не ти е щатите, че сега от изобретението си, да станеш милионер, и да делиш милионите си с нас. Нема страшно, бе, у нас не се печели от такива работи, защото няма кой да ти даде стотинка за такова нещо. Обаче се прави кариера, и още как. Ето, добре си се ориентирал да пишеш шефовете, сега няма да имаш грижа с израстването, обаче как ще правиш други изобретения, ако не те пускаме в лабораторията, а ние не ти искаме пари, а само да ни пишеш...” Питам ги – “Ама какъв е смисъла да ви пиша, ако няма какво да получите от авторското свидетелство? Да ви събира прах по витринките ли? Голям праз!” Отговорът ме изненада: “Ти падаш от Марс. Ми нали, ако имахме авторско свидетелство, щяха да ни ДАДАТ еди кой си клас-квалификация и да вземаме по-високи пенсии?”

За краткост спестих някои много шармантни моменти, но нататък се уверих, че реакциите са съвсем типични за соц системата, от която отпаднаха подобни щастливи развития, но пък очакванията на всички към работещия и можещия не са променени. За да мога да ползвам безпрепятствено лабораторията, обещах на техниците повече да не се занимавам с изобретения, те се зарадваха и започнаха да ме уважават, а аз удържах на думата си, за да не ги разочаровам. По, учудващото беше, че експертът по изобретенията към службата ми заяви, че най-много обича изобретатели, които са се отказали да изобретяват. А един от корифеите в службата ми (фанатичен комунист) започна да сочи изобретението ми като пример за разхищаване на внимание за дреболии, и беше категоричен, че подобни отклонения от важните въпроси са причината за неблагополучията на България. “Изобретателите са виновни за всичко! Ако зависеше от мен, щях да ги избеся до един по дърветата, за назидание, да не си помисля никой повече за глупости!” – обобщи той, а аз го цитирам дословно. И не само партийци, но и безпартийни намериха патоса му за уместен, заради взаимоотношенията си с него, защото българинът категорично не може да разсъждава извън тези взаимоотношения, въпреки прословутият си индивидуализъм с който просто се домогва до своето в общата бъркотия, която за него е като слънцето и въздуха.

Ето защо в България е трудно да се направи каквото и да било, а направеното обикновено се обругава и зарязва, вместо да се подобрява. А Кас си въобразява, че тълпата може да постигне съгласие за нещо полезно...
цитирай
34. kass - vmir
07.03.2013 11:33
Не си прав vmir, независимо, че често ме обвиняват, че надценявам сънародниците си аз не съм толкова сляпа във вярата си в нашите възможности. Французина не бачка повече, нито италианеца, гръка или испанеца... Просто техният труд е по-високо оценен... Технологичните умения на българите не са мит. Например 6-степенната скоростна кутия в автомобилите е създадена от българин и се използва в момента от автомобилната индустрия. Дори си нямаме идея още колко такива големи или малки изобретения или открития има по света, но те не тръгват от България и не се реализират тук. Всеки българин, който има поне малко амбиции и знания тръгна по света да се реализира, а тук останахме само двойкаджиите, както отбеляза един познат... Едва ли е точно така, но факт е, че всичко става трудно, бавно и е свързано с куп пречки, бездушие, ужасна бюрокрация и корупция. Колкото до това, че един работи, а десет дават акъл и тук не си прав. Един работи и храни поне 3 чиновника, двама пенсионера, поддържа съществуването на поне една дъщерна фирма на някой монополист, стабилността на някоя банка и т.н. Чиста проба изкуствена икономика, с изкуствени работни места в държавни агенции, които уж да контролират, но всъщност нищо не правят... Ето това са настанените на държавната хранилка люде, които дори и акъл не дават, а бизнеса ги издържа плащайки по-малко на служителите си. На всичко отгоре и няма дори елементарна пазарна икономика, а монополисти във всеки сектор задушават безмилостно всеки предприемач. Монопол има във всеки отрасъл на икономиката - олио, захар, лекарства и каквото се сетиш. Няма елементарна подкрепа за българския производител и затова ядем картофи от майната си, въпреки плодородната си земя и изобилието на вода... Всичко това е толкова ясно, че и децата го знаят, камо ли онези горе и не е нужно протестиращите да им го казват... Може да се промени лесно и бързо, а 23 години е прекалено голям срок... Днес ние трябва да сложим край на това. Може би няма да се оправим веднага, ще минат години, ще се сменят хора, но трябва да започнем тази промяна. За сега няма друг начин, освен чрез протести по улиците... Зарежи философиите и да преминем към действие. Грабвай плакатите и да вървим на протестите ;)...
цитирай
35. ran - Винаги съм се ядосвал на лекотата, с която психолозите
07.03.2013 11:40
прехвърлят личностната проблематика върху по-големи групи от хора. Липсата на ясно дефинирани гранични условия (кога едно психоявление е валидно за личност, за фирма, за етнос, за професионална група, за нация) води до идиотски изводи и абсолютно грешни обобщения.
Ако не бъркам, за изучаване на обществото си има други науки.

Конкретно към коментарите:
- Камо и Терцата предлагат стратегически промени ?! , които точно в този момент приличат на раздумка край трапезата. Престанах да чета, когато видях това:
"Трябва да се изпипат нещата, имам конкретни виждания /и наблюдения/ и съм ги подхвърлил където трябва." - мерси за положения труд, но най-важното ми липсва.
- Вмир, както винаги плямпа за отделни хора, а не за принципи и идеи
- общата, невероятно глупава мантра: "Българският народ е ..."

Протестите - тук Евразол е прав - трябва да питат Защо? Защо сме на тва дередже?, а не да формулират искания. Да се вменява такава отговорност на улицата е долнопробна манипулация или безпросветна глупост. Стратегически казано :)) , най-напред дайте 5-10 години на хората да се самоуправляват малко - за местно самоуправление говоря - и тогава ги питайте какви са им исканията.
цитирай
36. kass - terca
07.03.2013 11:47
Защо ти се е случило това в автобуса? Защото контролата в автобусите са нискоквалифициран персонал, с най-много средно образование, но това не е най-страшното. Тези хора работят за малко пари, нямат дори работно облекло и често ги виждаме по анцуг или шорти и джапанки вместо обувки. Фирмите не са направили дори елементарен инструктаж, камо ли преквалификационен курс на обучение за да им вдигнат нивото на обслужване, въпреки че има такива структури. В същото време шофьорите са минали курс за професионална компетентност, психотест и още куп други за които са платили по 1600 лева, освен курсовете за управление. Или ако трябва да се измисли схема за събиране на някой лев - ок, но ако трябва да се вдигне нивото на обслужване тцъ, на кой му пука как те обслужват в автобуса... Ето защо кондуктора е последния, който ще отнесе псувните от мен. Всичко е човешка направия и рибата винаги е миришела откъм главата...
Поздрави!
цитирай
37. kass - ran
07.03.2013 12:06
Не мога да спра да се изумявам как разумни и интелигентни хора все още се хващат на тоя трик. Например миналата неделя бях на протест на който имаше по официални данни 10 000 човека, но според мен са поне двойно повече и вечерта като гледах новите що да видя??? Протестиращите се били изпокарали и дават двама души и как единия залял другия с кафе. Тази случка дори не сме я разбрали докато сме крачили из площада, обаче телевизията наблегна значително на нея и от цялата работа разбрахме, че един залял друг с кафе... Не мога да не се ядосвам на тази подмяна, но тя да речем е нормална предвид силното желание да се запази статуквото. Онези нормални хора обаче, които инстинктивно дори усещат, че е време за нов курс как се връзват на тия идиотизми направо си нямам идея... Сега пък новата мода е, че младежкото БСП организирало протеста... Отде толкова много БСП-ари бе хора? Не ви ли идва на ума, че 70 000 във Варна, близо 20 000 в Пловдив по мои наблюдения няма как да са организирани от БСП ?????????...
цитирай
38. zarenkow - Всичко живо ,
07.03.2013 21:17
непрестанно живее в дисонанс с действителността. Човека не прави изключение, без значение как ще достига до дисонанса, когнитивно или сетивно. Така е било, е и ще бъде. Всяко разочарование ще ни кара да се опитваме да съхраним старата структура, ако не сме в състояние да изградим нова, защото ние това сме структурата, която сме изградили вече. Промяната в България за сега е невъзможна. Не сме готови с нова структура. Глада изкара хората на улицата, а не причините да са гладни. Глада беше много години предшестван от "ценности" водещи до глад. Тези ценности не се сменят за ден. Всички изчезнали цивилизации имат общ убиец - неадекватна за времето си система от ценности.
цитирай
39. kass - zarenkow
07.03.2013 21:30
интересен коментар, благодаря. Чудя се кога ли хората разбират, че са готови за промяна и как и кога променят ценностната си система???
цитирай
40. zarenkow - Писано е отдавна ,
07.03.2013 22:17
По делата им ще ги познаеш. ( дали са готови). Има Ценностна система на обществото и лична . Предполагам , че става дума за личната , като не забелязвам иронията. Личната е проекция на обществената, а проекция има когато не само има обществена Ценностна Система но е и работеща. В противен случай си няма ЦС и не може да се проектира. Без ЦС или с неработеща , няма общество , гине :-) С оптимистите, ще споделя наблюдението си , че хората излязоха на протести заради материалната мизерия, а не за това че са мамени , унижавани, ограбени и те и децата им неща случващи се отдавна и с които очевидно всички са свикнали. Такива хора не могат да променят нищо.
цитирай
41. vmir - 47. terca,
08.03.2013 06:39
От десетилетия се опитвам да открия същността, но с това "България е страната на неограничените глупости" определено си ме изпреварил. Засега това е най-доброто определение, което съм срещал за България. Предполагам, доста работа си отхвърлил, за да можеш да стигнеш лесно до него, а някои веднага ще си го боднат на ревера и ще го обяват за "очевидно", стига да бъде възприето от повече хора. Ето така глупака у нас мигом се окичва с резултата на умния и това го задължава веднага да започне да го поучава...
цитирай
42. vmir - Честит празник, Кас!
08.03.2013 06:46
Бъди все така ентусиазирана и уверена, защото имаш качествата да напреднеш в промените, а нищо хубаво не става без ентусиазъм и вяра.
цитирай
43. ran - Честит праздник! (на празнуващите)
08.03.2013 11:19
Честит петък! (на тези които обичат половинките си уикендно:))
Кас,
умни хора са забелязали, че манипулирането е нож с две остриета. Опасностите са:
- манипулаторите да повярват в собствените си манипулации, или да повярват в собственото си величие
- дори нормалните и полезни неща, предложени от манипулаторите да бъдат отхвърлени.
Като се загуби мярката, резултатът е винаги отрязване на клона върху който седим всички. Другояче казано, рестарт на ценностната система (по Заренков) от най-ниското ниво, от улицата.
цитирай
44. ran - 45. и 49. zarenkow - Всичко живо , ...
08.03.2013 11:19
Ще ми се да можех предварително да определя адекватност на ЦС. Грешките при тези предсказания винаги са повече от попаденията, защото бъговете на една система никога не се виждат от нейното ниво на сложност. Трябва тя да се погледне отстрани.
"Такива хора не могат да променят нищо."- ако идеята е "промяна на системата", прав си, но пък тези хора в момента променят себе си, а за мен това е добра новина. Там е най-доброто начало.
Поздрави!
цитирай
45. ran - Привет, terca!
08.03.2013 11:20
Драго ми е да се запознаем! - както казват в "доброто общество".
Странен начин имате за запознаване в нета, при предговорката, че той е изкривено огледало на Реалността?! Онази единствената-неповторима ли? (реторични въпроси)
Щом самото огледало е изкривена реалност, допълнителното й изкривяване може би връща междучовешкото разбиране на думите. Не само слушането им. Пък и телодвиженията, и вазомоториката отдавна са в арсенала на покупко-продаващите мениджъри.

П.П. Кас, извинявай за спама!
цитирай
46. alexs - Има хора които не искат промяна на ...
08.03.2013 12:13
Има хора които не искат промяна на статуквото или да има подмяна а не промяна!
Да които са се наместили в престъпмите схеми за "законно" ограбване....има и некъдърни служители уредели се на сладка държавна служба с подмазмачество!
Поздрави Кас и честит празник !
цитирай
47. kass - Благодаря за поздравленията...
08.03.2013 12:22
:)
цитирай
48. kass - alexs
08.03.2013 12:34
Има хора, които не искат промяна и такива, които не могат да си я представят... Кой, кое, как ще промени и до какво ще доведе това. Миналата неделя бях на една сбирка на новопръкваща се партия в Пловдив. Отивам да видя за какво иде реч и какво ще ни кажат. Лидера е младо момче (под 30 г.) юрист, с две висши... всичко много хубаво... След като изслушахме основното ни дадоха микрофон за въпроси. Та решихме да попитаме как и дали е възможно по законов ред да намалим депутатите наполовина. Няма да се впускам в подробности по процедурата това да се случи, само ще отбележа, че теоретично е възможно, но практически почти невъзможно... И така, днес политиката изостава от технологичното развитие на човека. Нека вземем България за пример. До преди 25 години имахме два канала за гледане по телевизията, днес са повече от 150. Допреди 10-15 години нямаше компютри и интернет в домовете на хората, днес децата сядат на компютър на 6-7 годишна възраст... Само заради подобни промени на реалността, политическата система сама по себе си изостава и се ражда необходимостта от ъпгрейт за да може да е адекватна на съвременните изисквания... И това не засяга само България, а целият свят... И когато говорим за начините да постигнем по установения ред някакви промени, не бива да забравяме, че установения ред е лекичко поизостанал от възможностите...
Поздрави!
цитирай
49. kamosutrov - Касенце, честит ти празник!
08.03.2013 12:39
Ей за това си те обичам, щото си добричко!
цитирай
50. zarenkow - ran - "Трябва тя да се погледне отстрани."
08.03.2013 12:50
Непрестанно ни гледат от страни и ни сочат с пръст. Що за хора сме за да може десетилетия да ни сочат с пръст и да продължаваме да сме корумпирани и непроменени. ЦС са я гледали, пак от вън и по нея никой няма забележки, но ние я нямаме тази ЦС, защото не се прилага и сме само на бъгове. Добро ще е началото когато не като животни искаме хляб, а като хора искаме достойнство, справедливост и ред и то по възможен начин. Възможния начин е безапелационно спазване на законите, отнемане на крадения ресурс, който се употребява за запазване на статуквото и желязна отговорност за всеки член на системата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4221069
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031