Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2009 11:26 - Тя ми е приятел
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 7355 Коментари: 34 Гласове:
13

Последна промяна: 13.10.2009 11:26


   Запознахме се в театралната група. Отидохме там с най-добрия ми приятел, с надеждата, че ще станем актьори или да си запълваме времето, знам ли. Естествено, че огледахме мацките. Имаше готини, някои страхотни даже, но по всичко личеше, че не са момичета за нас. Студени бяха, нищо че ни се усмихваха, личеше си, че е само от любезност. Усещам ги тези работи и не се натискам там където няма да ме огрее. За какво ми е да се правя на сваляч като знам, че само ще получа студен душ, който ще ме върне на земята. Там я срещнах и нея. Веднага разбрах, че е различна. Не кокетнечеше с нас, беше някак естествена и бързо се сприятелихме. Скоро станахме като дупе и гащи, а моят приятел направо хлътна по нея, не че и аз не съм я пожелавал, но общувахме по друг начин и някак си не вървеше да я свалям, само понякога и хвърлях шеговити комплименти. Сгрешил съм сигурно, защото докато аз я приемах като приятелка, то моя приятел стана настоятелен и някак спечели вниманието й. Дори когато станаха гаджета, пак сме се напивали често, какви ли не щуротии сме вършили тримата, скачахме с бънджи и карахме ски. С нея мога всичко да си кажа, играехме шах понякога, ама все ме биеше, а после се бъзикаше с мен. Понякога се чувствах влюбен в нея, понякога имах закрилнически чувства като на брат към сестра. Сам не мога да се разбера. Все едно, със сигурност знам, че не искам интимна връзка, знам че любовта ще развали всичко. Нали ги гледах как се караха, той все  я ограничаваше или ревнуваше, опита да я промени, държеше се с нея като с дете, а тя е по-умна от нас двамата взети заедно. Тя пък хич не му се поддаваше, живееше си както си знае и смяташе, че детето е той -луда работа.

   Преди време дойде у нас посреднощ. Скарали се и искала да ме види.  Пихме цяла вечер,  не спираше да ми говори. Споделяше най-интимни неща. Казах й, че харесвам една жена, а тя ме слушаше и ме съветваше. Да тя знае, все пак е жена. Говорихме си за приятелството, за любовта и за секса, за всичко. И в спорове се впуснахме, дори ровихме из книгите, за да си припомним някой забравен автор. Луд ли съм? Цяла нощ пия и разговарям с една страхотна мацка и вместо да се пробвам чета книги с нея.  Ако ми беше казал някой, нямаше да повярвам, но не искам да я чукам, искам да сме си приятели, харесва ми нашето приятелство. А защо не и двете, не може ли? Рядко се получава, знам че всичко ще пропадне и тогава - край. Няма да я виждам вече, няма да спорим, няма да скачаме с бънджи и да се хилим на глупостите, които само ние двамата можем да сътворим. Не си струва, заради единия секс, заради някакво си кратко удоволствие. Твърде ценна е за мен, все пак жени за секс колкото щеш, жени за приятел рядко, много рядко даже.

   Бях се разболял от шарка веднъж, а тя ми готвеше супи, представяте ли си? Гаджетата ми ревнуваха от нея, а аз се оправдавах пред тях, че съм бил с приятел, визирайки нея. Ама, че съм глупак. Беше закъсала веднъж, останала без работа и без пари, за капак на всичко и разбрала, че е бременна. Нямах пари тогава и си продадох златния  пръстен, за да й помогна. И трева сме пушили. Много смях падна, особено като обърка царя и царицата, не е лесно да играеш шах напушен. Смял съм се със сълзи и не веднъж след тежки запои съм я носил на гръб като малко дете, то не че не е, с нейните почти петдесет кила. Така мислех, че ще бъде цял живот, но не стана...  Хвана си друго гадже. Виждахме се все по-рядко. Той не бил съгласен с нашето приятелство, не го приемал за нормално и я обсеби. Трябва доста да го е обичала, защото до колкото я познавах, гаджетата й нямаха право на глас за някои неща. После се ожениха и съвсем загубихме връзка. Срещнах я наскоро, вече майка на едно дете и разведена, по-различна, по-зряла и улегнала, но със същия дух . Зарадва се като ме видя. Говорихме си много, пак като приятели, истински приятели. Не откъсвах поглед от нея. Беше по-женствена и пола си беше облякла, а преди само дънки и фанели. По-красива ми се стори, нищо че годинките й са повече. Все така ухилена, все така отнесена. Колко щастлив бях да я видя, колко пъти съм имал нужда от нея, да й споделя нещо, да потърся съвет, да поиграем шах и да се похилим, просто ей така. Пак се върна нашето приятелство, но не такова каквото беше, вече я желаех, обичах я, дори може би винаги е било така, само че аз съм идеализирал нещата. Опитът ми беше показал, че не мога да постигна същото с друга жена, а аз исках връзките ми да бъдат на основата на такива отношения.

   Казах й го, а тя се разочарова. Смяташе, че е загубила своя приятел и така беше, и да приемеше или да откажеше, резултатът щеше да е един и същ, приятелство в чистата му форма нямаше да има повече. Проклех съдбата затова, че е жена, ако беше мъж щеше да е друго. Защо ми трябваше да се влюбвам. Ще се откъсна от нея, за малко, докато ми мине, а после пак ще я потърся. Все пак тя ми е приятел и нищо не бива да развали това толкова уникално приятелство…

 

 

  Вдъхновен от постинга на djgator  и коментарите под него… :)

 




Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. djgator - Иве
13.10.2009 11:32
Много реалистично, малко тъжно, но - това е живота!! Хареса ми дори отворения край :))
цитирай
2. krotalka - Забележката, която си написала в края,
13.10.2009 11:33
ми се завъртя в главата още в началото...

Веско е прав и не е, просто някои работи е писано да се случат!
цитирай
3. kass - djgator
13.10.2009 11:34
защо да е тъжно Веско, според мен приятелството няма пол, е може да се зародят някакви желания в един момент, но щом отминат остава пак приятелството в чистата му форма... :)
цитирай
4. kass - krotalka
13.10.2009 11:36
Предполагам Веско визира по-голямата част от случаите, но това не означава, че няма изключения и е не е възможно да има чиста проба приятелство между мъж и жена... :)
цитирай
5. djgator - kass
13.10.2009 11:40
Героят е тъжен, а оттам и читателя :)
Най-висшата форма на приятелство - след като са се опознали и сближили достатъчно, ако между тях има искри - нека не се спират и ги изживеят.. Ако и след това отношенията им не се променят, към по-лошо, остава съвършено приятелство с елементи на любов :) Или пък перфектна любов с огромна доза приятелство :)
цитирай
6. kass - djgator
13.10.2009 11:51
Ех, Веско, как обичам идеалните ситуации. За жалост няма такива или поне аз не съм срещала нито веднъж идеалния вариант. Приятелство, любов по отделно или взети заедно са различни неща. Нали сам каза, че приятелите не си бъркат в бельото? За мъжете е много по-труден идеалния вариант, сигурна съм в това, те не могат да избягат от собствената си природа, колкото и силно да желаят приятелката им да остане такава и след намесването на любовта и двамата знаем, че това трудно ще стане...
цитирай
7. smani - Ако не
13.10.2009 11:52
беше готино маце всичко щеше да е наред. :)))
цитирай
8. kass - smani
13.10.2009 11:56
Вероятно си прав, макар че понякога хората влагат в това понятие не само външната красота, ами и вътрешната такава "готин човек", така че пак можеше нещата да не са съвсем наред... :)
цитирай
9. lagrima - Тъжно е. . А може все пак да има при...
13.10.2009 17:50
Тъжно е..А може все пак да има приятелство след секс..Възможно е!Зависи все пак от самите хора..
цитирай
10. rustam - Божееее
13.10.2009 21:02
Какъв разтърсващ и неочакван епилог!
Аз до последния абзац си мислех, че иска да "я изчука" -това е цитат! А то се оказа едно дълбоко и зашеметяващо приятелство.
Все пак, по мое мнение, след като му е правила толкоз супи и чайове...дето се казва и Протагонистът трябваше...абе поне едно цвете,така да се каже - а то иначе малко на битов алкохолизъм залита.
Ще ми бъде много интересно,ако разкажеш и за съдбата на приятеля от театралната самодейност...Какво е станало с него? Това ме вълнува - реализирал ли се е в театралното поприще, намерил ли си е друга спътница?
цитирай
11. kass - lagrima
13.10.2009 22:41
и аз мисля, че е възможно, но не става въпрос за секс, а за любов. Благодаря :)
цитирай
12. kass - rustam
13.10.2009 22:50
Рустаме, щом така те е развълнувала историята и ти е толкова интересно да разбереш за приятеля от театралната самодейност, мога да ти напиша продължение изпълнено с метафори при това :) и да ти го пратя на лични... Само кажи, че искаш, няма проблем :)
цитирай
13. rustam - Да,да,да!
13.10.2009 23:16
О, не бих могъл и да мечтая...ЛС !!!
Всъщност - Не! Давам си ясна сметка, че тогава биха ми липсвали дълбоките, аналитично -интерпретативни
коментари на блогърката кроталка.
Извини ме Иве...( ако е възможно да ползвам и аз това мило обръщение), но те за мене сякаш са станоли неделима част от разбирането на твоите проникновени и дълбоки творби!
Така че - предпочитам да следя продължението на отворения финал тук!
Гложди ме все пак едно съмнение...в крайна сметка това "приятелско" отношение да не е някакво прикритие на нестандартната секс ориентация на твоя герой?
цитирай
14. kass - rustam
13.10.2009 23:33
Иве? опасявам се, че така ме наричат само много добри приятели, а до колкото разбирам ти не си с нестандартната секс ориентация и не можеш да поддържаш приятелски отношения с жени, така, че давай както до сега с феята на познанието, ти обичаш метафорите и виждам че това обръщение много ти харесва, така че не виждам смисъл да се променя.
Това е втория ти коментар, сега да си включвам ли пълна модерация, да не си ли включвам??? Айде няма за сега...
цитирай
15. malkiatprintz - Готина трактовка по темата, Иве :) ...
14.10.2009 04:09
Готина трактовка по темата, Иве :) Но за да върнем дебата именно по темата, пействам коментара си при Весо :)

~~~~~~~~~~~

И за едното и за другото са се изписали томове със суперлативи, та затова, кое е по-важно, по-голямо, по-велико, по-... приятелството или любовта? Очевидно са две различни неща, след като приятелството може да се трансформира в любов, любовта – в приятелство, може да съществува приятелство без любов, а – вероятно – може да съществува и любов без приятелство. ОК: мъж и жена са приятели, но в даден момент приятелството им се трансформира в любов. Означава ли това, че приятелството изчезва (или поне не е същото, както когато са си били само приятели) и ако се трансформира, то по-друг вид приятелство ли става? Излиза, че когато се намеси любовта, приятелството не може да си остане същото, каквото е било преди появата на любовта, след като двете са различни неща, значи при появата на любовта приятелството изчезва? И обратно, ако любовта може да се трансформира в приятелство, означава ли, че докато е имало любов приятелство не е имало?

Ако отговорите на горните въпроси са отрицателни, то значи приятелството и любовта могат да съжителстват заедно, което премахва границата между тях и остава само разлика в степента и интензитета на чувствата. Ако обаче повечето от отговорите са положителни, то тогава се появяват следните въпроси:

За какво трябва да се разваля приятелството с любов, дори когато и двамата го искат, след като това ще разруши приятелството? А и за какво е изобщо любов, след като приятелството очевидно трае по-дълго от една любов? Нещо повече: означава ли, че човек може да се влюби и да обича някого само ако не са приятели? И ако двама души, които са влюбени един в друг не са приятели, какви са всъщност едни спрямо други? Ако са само любовници, то значи изобщо не са влюбени и не им трябва да са влюбени, достатъчно е да са добри в леглото един за друг. Факт е обаче, че семейство или съжителство не може да се изгради само на добрия секс, трябва и любов; но след като любовта е нещо различно от приятелството, може ли двама души да живеят заедно в хармония и разбирателство след като не са приятели?

Въобще егати въртележката. За мен изводите са ясни: ако приятелството и любовта са различни неща, то тогава нещата се свеждат до следния клип:

http://www.youtube.com/watch?v=VtiW6xJOZ18&feature=related

Това е идеален пример за непоклатимо приятелство между мъжете и силна любов към жената. Тогава Туистед систърс ще се окажат прави – по точно в припева:

http://www.youtube.com/watch?v=T-vXLWRDDtU

Love is for dreamers,
Love is for believers,
Love is for losers,
Love... is for suckers.

:):):)

~~~~~~~~~~~

Обаче от твоя разказ се поражда и един друг въпрос: "Хвана си друго гадже. Виждахме се все по-рядко. Той не бил съгласен с нашето приятелство..." Доколко е възможно и редно едно истинско приятелство да бъде прекъснато от друг, само защото не е съгласен с него? Да, възможно е някой, който твърди, че обича, да не може да приеме някой приятел на гаджето си, но – според мен – правилната реакция би била най-малкото (макар че и това не е хубаво): "Не ми харесва, виждайте се, няма проблем, но аз няма да идвам, не ми се сърди."
Та доколко героинята е била истинска приятелка на героя, след като е склонила да прекъсне приятелството си заради гадже? И не е ли разбрала, че след като гаджето започва да отхвърля нейните приятели и да й налага да прекъсне приятелството си, значи нещата няма да приключат само с отхвърляне на нейните приятели?

Сега се замислям, че дилемата, повдигната от Весо: "Приятелство – любов" е неточно поставена и за да е коректна, трябва да бъде "Приятелство/любов – страст"
цитирай
16. dorichela - Иве,
14.10.2009 04:39
много ми хареса разказа ти!!!!! :):):)
цитирай
17. kass - malkiatprintz
14.10.2009 09:37
Както винаги изключителен коментар принце, благодаря. За мен приятелството няма пол и не винаги опира до секс. Е, може да се прокраднат такива мисли, но това съвсем не означава, че трябва непременно да се случат. Всъщност героинята не е загърбила приятелството си с героя, но да кажем, че времето за него е станало по-малко, има го този момент, от опит знам. Вярвайки, че гаджето ти или новата любов е на първа линия, много пъти хората не могат да поддържат подобно приятелство по същия начин по който е било преди да се обвържат... :). На въпросите ти в края на коментара ти, аз лично си имам девиз: Не си разваляй хубавото приятелство с любов, хубавата любов с брак. Не, че не вярвам или не ми се иска да приема, че е възможно 3 в 1 - приятелство, любов и брак, но за жалост тази комбинация е трудно постижима, да не кажа невъзможна...
Благодаря ти за коментара...
цитирай
18. kass - dorichela
14.10.2009 09:40
Благодаря ти Дори, историята не е измислена от мен, това си е жив пример взет от живота. Този или тази, който или която е имал удоволствието да има голям приятел от противоположния пол, със или без намесата на чувства, желания и други такива е истински щастлив човек и само той може да разбере написаното по-горе...
Лек ден и благодаря, че се отби :)
цитирай
19. malkiatprintz - За мен също приятелството си е пр...
14.10.2009 13:52
За мен също приятелството си е приятелство без оглед на пол, изобщо не е задължително да опира до секс, но именно за това говорех: "Не си разваляй хубавото приятелство с любов, хубавата любов с брак": за мен любов без приятелство е страст (повече или по-малко мимолетна), докато приятелство и любов не са взаимоизключващи се понятия, напротив, страст без приятелство може да има, но любов без приятелство - не мога да го разбера. Естествено, човек не трябва да се хвърля в леглото с приятелите/ките си току така, но е напълно допустимо едно приятелство да еволюира в своята по-висока стойност, така да го кажем, - любовта. Иначе излиза, че не можеш да се влюбиш в някого, ако той ти е приятел, сиреч всеки в който се влюбваш не ти е приятел. Е тогава какъв ти е, можеш ли да разчиташ на него и обичаш ли го наистина, или просто си падаш по него, това не е ли просто страст и увлечение? Доякъде съм на огледално мнение: мога да си падна по една жена, която не познавам и не ми е никаква, но не мога да обичам истински човек, когото не познавам. Да обичаш е огромно доверие, а такова доверие не се дава на случайни хора; пак казвам - далеч не всяко приятелство между мъж и жена може и трябва да премине в любов, но любов без преди нея да е имало приятелство и изградено доверие, също не мисля, че има. Но си права, Иве, че наиситна е трудно постижимо.

А иначе за това, което пишеш: "Вярвайки, че гаджето ти или новата любов е на първа линия, много пъти хората не могат да поддържат подобно приятелство по същия начин по който е било преди да се обвържат". Честно казано, така си е, но - в името на спора - едно е да не се поддържа така, както е било преди, друго е година и половина да не видиш приятеля си. Защо година и половина? Ами: "После се ожениха и съвсем загубихме връзка. Срещнах я наскоро, вече майка на едно дете и разведена..." Чиста логика: очевидно не са се виждали от преди сватбата. Та:
- ако не са се виждали един месец преди сватбата имаме 1 месец;
- ако тя е забременяла веднага значи имаме още 9 месеца, сиреч, общо 10.
- дори и да са се развели веднага след раждането, самият развод трае три месеца, т.е общо станаха 1 година и 1 месец.
- бебето й е било поотраснало, когато са се видяли отново, значи още поне 3-4 месеца
което като цяло прави около година и половина ;)
:):):)
цитирай
20. kass - malkiatprintz
14.10.2009 14:07
ех, принце, развесели ме с тези математически сметки в края на коментара :). Да се чуят, да се видят на по бира е едно, но да си играят шах по цяла нощ и да се напушват с трева, при положение, че тя е семейна е друго... :):):). Винаги съм казвала, че не е въпроса в това дали между влюбените има приятелство - разбира се, че има, но то е друго, друг тип приятелство. Да споделят донякъде, разбират се, забавляват се заедно, но има и много тайни между тях, с оглед на пощадяване на чувствата на другия. При истинските приятели тайни няма, казваш си всичко като при изповедник и ти олеква или ти дават съвет. В един от постингите ми по темата, някой беше писал, че ако най-добрата ти приятелка ти стане гадже, веднага си намираш друга с която да си споделяш за връзката си или за други неща, които спестяваш на половинката си... :) Невероятно е, но е факт, че когато между приятели се намеси любовта и секса, приятелството отстъпва две-три крачки назад, някак по друг начин се приема човека, който вече ти е интимен партньор, е знам защо, но е така ми се струва... :)
цитирай
21. batstefan - Според мен
14.10.2009 15:26
Приятелството е само приятлелство, а любовта е интимна близост+ приятелство. Защо да не може да се влюбиш в приятел(ка)?
цитирай
22. ko642 - Ако мога да дам една така да се каже ...
14.10.2009 17:07
Ако мога да дам една така да се каже 'революционна' идея ... ако приятелството е да се споделят неща то навремето са ходели доста често на изповед (предполагам и сега го правят но по рядко) т.е. дядо ти поп е бил 'приятеля' в случая. Сега в тези модерни времена блогът може да замести дядо поп/приятеля съвсем успешно - изливаш си каквото ти е на сърцето и получаваш подкрепа, съчувствие, съвет ..... По този начин се премахва приятелството като пречка за любовта, секса и каквото там друго бива възпирано от него ;)
Поздрави! ВВ
цитирай
23. kass - batstefan
14.10.2009 18:05
не, че не можеш :), просто не го правиш, или се влюбваш ама си траеш... Не знам, просто не е същото и аз се чудя защо, ама така излиза :)
цитирай
24. kass - ko642
14.10.2009 18:20
оооо, добра идея :), но за жалост е недостатъчна. Аз навремето така реших, че с един много добър мой приятел, да не кажа изключително добър, можем да си бъдем страхотна двойка, но за жалост се оказа съвсем друга работа, жалко че загубих такъв добър приятел. Иначе ме е вдигал посред нощ да съм го изслушала, много услуги сме си правили, за споровете нямам думи дори, купоните и майтапите дето ги измисляхме нямат сравнение с нищо, но щом се намесиха други по-така отношения, край на приятелството, при това завинаги. Изведнъж той стана ревнив, аз пък съм била жестока и т. н. и т. н., а как така цели четири години преди това, докато си бяхме едни добри приятели нямаше такива неща, не знам... Може би сме били млади още, може би не сме били по-равно в чувствата си, нямам идея, но опитът ми подсказва да не си правиш експерименти ако много държиш на приятелството на един човек. И с моя мъж (бившия) сме били много добри приятели особено в началото :), но после се оказа, че нямаме нужда от това повече, докато в същото време имам приятели от двадесет години, чието приятелство много ценя и те моето също. Така, че може и да греша, ама все пак не мога да се съглася, че любовта не прецаква приятелството в голяма степен. Дано да греша наистина... :)
Поздрави...
цитирай
25. rustam - Охо...
14.10.2009 20:27
Доста интересна дискусия.
Забелязваш ли, че повечето коментари, така да се каже, акцентират върху философските измерения на темата.Не се занимават с естетическите и чисто литературни достойнства на твоята белетристична творба.
Мисля, че е справедливо този....автентичен, дълбок и проникновен разказ за човешката душа да получи своята адекватна и справедлива чисто литературна интерпретация.

Но....както каза и кроталка - не може просто така да се пише за една такава разтърсваща проза. Нужно е да си на нивото й!!!
Искам лично да споделя за себе си , че бях покъртен от експресивната сила, в която героят споделя тъмните подбуди на нагона да " изчука" героинята и силата с която описваш неистовата борба на душевността му да преодолее долните страсти...Нечовешко!!! Брилянтно!!!

цитирай
26. ko642 - Ако мога да направя аналогия с ха...
14.10.2009 20:35
Ако мога да направя аналогия с хазарта, при любовта човек залага повече и очаква повече (сравнено с приятелството) или по скоро дава повече и очаква повече ... сигурно и за това отношенията се променят. Може би на някои хора им идва твърде много това което им се дава, други си падат малко стиснати и не могат да дават, трети искат гарнции че това което им се дава сега ще продължи дълго време.
цитирай
27. kass - ko642
14.10.2009 21:58
мдааа, съгласна съм с теб. Човек очаква да бъде обичан така, както той обича и тогава стават големи разминавки :), хората си представят една връзка по различен начин, а приятелството - то си има неписани правила и важат за всички...
цитирай
28. kass - rustamе,
14.10.2009 22:46
Твоята любезност много ме смущава, още повече ме смущава вниманието, което ми отделяш, ще взема да си помисля, че ме харесваш... :)
дай някой по-тролски коментар, объркваш ме така...

п.с. колкото до желанието му да я "чука" (момент, който забелязвам силно те вълнува) и подтискането му, просто няма как да се вместя в един коментар... Но нищо де, ти всичко си разбрал щом си останал покъртен...
цитирай
29. injir - Не. Обикновено приятелство между ...
14.10.2009 23:41
Не. Обикновено приятелство между мъж и жена - не се получава. Противоестествено е. Може да бъдете само видели се непознати. Ако сте познати - нещата се задълбочават.
цитирай
30. kass - injir
14.10.2009 23:50
ти ми обърка всички представи. Какво да ги правя сега толкова много приятели от мъжки пол?
цитирай
31. rustam - Нямам
15.10.2009 16:34
търпение да прочета историята за приятеля от самодейността...
Дано да е нещо позитивно.
цитирай
32. kass - rustam
16.10.2009 11:34
ааа, недей така, търпението е добредетел...
цитирай
33. bapha - случка, случай
17.10.2009 15:11
based on true story
Преди 10-тина години , след дъълга връзка...
Мацката отиде да следва в Софе, аз малко отбих към Дунав. Виждахме се почти всяка седмица и в един момент осъзнах, че започваме да си споделяме за новите ни тръпки в новите градове, да си искаме съвети... Отворих темата и се оказа,че от гаджета сме се превърнали в другарчета без притеснения да се "чукат" когато им се прииска... Може да се дължи на порастването ни или на разширен хоризонт, но това беше единодушно най-хубавия секс дотогава.
Разделихме се , аз драснах по света... Един ден ми написа мейл, извини ми се, че не може да ме покани на сватбата си, защото "Мъжът" ме ревнува... Обичах я тогава, обичам я и днес... И все още вярвам (моя си опит си е мой), че за да се получи приятелството между мъж и жена, трябва да се започне с едно чукане... Тогава границите са махнати (сложени?), преживяването е определящо за по-нататъшните отношения.
Мое мнение
цитирай
34. kass - bapha
17.10.2009 17:35
Аз пък имам точно обратния опит :) ...
но наистина имам и бивши гаджета, с които сме много добри приятели, ако хората имат допирни точки и приятелството им е над всичко, нищо няма да им попречи да са си приятели, ако обаче някой от двата е на принципа "или всичко, или нищо" и приятелство и любов са обречени...
Поздрави...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4221429
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031