Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2015 19:40 - Видяла жабата, че подковават коня...
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 20825 Коментари: 36 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Петролът е важен за прогреса, водата за живота, а без живот няма прогрес.
Гневът не напразно е един от седемте смъртни гряха. Той и омразата са толкова убийствени, че едва ли има други човешки чувства с толкова саморазрушителни свойства. Става въпрос за шистовия добив и мечтата на русофобите за независимост. Някои толкова се увлякоха, че дори си се представят като арабски петролни босове да въртят броеница в ръце докато реките от долари текат към България. Ако нямаше опасност за водите в България и аз нямам нищо против да сме независими от чужди доставки на газ и петрол, но дори и 1% опасност да има аз съм против.
  Защото:
 1. В България има над 700 минерални извора и е една от водещите СПА дестинации в Европа. Още древните траки, след тях и римляните  са използвали тези уникални лечебни дарове на природата по нашите земи за СПА отдих.
http://bulgariatravel.org/data/doc/020_Mineralnivodi-BG_9699.pdf

2. Дори в Щатите, където добивът чрез фракинг е развит и разпространен има определени регулации, които не допускат използването на метода в близост до водоеми, които биха могли да замърсят питейната вода. Ето карта на водите в България, разгледайте я добре и кажете къде бихме могли да проучваме за шисти без да рискуваме да замърсим водната мрежа на страната си?
http://hydro.bg/gwMap/htdocs/gwmap.phtml

3. След като България не е в състояние да възроди селското си стопанство, с което е преодолявала не една и две кризи, защо някой си мисли, че вместо аграрна сила можем да бъдем петролна такава? Може би защото е по-модерно? Още пък по-смешно е да се смята, че ако спрем да купуваме руска газ и Русия ще фалира, ще я рагромим, ще станем независими, горди и силни, икономиката ни ще процъфти и изобщоооо ще потекат реки от мед и масло... Та ние не можем да си изхраним собственото население въпреки плодородната почва, води и благоприятен климат. Питейната ни вода е под всякаква критика и добре, че Хисаря е близо до Пловдив, та хиляди пловдивски семейства пият единствено хисарска минерална вода, все още напълно безплатна... Та откъде този оптимизъм в някои хора или "аз не гледам да съм добре, гледам Вуте да е зле?"



Гласувай:
26



1. freeoldmen - Алчните ни престъпни политически "лидери" няма да се трогнат
06.01.2015 19:56
и от 90% вероятност за щети на България, нали тяхното не се губи...
Те са тук временно, докато позабогатеят.

Гадното е, че ще си прокарат съответните закони и концесии,
докараха сполучливо хората до пълна овча апатия...
цитирай
2. kass - когато политиците са некадърни
06.01.2015 20:05
няма никакво значение откъде и как ще си купуваш газ и петрол. Ние купуваме най-скъпо газ от Русия (нали сме най-бедни), най-скъпо ще плащаме и собствената си шистова газ добита в България, мога да се обзаложа. Само че, първо няма никакви данни за залежите на шисти в България, второ методът за добиването му е доста спорен относно екологията и трето - това не е експеримент, който може лесно да се поправи ако сметките ни излязат грешни и си замърсим водата...
цитирай
3. getmans1 - По-добре с картофи и агнета си плащаме енергията отколкото ...
06.01.2015 20:59
... да си топлим задниците с шистов газ.
Познавам добре Долно и Горнодъбнишките находища, Шабленско - Тюленовското а от части и Чиренското, те са класически и не пречат на земеделието. Дори Ш-Т което е с дълбочина около 1000-1200м се оказа че е безопасно.

НИКОГА ШИСТОВ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ ! ! !
цитирай
4. kass - специално за топленето на задници,
06.01.2015 21:27
Има отдавна намерени решения, далеч по подходящи за малките населени места, каквито си имаме доста в България :)...
http://www.lemvigbiogas.com/BG.htm
цитирай
5. blackpredator - България на много места вече е дупчена
06.01.2015 21:29
и нищичко й няма. Всички дълбоки сондажи се обсаждат и бетонират, та страхът е само спекулация.
На тая хубава карта ако нарисуваш 41 милиона декара обработваема земя и после пресметнеш колко разградени и неразградени торове, пестициди, инсектициди и разни други иди отиват в питейните и другите води, шистовия газ ще ти се стори райски газ
цитирай
6. kass - е, защо да е спекулация страхът?
06.01.2015 21:59
Къде е дупчена България, кога и от кого? Дай линкове и информация ако имаш такава...
http://bnr.bg/post/100500054/shtatat-nu-iork-shte-zabrani-hidravlichnia-fraking
http://www.emi-bg.com/userfiles/112.pdf
цитирай
7. getmans1 - . blackpredator - Е, бая си спал дока ти е пълнил главата професора / забравих , къв авторитет беше / ...
06.01.2015 22:32
blackpredator написа:
и нищичко й няма. Всички дълбоки сондажи се обсаждат и бетонират, та страхът е само спекулация.
На тая хубава карта ако нарисуваш 41 милиона декара обработваема земя и после пресметнеш колко разградени и неразградени торове, пестициди, инсектициди и разни други иди отиват в питейните и другите води, шистовия газ ще ти се стори райски газ


... А операцията се казва „Циментация на .......“
И Умнико Умни, това ми е дипломната работа а консултант ми беше директора на ПЦЗ „...........“ / Плевенски Циментов Завод/

Абе, то ти не си за съжаление, ясно е че си спал доста на лекциите, за съжаление е баща ти че е ти плащал за това!

НЕ НА ШИСТОВИЯ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ И Южен пАток ! ! !
цитирай
8. blackpredator - Ми то Гетманса е писал горе,
06.01.2015 22:36
къде е дупчена България.
Освен ощето много в СЗ Бъгария, добавям и 500 сондажа за Добруджанския въглищен басейн.

"От 2008 година все по-широко и успешно се прилага и т.нар. пропан/бутанов разрив (LPG fracturing, или в буквален превод, втечнен петролно-газов разрив), въведен от канадската компания GASFRAC. Тази технология е сравнително нова но много перспективна по отношение постигането на много по-пълно извличане на газа чрез използването на смес от гелообразен пропан/бутан с пропант (обикновено пясък) при разрива на продуктивните шисти. При голямото налягане на нагнетяване, пропан/бутан-песъчливата разривна смес преминава в пласта в газообразно състояние докато пясъка (пропанта) се нагнети в отворените от предварителното прострелване пукнатини, като впоследствие излиза през устието на сондажния кладенец заедно с добития от продуктивния пласт природен газ. Това позволява след кондензация и ново желиране пропан/бутана да се използва отново и отново в рециклирана гелообразна форма до достигане на максимална продуктивност при добива на природния газ от продуктивния пласт. Използването на този метод значително снижава обемите на отпадните продукти поради практическото елиминиране използването на вода при разрива на скалите с всички произтичащи от този факт неблагоприятни последици за околната среда."
цитирай
9. blackpredator - вярно,
06.01.2015 22:53
извършва се с циментов разтвор и правилно е циментация
бетонът е у главата ти
та циментирани ли са сондажите или тече шуроп отсякъде?
цитирай
10. getmans1 - Къде е дупчена България, кога и от ...
06.01.2015 22:58
kass написа:
Къде е дупчена България, кога и от кого? Дай линкове и информация ако имаш такава...
http://bnr.bg/post/100500054/shtatat-nu-iork-shte-zabrani-hidravlichnia-fraking
http://www.emi-bg.com/userfiles/112.pdf


Много е дупчена земята ни kass, като започнеш за вода, пътища, магистрали, мостове, въглища и др. т.н. полезни изкопаеми включително НЕФТ и ГАЗ даже и шистов такъв .... И най-дълбокия ни сондаж е 5,6км / Черниясмешко сигурно ще го потвърди ако пак не е проспал ... лекцията, горкия не знае кво е бетониране и кво е ЦИМЕНТАЦИЯ, майтап!/.
цитирай
11. orlinpetkov - ;) сладур
06.01.2015 22:58
;) сладур
цитирай
12. kass - blackpredator
06.01.2015 23:04
Не, че съм спец, но доколкото знам дупченето е с проучватекна цел, което изисква много по-малко наличие на химикали в процедурата... Освен това изобщо не е ясно какво количество шисти можем да извлечем и каква ще е файдата от цялата работа, дано да си прочел анализа на ЕМИ, който ти пратих в предишният коментар, и да си поразмислил върху засегнатите в него въпроси...
цитирай
13. getmans1 - Ле-ле-е, не можа да ме впечатлиш с това КОЕТО СИ ПРОСПАЛ че се допита и до Чичко Гугъл и кака Уики ....
06.01.2015 23:04
blackpredator написа:
къде е дупчена България.
Освен ощето много в СЗ Бъгария, добавям и 500 сондажа за Добруджанския въглищен басейн.

"От 2008 година все по-широко и успешно се прилага и т.нар. пропан/бутанов разрив (LPG fracturing, или в буквален превод, втечнен петролно-газов разрив), въведен от канадската компания GASFRAC. Тази технология е сравнително нова но много перспективна по отношение постигането на много по-пълно извличане на газа чрез използването на смес от гелообразен пропан/бутан с пропант (обикновено пясък) при разрива на продуктивните шисти. При голямото налягане на нагнетяване, пропан/бутан-песъчливата разривна смес преминава в пласта в газообразно състояние докато пясъка (пропанта) се нагнети в отворените от предварителното прострелване пукнатини, като впоследствие излиза през устието на сондажния кладенец заедно с добития от продуктивния пласт природен газ. Това позволява след кондензация и ново желиране пропан/бутана да се използва отново и отново в рециклирана гелообразна форма до достигане на максимална продуктивност при добива на природния газ от продуктивния пласт. Използването на този метод значително снижава обемите на отпадните продукти поради практическото елиминиране използването на вода при разрива на скалите с всички произтичащи от този факт неблагоприятни последици за околната среда."


... БРАВО НА БАЩА ТИ и ЕВАЛЛА НА МАЙКА ТИ, дето са ти плащали СМЕТКИТЕ !
цитирай
14. kass - getmans1
06.01.2015 23:14
е ти пък, може ли човек да не знае, бетонирането се прави с бетон, а циментацията с цимент :)...
цитирай
15. getmans1 - Ми то се оказва приятел че не знаеш и ...
06.01.2015 23:18
blackpredator написа:
извършва се с циментов разтвор и правилно е циментация
бетонът е у главата ти
та циментирани ли са сондажите или тече шуроп отсякъде?


... какво е БЕТОН !!!

Ади бягай в Гуглето да провериш че става въпрос за смес от цимент, пясък /речен/ фракция: дребна - до 20 мм. или дребна + едра / 20 до 40 мм./ в съответното отношение.
Опс, забравих че ако се използва и арматура се казва „железобетон“

Та ако направиш такъв сондаж Чернопърдалово приятелче одма получаваш ... НОБЕЛОВА !

НЕ на шистовия газ в България !!!
цитирай
16. kass - orlinpetkov
06.01.2015 23:31
Здрасти Ори и за много години...
цитирай
17. blackpredator - Права си
06.01.2015 23:44
това дупчене е с проучвателна цел и химикалите са обичайните за тоя тип сондиране.
И аз не съм убеден за чудо в нашенските шисти, но единствения начин да се провери е чрез сондиране. И няма нищо страшно да се направят няколко сондажа.
Чистоплътноста на НПО-тата е колкото на гетманса.
Всичко е политика. А политиката е и пари.
Та стане ли въпрос за пари...
цитирай
18. kass - blackpredator
07.01.2015 00:00
Не знам за какви пари говориш, но хората определено се страхуват предвид, че има риск за необратими щети, а файдата не е ясно каква ще е и ще я има ли изобщо. Но прави и лошо впечатление, че радетелите за шистов добив в България са предимно антируски или антипутински настроени, или откровени русофоби, а това, че не харесваш Путин или руснаците не е повод да си отровиш природата. С две думи са хора водени не от разума и мислите за себе си и България, а от омраза към други хора... затова не са и убедителни много, много, поне за мен, защото аз не бих рискувала, дори и 1% да е риска, да си замърсим минераните извори и водите въобще...
цитирай
19. tit - добра нощ, Каси!:)
07.01.2015 00:53
ог шистовия ще спечелим толкоз, колкото и от златото, което "Дъндиквибяха" изнасят.
С "независимата" ни съдебна система и "безукорната" ни бюрокрация "краят остава за нас"!:(
цитирай
20. kass - tit
07.01.2015 08:34
Като си помисля какъв контрол се иска и като си представя корумпираната ни и мързелива администрация и направо лошо ми става, тъкмо си извоювахме някакви позиции в СПА туризма в Европа и сега остана да изгоним туристите със замърсена вода. Но на кой му пука, от туризъм печелят селца и градчета с десетки малки хотелчета, а от петрол ще печелят само шепа избрани.
цитирай
21. getmans1 - „Утрото е по-мъдро от вечерта“
07.01.2015 09:32
Благодаря kass за подадената информация определено ще се възползвам от нея.
Това което научих от пръв и бегъл поглед ме успокоява за моята „чистоплътност“ дано и други чистофайници се възползват от подадените „сламки“.

Успешен ден и .... Не на ШИСТОВИЯ ГАЗ в България! :)))
/ колкото и странно да звучи това от устата на един набеден за Путинофоб и Русофоб /
цитирай
22. radosslav - По последна информация, добивът ...
07.01.2015 12:42
По последна информация, добивът чрез фракинг може да причини и силни земетресения след време - днес от Дойче Веле. А за водата е така, без петрол можем, но без вода не. Коко ще струва да си купуваме вода. Минералната вода в Германия е по-скъпа от Колата и соковете.
цитирай
23. kass - radosslav
07.01.2015 13:05
radosslav написа:
По последна информация, добивът чрез фракинг може да причини и силни земетресения след време - днес от Дойче Веле. А за водата е така, без петрол можем, но без вода не. Коко ще струва да си купуваме вода. Минералната вода в Германия е по-скъпа от Колата и соковете.


Водата е голямо богатство, ама много некадърност в Бг, много нещо..
http://www.lubamanolova.info/analizi/2012/2406-rezilat-tunis-se-povtori-v-katar
http://btvnovinite.bg/article/826800532-Skandal_okolo_proekta_za_pista_na_Formula_1_kray_Sofia.html
цитирай
24. born - Абе, хора, вие не разбрахте ли, че ...
07.01.2015 15:22
Абе, хора , вие не разбрахте ли, че дори цяла България да се окаже с еднометров слой от чисто злато под цялата повърхност от 110000 кв. км. за при вас няма да дойде и една стотинка или евроцент. По същия начин стои въпроса и с газовете, и с петролите, а и с минералната вода. Кел файда че сме богати като страна с прекрасни природни даденост. Като население сме прекарвани и изнасилвани по най брутален начин ежедневно и ежечастно. Без значение дали сме русофили или русофоби. А може би и затова, че сме такива и такива тъпанари, че всеки чуждопоклонник си прави кефа за наша сметка и за няколко сребърника ?
цитирай
25. kass - born
07.01.2015 15:45
born написа:
Абе, хора , вие не разбрахте ли, че дори цяла България да се окаже с еднометров слой от чисто злато под цялата повърхност от 110000 кв. км. за при вас няма да дойде и една стотинка или евроцент. По същия начин стои въпроса и с газовете, и с петролите, а и с минералната вода. Кел файда че сме богати като страна с прекрасни природни даденост. Като население сме прекарвани и изнасилвани по най брутален начин ежедневно и ежечастно. Без значение дали сме русофили или русофоби. А може би и затова, че сме такива и такива тъпанари, че всеки чуждопоклонник си прави кефа за наша сметка и за няколко сребърника ?


За жалост си е баш така. Но все пак покрай минералните извори развиваме спа туризъм, от който се хранят не малко семейства, да не кажа цели градове, което само по себе си е достатъчно голям повод да си браним природата чиста...
цитирай
26. born - Може би си права. Наистина по мин...
07.01.2015 16:12
Може би си права. Наистина по минерални извори сме на 2-ро място в света-след Мексико, но каква полза от това. Голямата част са в ръцете на мутру и цигански босове, които няма да се посвенят да пълнят бутилките от най-гадните водоизточници само и само да извлекат по-голяма далаверка. А по отношение СПА туризма ако можеш да ми посочиш един такъв комплекс който да принадлежи на нормално построил го инвеститор - имам предвид с непрепрани пари бих веднага ти подарил един такъв след като по негов пример бих го построил. Що се отнася до браненето на природата чиста съм абсолютно съгласен с теб. Май само тя ни остана , милата.
цитирай
27. kass - born
07.01.2015 16:32
Има ги много... е, не са точно комплекси, но малки семейни хотелчета... Във Велинград са 102 на брой, а в Хисаря 36... Ходила съм и на двете места, прекрасни градове, чисти и красиви, направо европейска работа...Винаги са пълни с туристи целогодишно. И си представи да се замърси водата, дори да е безопасен метода, да речем при лошо стопанисване на отпадните води, което е много вероятно да стане при тази корупция в България... Айде няма нужда...
цитирай
28. ko642 - Това деление 'русофили-русофоби' ...
07.01.2015 17:22
Това деление 'русофили-русофоби' май идва от принципа 'който не е с нас е против нас' :) .. поне тука в блога. Фракинга, за мен е поредното доказателство за това от къде идва прогреса. За американците е нещо наистина необходимо тъй като са голям потребител на горива (за това и измислиха фракинг-а). За БГ - едва ли. Ако е само за топлене на задници - минералната вода стига :) .. тъжно е да си 'опитно поле' за българския политик.

Ето един СПА комплекс- http://www.thermavitae.bg/. Препоръчвам го, макар че може би ти е малко далече.

ЧНГ!
цитирай
29. getmans1 - Господи ! ! !
07.01.2015 17:50
СПА, злато, петрол, хотели и туризъм, печалби, а аз наивника си мисля за глупости като природа, плодородна земя и въздух за децата ни.
.Ба си и тъпака дето съм!
цитирай
30. kass - getmans1 - е, за природа де :)
07.01.2015 18:21
Спа-то, хотелите, туризма, нали са част от чистата природа, можем да засегнем и земеделието също, все икономически ползи, при това за всеки... защото замърсяването на природата не става понеже някой е любител на замърсяването, а защото това е цената за икономическото развитие при подобни технологии.... Тъй, че когато имаме възможност за икономическо развитие, при това благодарение на чистата си природа, няма смисъл да си го търсим в рискови начинания...
цитирай
31. kass - ko642
07.01.2015 18:25
ko642 написа:
Това деление 'русофили-русофоби' май идва от принципа 'който не е с нас е против нас' :) .. поне тука в блога. Фракинга, за мен е поредното доказателство за това от къде идва прогреса. За американците е нещо наистина необходимо тъй като са голям потребител на горива (за това и измислиха фракинг-а). За БГ - едва ли. Ако е само за топлене на задници - минералната вода стига :) .. тъжно е да си 'опитно поле' за българския политик.

Ето един СПА комплекс- http://www.thermavitae.bg/. Препоръчвам го, макар че може би ти е малко далече.

ЧНГ!


Като се замислим, май само за едното топлене на задници става въпрос.
Поздрави!
цитирай
32. getmans1 - Е, моля ти се ...
07.01.2015 19:05
kass написа:
Спа-то, хотелите, туризма, нали са част от чистата природа, можем да засегнем и земеделието също, все икономически ползи, при това за всеки... защото замърсяването на природата не става понеже някой е любител на замърсяването, а защото това е цената за икономическото развитие при подобни технологии.... Тъй, че когато имаме възможност за икономическо развитие, при това благодарение на чистата си природа, няма смисъл да си го търсим в рискови начинания...


... нали не си мислиш че всички в Бг. знаят що е СПА, скоро го обяснявах на мои съселяни?!
Обяснявах на такива които ако им предложиш СПА или дивидент от „шистовата нива“ знаеш какво ще изберат.

„Не на шистовия газ България!“
цитирай
33. staler - добива от шисти специално е изваден ...
07.01.2015 19:05
добива от шисти специално е изваден от регулациите относно водните ресурси в сащ,не знам защо.циментацията е пълен ташак.вече има набрана статистика как рас

те броя на разхерметизиралите се отработени сондажни отвори с времето,за неколко години ---около полувината или както е казал пророк илия -каквото днеска шибаш у земята,утре ше ти пада от небето.добива в сащ е политическо решение . целта е добре известна за всеки които се интересува от геополитика---овладяване и пълен контрол на ставащите все по кът находища на сравнително ефтин газ и нефт по света. пред очите ни е финала на мероприятието--след като избеси по немирните и лесни за отстрелване арабели,сега бориме сирия/разбираи иран/и разбира се товариш путин.конспиративни измислици?трънки.падането на цените на нефта е пир по време на чума.няма нито една сериозна икономическа /пазарна/ причина това да се случва в тези размери.всички казват--ами огромния ръст на добива от шисти в сащ и отказа на опек да намали добива са причината. това е причината ,но къде са последствията, г-да?как може производство два-три до четири -пет пъти по скъпо/в зависимост от характеристиките на шеил полето/да продължи да работи на такъв пазар?цени под 50$ за барел отнесено към една усреднена производствена себестоиност за нефта от шисти са отдавна убитъчние,товаришчи,от уолстриит..тоест,компаниите занимаващи се с този добив не са независими иконом.субекти и ивестиционния капитал в тях се набира по схемата на класическата финансова пирамида.те ще продължат да произвеждат и заливат пазара до второ нареждане. нас какво ни бригат тия факти ?първо--ако искаш да имаш некаква/макар и временна/иконом. полза от добив от шисти трябва да владееш технологията,оборудването както да имаш финансовите възможности да го инициираш и крепиш.второ--ако искаш екологичните последици да останат незабелязани некоя и друга година ще са ти нужни полупустини и прерии поне като тези в тексас и северна дакота.
цитирай
34. kass - staler
07.01.2015 19:28
Америка е ясна, тя е голям консуматор на петрол и в общи линии си търси гребенче за брадата. Ние обаче къде се бутаме между шамарите, ей това не мога да разбера... Между другото някои анализатори смятат, че ниските цени и отказа на ОПЕК за регулация на цената чрез намаляване на производството е насочено също и срещу сондирането за шисти в Щатите, но кой знае не съм спец в областа...
цитирай
35. staler - ми то и аз не съм спец, просто си фа...
07.01.2015 20:42
ми то и аз не съм спец,просто си фантазирам,от чисто егоистични подбуди-смятат да изживея старините си в маикя българия ,която по възможност да не прилича на задния двор на кремиковци.твърденията че саудитска арабия бори шистовото производство в сащ са силно преувеличени .анализаторите пускат боядисани врабчета за да ни изглежда света по шарен мне кажется.първо 1974та не е 2014/15та и големата помпа-сауд.арабия помпи синхронно с наи животрептящите нужди на вашингтонския дневен ред вече десетилетия./да си спомним края на ссср/.да си спомним и къде едни самолетоносачи носят непрекъснато боино дежурство,къде едни военни бази са все на шест,къде арабската пролет не се състоя и къде са парите на шеиховете.още повече ,че след главоломния спад в цените на петрола всички медии се занимават с стоиността на рублата,стандарта на руснака,отлива на инвестиции в русия,бюджетния им дефицит,реитинга на путин и прочие..пък от борсите в усата ни вест ни кост.сигурен съм че институтите по пазарната икономика,анализаторите от ранга на иван кръстев,владимир каролев,иван костов ,емил хърсев,петко бочаров и кака цецка цачева,имат некакво съвсем приемливо астрологично-имагинерно обяснение.


















+

цитирай
36. ve6titsa - Не на шистовия газ!
08.01.2015 16:35
Не на пустеещите земи и арендаторите, които изкупуват земя само за да ползват субсидии! Не на тези, които си изхвърлят боклука където им падне! Не на всички ментета! Ама само с писане по блоговете няма да стане.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4220981
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031