Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2010 13:48 - Воля
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 25920 Коментари: 84 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Волята е способността на човек съзнателно да управлява своите постъпки. Аз съм я тренирала дълги години и се смятам за силно волеви човек. Налагала съм волята си не веднъж и дваж и достигала съм забележителни резултати. Тази година обаче разбрах, че волята ми е абсолютно победена и аз не съм човек, който със силата на своята воля мога променя нещо изцяло зависещо от мен.

 Цигарите са навик, който е толкова силно вкоренен в мен, че се е превърнал в неизменна част от моето ежедневие. Аз обаче искам да ги спра. Не са ми нужни за нищо и с нищо не променят животът ми към по-добро. Спирам цигарите от много време. Първо се зарекох, че ще вляза в новото хилядолетие без този навик, не успях. Сега се зарекох, че ще вляза в новото десетилетие без цигари, отново не успях. Явно не бива да се заричам, щом като по-всичко личи, че не е по силите ми да го изпълня. „Всичко е въпрос на воля” – си казвам всеки път, когато заема твърда позиция по въпроса, но резултатите ме карат да се замисля дали изобщо имам воля. Опитвала съм всякакви начини. Налагала съм си забрани за пушене в колата (все още валиден), у дома (нарушен многократно), определяла си бях място за пушене вън на двора и ако щете ми вярвайте, строго съм изпълнявала наложените от мен правила. Интересното е обаче как човек е снизходителен към себе си. Ако някой човек ме върже да го чакам на студа десет минути, то после единственото оправдание, което бих приела е само ако е мъртъв и в никакъв случай няма да бъда снизходителна към неговото закъснение. За една цигара обаче съм мръзнела като куче на двора. Ако съм гладна и се окаже, че няма хляб, то ще измисля какво ли не само и само да не се обличам и ходя до магазина, за цигари обаче не само съм се обличала, ами и съм била доста път посред нощ до някое денонощно магазинче. Когато обаче нещата опират само до теб, с мед да ги намажеш, но най-гадния от всички моменти е когато започнеш да лишаваш някой друг от нещо заради тях. Виждала съм хиляди пъти как хора са отказвали плодове на децата си с думите „нямаме пари”, но веднага след това са похарчвали килограм или два банани под формата на кутия цигари. Виждала съм и далеч по-тежки случаи, когато децата им буквално нямат какво да ядат. Аз слава Богу не съм стигала до там, но също съм отказвала нещо, уж с възпитателна цел на сина си, което за него е ценно, но очевидно не съм способна да приложа същата тази „възпитателна мярка” към себе си.

 Психиката на пушача е настроена на вълна „оправдания”. Няма достатъчно силни мотиви. Цигарите са вредни – охооо, колко лесно прескачаме този мотив: всички ще умрем, всичко е до организъм, статистиките сочат че не само пушачите умират от рак на белия дроб и т.н. Парите – ооо, ако не за цигари ще ги дадем за друго, никой спрял цигарите не е забогатял изневиделица и прочие. Оправдания колкото си искаме, защото не искаме да приемем, че нямаме воля. При все, че всички знаем, че е по-добре да похарчим парите си за кино, вместо да ги изпушим, че всички ще умрем, но защо пък да е без време. Цигарите развалят зъбите и им придават нечистоплътен жълтеникав цвят, съсипват кожата на лицето и смело мога да кажа, че ни отказват от спорта, ходенето пеш и други, благодарение на които ще поддържаме или дори без съзнателно да го правим ще имаме чудесна фигура, защото се задъхваме. Но ние нямаме пари за зъболекар, не остават и за фитнес, няма и за екскурзия из планината, да качим децата си на колата и да отидем на басейн, където ще релаксираме, плуваме и натрупваме приятни преживявания – също, козметиката, хранителните добавки и прочие са също в списъка на пренебрегнатите неща. От всичко се лишаваме в името на това да всмукваме тютюн. И вместо да имаме приветлив вид, изпълнени с енергия и да наблегнем на приятните емоции, ние мазохистично съсипваме тялото си, трупаме килограми от обездвижен  начин на живот и харчим пари, с които можем да си позволим приятни преживявания. Нищо друго не може да ни възмути толкова силно от новината, че държавата повишава цената на цигарите.

 „Малкото удоволствие” – какво понятие само! Поредното самозалъгване. Няма никакво удоволствие в пушенето, освен в ритуала, който е дълбоко вкоренен навик. Цигарите нямат вкус, не са сладки или пикантни, не те нахранват, не те карат да изпитваш емоционално удовлетворение, щастие или да ти създадат  прекрасен спомен. Единственото, което усещаш е облекчение, подсъзнателно или съзнателно внушение, че те успокояват, че запълват времето ти, че по някакъв начин те карат да се чувстваш добре.

 Ритуалите: кафе без цигара – направо немислима комбинация за всеки пушач, отпиваш от кафето и всмукваш от цигарата. Дядо ми обичаше да пие кафе сутрин и следобед, не беше пушач, но си имаше свой стил. Особено обичаше да си поклаща чашката с кафето с въртеливи движения, сякаш да го разбърка, овен това винаги го пиеше с бисквита, която топкаше в кафето. С наслада да го гледаш, пиенето на кафе си беше жив ритуал при него, при това далеч по-полезен.

 Цигара след -  след ядене, след скандал, след секс… изобщо след нещо. Толкова трудно преодолим за пушача ритуал. Какво правят непушачите – някои ядат, други медитират в буквалния смисъл на думата, очевидно има и други неща за правене освен пушенето.

 Купоните – да не пушиш на купон е направо липса на купон. Какво правят непушачите, обикновено побутват пепелника на пушачите, палят им цигарата и ги наблюдават с почуда сякаш са хора от друг свят, непушачите са в пъти по-спокойни хора от пушачите, трудно се изнервят ако сервитьора забави поръчката им, а пушачите уж пушат докато чакат т. е. запълват си времето.

Може би ако само успея да заменя едни ритуали с други и ще успея, само дето никой друг ритуал не е повтарян вече петнадесет години и ако трябва да преустроя деня си, то това е равно „прераждане”. Без помощ не знам дали бих могла.

 Някой от вас пробвал ли е да си направи отделен „кош” за цигарите. Аз да. За два месеца бях напълнила една торбичка с празните кутии от цигари, фасовете и пепелта. Гледката е потресаваща. Препоръчвам го на всички, които искат да откажат цигарите. Проблема е, че я изхвърлих, може би не трябваше. Виждайки цялата камара от фасове и мисълта, че всичко това е минало през теб те кара да се чувстваш не просто слаб и без воля, а буквално – нищожество.

 Пробвала съм и медикаменти, хапчета и дъвки против тютюнопушене. Комбинацията между тях е толкова отвратителна, че ти иде да повърнеш. Но навикът да пушиш е толкова силен, че вместо да се откажеш от пушенето – спираш медикаментите, цигарите винаги надделяват.

 „Аз мога да спра цигарите когато си поискам” – колко наивно! Аз си признавам, че не мога да спра цигарите, когато си поискам, защото ако можех щях да съм го направила отдавна. Цигарите са ме обладали, те са ме поробили вече, прекършили са волята ми и въпреки, че се е случвало да не пуша по дни, седмици и месеци дори, отново са успявали да ме изкушат. Обещавала съм си да не пуша от утре, но не съм го изпълнявала. Това опира до мен и не е толкова важно, но освен на себе си съм обещавала и на други хора, че ще спра цигарите, но съм ги излъгала. Дори и това не е било достатъчно силен мотив да ги откажа - да се намразиш чак. Ако остана без цигари изпадам в паника, ако имам не устисквам да не запаля. Няма измъкване. По всичко личи, че нещо в психиката на пушача трябва да превърти, за да се откажем от тях.

 Това е последния ми опит. Написах този постинг за себе си. Ще си го чета всеки път, когато ми се припуши, сутрин и вечер, където и да съм, достатъчно е само да има интернет и ако и това не помогне, ще си остана пушач завинаги. Ще си харча парите за цигари, ще си търпя неоправените зъби, ще се задъхвам като стара баба изкачвайки три етажа стълби за да отида на гости и ще призная пред себе си, че нямам никаква воля…

 Нито аз, нито никой пушач няма добре обоснована причина да пуши, всички ние знаем, че това само ни ощетява, въпреки всичко си търсим оправдания за липсата си на воля, защото цигарите са наркотик и всеки младеж решил, че това е нещо, което го прави готин трябва да знае, че се поробва завинаги, че отказването е много трудно, че се обрича на лишения при това не само себе си, че от момента на своето пропушване започва да плаща един доста тлъст данък „порок”, който е несправедлив и което е по-лошо въпрос на личен избор.




Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. frina - :)
29.01.2010 14:02
Касс, не са те победили, щом можеш и без тях в продължение на месеци.:) Аз един ден пуша, два - не пуша, сутрин хич не се сещам (сигурно защото пия само безкофеиново кафе с мляко или чай). С една кутия мога да изкарам седмицата, не ми е проблем. А това за развалянето на зъбите изобщо не е вярно, още си чакам първият кариес на 31.:)))
цитирай
2. dianatrg - Желая ти успех! И аз теоретично ги ...
29.01.2010 14:06
Желая ти успех! И аз теоретично ги отказвам години наред, срамувам се от този грозен порок, но... до там. Сега съм решила да опитам с електронна цигара, но защо ли не съм оптимист!?
цитирай
3. inel379 - Много си точна!
29.01.2010 14:08
"Волята е способността на човек съзнателно да управлява своите постъпки."
" Психиката на пушача е настроена на вълна „оправдания”.
Не си пожелала истински, не си го сторила!:)
You can! Нямам никакви съмнения в това!
Сърдечен приятелски поздрав!:)
цитирай
4. kass - frina
29.01.2010 14:20
ти не си никакъв пушач :), кутия на седмица. Аз я пуша на ден и я подминавам даже. Спирам ги когато вече почти не мога да дишам, в буквалния смисъл на думата, за дни, за седмици и като се почувствам добре ги почвам пак, това за зъбите е строго индивудуално наистина, но цигарите особено влияят на белотата им :). Щом можеш с кутия на седмица, значи можеш спокойно и без нея... Наркомани като мен обаче виждат много зор с отказването...
цитирай
5. kass - dianatrg
29.01.2010 14:22
Купих си електронна цигара и повече седмица не си купувах други, но виждам зор с филтрите, няма ги навсякъде, пък и моделите са различни, не е същото като с другите цигари, но все пак е вид заместител.
цитирай
6. kass - inel379
29.01.2010 14:24
Благодаря. Учудвала съм се на себе си какви оправдания си намирам за да запаля, а веднага след като я изпуша започвам да се обвинявам в слабост и липса на воля. Ужасно е! Дано ги откажа...
цитирай
7. bachym - Според мен не е проблем да пушиш
29.01.2010 14:30
а да пушиш малко примерно 5-7 цигари на ден.Всичко е хубаво с мярка.Като ми каже някой аз не пия(ракия,вино,бира) не пуша ами негова си работа.Аз искам от всичко по малко и малко по много :)
цитирай
8. basst - Тук не мога да изказвам мнение - аз ...
29.01.2010 14:32
Тук не мога да изказвам мнение - аз съм непушач!!! :)
Мога само да ти пожелая успех, Касс, и стискам палци да успееш да се пребориш с тоя гаден навик...
Може би трябва да потърсиш професионална лекарска помощ?
цитирай
9. miaa - Здравей Каss! А аз отказах цигарите ...
29.01.2010 14:35
Здравей Каss! А аз отказах цигарите от раз преди близо четири години..Поводът беше съвсем обикновен...хванах се на бас с децата ми.Явно ми беше дошло времето..имах грип и не можех да преглъщам..Това е...
цитирай
10. frina - kass,
29.01.2010 14:38
иии, как кутия на ден, аз ще пукна, ако ми се случи.:)
Ето, днес например не съм палила, а след като те прочетох, може да не запаля още няколко дни.:)
Ами не знам - както каза някой по-горе, 5 цигари на ден, че и по-малко, едва ли имат сериозно негативно влияние, не само за дишането, ами и за белотата на зъбите най-вероятно. Не можеш ли да ги намалиш до няколко на ден, или ти е по-лесно да ги спреш съвсем, отколкото с малко?:)
цитирай
11. анонимен - Браво kass !
29.01.2010 14:40
Постинга е страхотен, ще си го запазя да си го чета и аз.
Пушех по две кутии и повече допреди 29 дена.
За друго имам но нямам воля да ги спра.Затова пък жена ми ме стимулира къде с цупене,къде със караници да спра и дори не пафка пред мен даже като ходим на кафе.
От Нова година до сега съм запалил около десетина цигари с цената на невероятни,както споменаваш (дори "акробатични" бих ги нарекъл ) оправдания :))) пред нея и пред себе си най-вече.
И не е вярно, както ме убеждаваха, че първите две седмици били най-трудни.
Мамка му,започнах да ги сънувам вече, сутрин дори не ми се пие кафе ( но не мога да отлепя без него) и най-страшно е вечер (през деня или дори на кръчма не се дразня от пушачите около мен), когато остана на компа малко повече.
Започнах да си лягам рано за да не ми се пуши.
И да допълня - Табекса не ми помогна,дори увеличих на две и половина кутии след него.
А електронната цигара, която смуках 3 месеца и дори през почивката си на морето изобщо не може да се сравни.Все едно си дъвча химикалката...
Хубав ден и стискам палци за теб.
Стискай и ти за мен!!!
:))))
цитирай
12. kass - bachym
29.01.2010 14:41
"без едно мога, с едно не мога". Всъщност ако искам да ги откажа, то е точно защото не мога да ги огранича до 2-3 на ден. Ден, два може би, но после я някой купон, я някой дерт ще увеличи бройката, после става много трудно да ги намалиш. Затова най-добре е да ги махна нацяло.
цитирай
13. kass - basst
29.01.2010 14:45
Баст, ти си щастливка :)...
Лекарската помощ е на принципа на моя постинг, просто те карат да се замислиш за какво са ти, да им се ядосаш, да се почувстваш без воля и прочие, белкем психиката ти прескочи и победи навика, говира съм с лекари, лечението е вътре в теб.
цитирай
14. beckslover - :)
29.01.2010 14:47
Божеее, това написаното от мен ли си го чула?:))))
цитирай
15. kass - miaa
29.01.2010 14:48
Поздравявам те, майка ми и тя ги отказа от раз, и аз на принципа че "ако обещая ще го изпълня" съм обещавала от определена дата нататък, но така и не съм ги спряла. Хората не ми се сърдят, но аз не се чувствам добре, че някакви си цигари са по-силни от мен...
цитирай
16. kass - frina
29.01.2010 14:50
иии, как кутия на ден, аз ще пукна, ако ми се случи.:)

така ти се струва, няма да пукнеш :). Не ги увеличавай в никакъв случай, нещата стават трудно обратими...
цитирай
17. kass - 0rth0d0x
29.01.2010 14:54
Ох, ако не ми се муси майка ми и ако не е сина ми не знам, това пред компютъра пък е най-страшното и аз започнах да избягвам седенето пред компютъра. Няма лекарство срещу цигарите, нито медикаментите, нито електронната цигара, а колко пари съм дала за какво ли не. Лекарството е в главата, все повече хора се отказват пт цигарите, пред очите ми, ей така от раз, само аз ли не мога мака му....
цитирай
18. kass - beckslover
29.01.2010 15:00
:):):)
цитирай
19. haralanov - Не съм пушач но...
29.01.2010 15:17
Отказването на цигарите е най-лесното нещо на Света!Казваш си край и никога повече не запалваш!Кой е казал,че няма да е трудно..?Е,добре ще те дере един ден,нощ,на другия ден,седмица,месец...Накрая ще мине!От това не се умира!
цитирай
20. kass - haralanov
29.01.2010 15:21
:) и аз така си казвам, обачеее не го изпълнявам, като ми се припуши се почесвам, помайвам, намирам си оправдание и в крайна сметка решавам, че само една цигара не е страшна, но после следва втора, трета и т.н до следващия път.
цитирай
21. victoriavselena - Не може да се откажеш от нещо
29.01.2010 15:29
без да получиш нещо в замяна. Във вселената няма вакуум, за това напрови сделка със себе си, размени цигарите или това, което те ти дават срещу нещо друго. Те са заместител на нещо, водят до пристрастяване и са вредни като всяко друго пристрастяване . Ако искаш помощ пиши ми на лични или на мейл. Смятам, че ако наистиа искаш мога да ти помогна. Успехи.
цитирай
22. kass - victoriavselena
29.01.2010 15:31
Благодаря!
цитирай
23. valsodar - По-скоро на Инат. На инат на себе си, ...
29.01.2010 15:43
По-скоро на Инат.
На инат на себе си, на инат на желанието си да запалиш, когато най-много ти се пуши, на инат на тези, които считат отказването им за невъзможно.

Два пъти съм ги спирал и в двата случая без да намесвам волята в процеса. Просто ината си бе в изобилие :)))
цитирай
24. kasnaprolet9999 - Мога да споделя своя опит за това, дано да ти помогне, виж тук:
29.01.2010 15:47
16.12.2008 г.-Как отказах цигарите-първа част
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/12/16/kak-otkazah-cigarite-pyrva-chast.266370

16.12.2008 11:16 - Как отказах цигарите - втора част http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/12/16/kak-otkazah-cigarite-vtora-chast.266394
16.12.2008 11:26 - Как отказах цигарите - трета част http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/12/16/kak-otkazah-cigarite-treta-chast.266397
цитирай
25. vmir - Мда. Положението е безнадеждно, но не е сериозно.
29.01.2010 15:48
Напълно грешните според мен постановки, които ми пречеха 25 години да ги откажа, и тук са налице. Първата от тях - че волята е решаващия фактор. Втората - мотивите, страховете. Че ще си препрочиташ постинга и това ще те крепи да не пропушиш. Няма такъв филм. Защото, както пушенето е навик, така става навик да викаш волята на помощ, а тя да се ослушва, и колкото повече се случва това, толкова по-непреодолим става навика на волята ти да си седи на ушите, докато ти се скъсваш да я викаш на помощ. Навик е и да си гледаш дробчето разкашкано на снимчица и да нямаш търпение за поредната цигара - че нали ефекта от една цигарка е нищожен, не може да те разболее или разори, това го прави пушенето, не настоящата цигарка.

Изход, разбира се, има - да бориш всичко, което подхранва навика и да държиш на което го ликвидира. Да увеличаваш броя на периодите на непушене, както и продължителността ми. Е, няма да мине и без воля, но трябва да помниш едно - всяка цигара в устата ти затвърждава навиците ти на пушач, а поредното пропушване е винаги момента на запалване на цигара. Този момент отхвърля статута "отказала", ликвидира опита да превърнеш в навик непушенето, връща статуквото "пушеща" и затвърждава навика да стоиш с цигара в устата или в ръката. Дано да съм бил ясен. Успех!
цитирай
26. dorichela - Иве, стискам ти палци. . . :):) Но и ...
29.01.2010 15:57
Иве, стискам ти палци... :):) Но и месец да не пушиш, пак е нещо :) Малки цели - по-добър резултат. Кажи си,че няма да пушиш 2 дни.. После още два. После седмица.. Малко по малко :)
А аз... първите 3 месеца не знаех къде да си завра ръцете, взех си едни китайски пъзели и с тях се занимавах... Абе кофти работа си е отказването :)
цитирай
27. kass - valsodar
29.01.2010 16:00
Когато се разсърдя на някого заради някаква несправедливост съм най-големият инат на света. Мога да се сърдя с години, а иначе съм човек на който бързо му минава, има ли обоснована прична няма пробем бързо прощавам, но несправедливо ли е - няма прошка докато истината не възтържествува. Опитвала съм се да се разсърдя на цигарите, разчитайки на този инат, да потърся несправедливостта, обаче не се получава, защото никой не ми ги тика насила в устата. Странното е, че съм се опитвала и наопаки - да пуша насила, сякаш някой ме насилва зорлен, и аз уж за да се противопоствя на "насилника" и напук на него да ги спра. Какви ли не самовнушения съм си правила, но в крайна сметка знам, че всичко е само игра и пак пропушвам... Ще опитам както казваш, но вече не смея да се заричам. Или ще ги спра от раз или никога няма да ги откажа.
цитирай
28. valsodar - Именно
29.01.2010 16:04
Спирането си става точно от раз, т.е. или ги спираш, или се самозалъгваш, че Ще ги спираш.
При някои фазата Ще си е до краят им.
цитирай
29. kass - kasnaprolet9999
29.01.2010 16:10
Много ти благодаря, всеки съвет ще взема насериозно и дано ги откажа единн път завинаги.
цитирай
30. kass - vmir
29.01.2010 16:12
Коментарът ти е изключителен, за първи път се замислих сериозно за навиците, с този постинг аз съвсем официално си признавам, че не е по силите ми да спра цигарите, да признаеш проблема е първата стъпка според мен, ще се вслушам във всеки съвет и дано успея. Благодаря ти.
цитирай
31. kass - dorichela
29.01.2010 16:16
Дори, не е проблема в седмицата или месеца, а завинаги, искам да ги спра завинаги, пушенето е демоде отдавна, да не говорим, че с нищо не ти е полезно, а само те ощетява. Майка ми казва, че откакто е спрялва цигарите, целия светоглед и се е променил, в очите на непушачите пушачите изглеждата като нискокачество хора, като цигани, не ми трябва и не искам да пуша, но за ден или месец, а завинаги.
цитирай
32. kass - valsodar
29.01.2010 16:20
да, от раз, но от кога? От утре, от вдругиден, от сега??? Самата мисъл, че няма да запаля повече ме тласка да си запаля уж последната цигара, колко много "последни" цигари имам. Май трябва да отида на място на което не се пуши и след като се върна от там да не пропушвам повече, не виждам друг начин.
цитирай
33. dorichela - Иве, имах пердвид, че да си кажеш, че ...
29.01.2010 16:25
Иве, имах пердвид,че да си кажеш,че ги спираш за два дни... Като минат си кажи за още два... После за седмица, поставяй си малки цели. Не си казвай няма да пуша завинаги, защото ти се припушва още повече.. :)
цитирай
34. mamkamu - :)))
29.01.2010 16:26
Сега е четири и нещо и съм изпушил само една цигара. Просто в работата ми не се пуши, а на вън на студа не излизам, да не съм луд. По-добре да не пуша. В момента, обаче когато си тръгна от работа, якото дърпане започва и стига своя апогей при първото питие, че и след него. Кеф си е :) И двамата пушиме със жена ми, където ни падне в къщи. Няма спалня, няма кухня :)

Това за кафето не ми го обяснявай. По цял ден в работата не го пия, защото направя ли го веднага тичам навън да дръпна цигарка. Преди време с Петя бяхме спрели цигарите за цели 10 месеца и като резултат щяхме да се изпотрепаме в къщи :) Не лизнах кафе тогава през цялото време

Преди време бях писал нещо по въпроса: "Цигарите -едно безкрайно удоволствие". Не го чети (нарочно не ти давам линк). Ще останеш заклет пушач за винаги :)))

Ама аз май не ти помагам...
цитирай
35. kass - dorichela
29.01.2010 16:27
Благодаря Дори, това с малките цели го постигам, после обаче идва другия момен: "явно мога да ги спра, защо тогава да не си пуша?" и айде пак, омагьосан кръг, безкраен и мъчителен...
цитирай
36. lubopitstvo - Аз съм
29.01.2010 16:28
в абсолютно същото положение, с тази разлика, че съм ги спирала най-много за седмица и то в далечното бездетно минало, като в тази седмица основното, което правех е да спя.
Наскоро пак се опитвах - изкарах около 28 часа, болезненото желание да запаля беше преодоляно и...забележи! - уплаших се, че ще ги спра наистина и ... не исках да си представя живота си без тях.
Голяма тъпотия са, аз пуша винаги навън - мъжът ми е бил, е, и ще бъде непушач, против е, но аз пак, и пак, и пак...
Пак казвам - тъпотия, унизителна при това.
А постът ти е супер - казала си всичко така, както би го казал всеки закоравял пушач.
Ако някога успея, знам че ще се уважавам много повече.
цитирай
37. ronya - не искай...
29.01.2010 16:28
Просто го направи.
Аз не се заричах - познавам се, не работи. И до ден днешен признавам, че съм наркоманка. Истинска. Няма воля. Няма нищо. Не работи. Работи само огромното желание.
Не пуша от месец. Има моменти, в които мога да убия за цигара!!! Обаче като се сетя в какво се бях превърнала...
Осъзнах, че дори в момента, в който пуша, мисля затова кога ще мога да запаля СЛЕДВАЩАТА.... и е това вече ми дойде в повече, не го понесох :))))
Сега имам странно много свободно време. Още не съм свикнала да се справям с него. Имам и много енергия - и нея не зная какво да я правя. Но ми е хубаво. Свободно ми е.
Не ми липсва никотинът. И никога не ми е липсвал. Всъщност ми се пуши заради тези ситуации, в които наистина съм се НАСЛАЖДАВАЛА на пушенето.
Та това е. Въпрос на мотивация - волята идва от само себе си. И нещата не почват утре. А сега.
цитирай
38. kass - mamkamu
29.01.2010 16:33
Всички страдаме от един и същи сидром "навик", намиране на удоволствие в навика, кафенце с цигарка - какъв кеф, не е номера да не пиеш кафе, номерът е да се научиш да го пиеш без цигара, иначе освен кафето трябва да се откажем и от куп други неща, свързани с цигарата, яденето, писанете пред компа, секса и т.н. Целият ми ден е свързан с навика "запалване на цигара", или ми трябва съвсем друг ден или чисто нови навици, май трябва да се "преродя" в друг човек. Абе ужас!
цитирай
39. dorichela - Иве. . . . то и аз ще ти кажа нещо, ама ...
29.01.2010 16:39
Иве.... то и аз ще ти кажа нещо,ама под секрет... Кафето няма същия вкус без цигарата....... Ах, липсва ми пушачеството :D:D:D
цитирай
40. kass - lubopitstvo
29.01.2010 16:40
"и...забележи! - уплаших се, че ще ги спра наистина и ... не исках да си представя живота си без тях."

Познато ми е толкова много, понякога дори се питам дали наистина искам да ги спра, просто сякаш всичко ще изгуби чара си, кафенцето, лафчето с колегите и всички други неща, които правят пушенето "удоволствие", а самото пушене само по себе си не е никакво удоволствие... Трябва действително да пренастроим психиката си, иначе няма отърване...
цитирай
41. kass - ronya
29.01.2010 16:45
Правя го за пореден път, но се съмнявам в успеха. По пронцип не обичам промените, може би това е проблема, но не ги искам вече, не ми трябват, няма да работя за цигари има толкова много други удоволствия. Дано да успея.
цитирай
42. lubopitstvo - :)
29.01.2010 16:45
Веднъж му викам на моя с патос, който той няма как да разбере - "разбери, не мога! Животът ми ще се обезсмисли!"
А той - "Ами...Само ще се обезмириси!" :)))

Може, кас, стига да го искаме. Фактът, че съм усещала, че мога, но не съм искала да се разделя с техния миризлив чар, свързан с толкова дребни, но скъпи ми удоволствия, го доказва.
Така е и при другите, предполагам, като специално ние, жените, сме малко по-тежък случаи, защото и разни женски полови хормони допълнително бъгват ситуацията :)
цитирай
43. kass - lubopitstvo
29.01.2010 16:49
Дори не можеш да си представиш какво му е на твоя човек, за непушача пушачите са абсолютно неразбираеми, миризмата на цигари ги побърква, ако намериш начин да ги спреш със сигурност ще гледаш на света по друг начин. Толкова ли сме слабохарактерни наистина?
цитирай
44. baletlnetpepas - Ужасно е
29.01.2010 16:50
опасно воля да се комбинира с природна тъпота
цитирай
45. kass - dorichela
29.01.2010 16:51
Дори, скоро ще забравиш вкуса на кафето с цигара и няма да ти липсва повече. Аз обаче не съм стигнала тази фаза - да изпия кафе без цигара.
цитирай
46. lubopitstvo - Моят човек
29.01.2010 17:02
си ме взе пушачка. Така че ... разбираемо, неразбираемо - това е положението.
Ако ги спра, сигурно ще стана голям враг на тютюнопушенето :)
Няма нищо общо с волята, а с твърдата убеденост, че не ги искаш.
Някога може и да успея. Майка ми ги спря от година вече, след 40 години здраво пушене.
цитирай
47. kass - lubopitstvo
29.01.2010 17:05
"Няма нищо общо с волята, а с твърдата убеденост, че не ги искаш."

Всъщност нямаме и твърда убеденост, че ги искаме, сякаш просто са част от нас. За какво са ни, никой не знае, но какво ще е без тях е трудно да си представим...
цитирай
48. lubopitstvo - Ей това хиперболизиране на значението им
29.01.2010 17:07
е големия проблем. Ми ще имаме повече време, както писа по-горе една отказала се блогърка, а също и повече енергия. А да, и някой лев в повече :)
цитирай
49. kass - lubopitstvo
29.01.2010 17:16
тъй, тъй, всичко това отлично го разбираме, само остана да ги спрем, както каза един друг блогър - никой не е умрял като ги е спрял. :):):)... Оффф, защо е толкова трудно?
цитирай
50. gothic - Пуша, знаеш. Пуша, защото искам. ...
29.01.2010 17:16
Пуша, знаеш. Пуша, защото искам. Ако искам да не пуша, ще ги спра. А ти не си пропуснала новото десетилетие. десетките завъшват на 10, а не на 9. Нали? Приятна вечер, Иве :))))
цитирай
51. kass - gothic
29.01.2010 17:20
Приятна вечер и на теб и повярвай ми ако поискаш да ги спреш, ще видиш много зор, защото все ще ти се струва, че май не искаш... :)
цитирай
52. basst - Готик ми напомни за Слабаков, който ...
29.01.2010 17:28
Готик ми напомни за Слабаков, който каза миналата година: "Ама защо да ги спирам? Да не би да съм луд?. Искам да пуша" :):):)
цитирай
53. lubopitstvo - Хайде
29.01.2010 17:32
да ги спираме двете - ето, аз току що изпуших последната си цигара :)
А, какво ще кажеш?! :)
цитирай
54. kass - baletlnetpepas
29.01.2010 17:35
вероятно е така...
цитирай
55. kass - lubopitstvo
29.01.2010 17:37
Хайде, всеки ден е се питаме дали сме пушили и по колко, като събрание на анонимните пушачи ще стане, а после ще трябва да дадем отчет защо сме изпушили всяка от цигарите, ако сме се изкушили да запалим...
цитирай
56. kass - basst
29.01.2010 17:41
basst написа:
Готик ми напомни за Слабаков, който каза миналата година: "Ама защо да ги спирам? Да не би да съм луд?. Искам да пуша" :):):)


И аз искам, ако не ми пречат, обаче ми пречат и ми струват скъпо, освен това смърдят ужасно, развалят ми кожата и се задъхвам. Ако го нямаше всичко това, какво ми пречи да си пуша, както не ми пречат куп други неща, така нямаше да ми пречат и те :)...
цитирай
57. lubopitstvo - Уау!
29.01.2010 17:41
Тя работата взе да става много сериозна...
Добре - пиша на лични, касс - да не го правим толкова публично това отказване, че...хептен ще стане ясно - това любопитство ама грам воля явно няма! :)
Пък ако издаяня цял месец ще се похваля евентуално, ако искам :)
Но на лични чакай отчет, и аз твоя го чакам. Сериозна дума - женска, така да се каже :)
цитирай
58. kass - lubopitstvo
29.01.2010 17:43
Готово, разбрахме се!
цитирай
59. vmir - 30. kass,
29.01.2010 17:49
kass написа:
да признаеш проблема е първата стъпка според мен


Точно така, задължителната и неотменима стъпка. Честито за вярната стъпка. Нужна е обаче и модификация - не можеш с изброените от теб мотиви (сила, воля, страх, самобичуване, бичуване и прочие) Съществува обаче неизползваната досега възможност да обявиш война на навика и ти направи крачката към нея, мотивирайки я с неуспеха на предишните си кампании. Ако си решена и пощадиш волята си от натяквания, с които само я привикваш към унижението на досегашните й поражения, след само три - четири няколко месечни неуспешни отказвания, в продължение на година -две, ще имаш реалния шанс да увенчаеш следващия си опит за отказване с успех, и успееш ли да откажеш на всички покани в продължение на 2-3 години, ще имаш шанс след още толкова да забравиш почти напълно желанието за цигара, на което не отвръщаш ли, ще те спохожда все по-рядко и по-рядко. Аз залагам, че ще успееш, но си дай реалистичен срок за успешно провеждане на на войната срещу навика.
цитирай
60. vmir - Ето това е и важно и неправилно:
29.01.2010 18:06
kass написа:
"и...забележи! - уплаших се, че ще ги спра наистина и ... не исках да си представя живота си без тях."

Познато ми е толкова много, понякога дори се питам дали наистина искам да ги спра, просто сякаш всичко ще изгуби чара си, кафенцето, лафчето с колегите и всички други неща, които правят пушенето "удоволствие", а самото пушене само по себе си не е никакво удоволствие... Трябва действително да пренастроим психиката си, иначе няма отърване...


Едва ли има такова нещо като "пренастройване на психиката", освен като изявление. Ефекта идва след скъсване с кафенцето, лафчето и компанията, която съзнанието ти вече здраво е свързало с усещането за дълбоко всмукване. Смени компанията с непушеща или поне неподканяща, нямаш ли такава опция? След 5 години непушене, вече мога да се върна в старите компании и да устоявам на всички подкани. Вече дори не забелязвам дали пушат или не.

цитирай
61. lubopitstvo - Мда...
29.01.2010 18:29
ето мина един час и вече става..., хм, хм, нямам цигари - забравих ги в офиса :(
цитирай
62. botyo - Най-лесно и без напрежение съм с...
29.01.2010 18:56
Най-лесно и без напрежение съм спирал цигарите,когато живеех със съквартиранти непушачи.Сега се улавям,че пиша спирал а не съм се отказал от тях.Сега пуша по две кутии,този факт ми дава ужасно усещане.Когато се опитвам да не пуша в мен и около мен става ад. Предполагам, че ми липсва търпение да изчакам бурята да премине.За съжаление повечето бивши пушачи са станали такива заради здравословен проблем-по мой поглед.Дано да не съм прав за бъдещите бивши пушачи!
цитирай
63. ko642 - Един преподавател по математика ...
29.01.2010 21:08
Един преподавател по математика навремето обичаше да казва сборът от всички пороци - пушене, пиене и ходене по жени е константа. А аз не пия и не пуша, и поглеждаше дяволито колежките :) Та мисълта ми е 'чисто математически' ако е верно, ако едната променлива е нула, трябва да увеличиш другите две :)
А ако и това не помага, в 'белите държави' както би казал Веско, продават едни никотинови лепенки с които може да опиташ - NicoDerm се казва но нямам опит с него.
Успех! ВВ
цитирай
64. kundalini - познато.изпитано.
29.01.2010 21:46
не съм била страстен пушач, но все пак бях в ръцете на този порок :))) как ги отказах-замених ги. с парите, които отделях за цигари си купувах скъпи парфюми. /е, колко скъпи е друг въпрос, но за мен бяха:)/
успех в неравната борба!
:)








цитирай
65. bregovi4 - Знаеш ли, умишлено прескочих вс ...
30.01.2010 00:25
Знаеш ли, умишлено прескочих вс коментари, тъи катосъм пушач- страстен при това... И няма да те разубеждавам, но ако ги избягваш със същата сила с която ги желаеш, то се обричаш на същата болка, но с обратен знак.. Или го желаеш или не! Средно положение няма! А па я- както казваше 1 мои приятел- човек с воля съм и няма да ги откажа!!! туи то!
цитирай
66. 300diavoli - Предлагам друг поглед към вредния ...
30.01.2010 00:31
Предлагам друг поглед към вредния навик, извлечен от личния ми опит. Помислете си, дали пушейки не се опитвате да се противопоставите на някого - близък, загрижен за вас човек, който без да се усеща (или се усеща, няма значение) се опитва да ви контролира. И продължавайки да пушите, вие доказвате пред себе си своята независимост. Поне аз го чувствам донякъде така.
Аз съм тежък случай - пуша по кутия и повече, въпреки че съм с астма. Влизала съм с тежък пристъп три пъти в болница - да не обяснявам, системи, кислород, суетящи се около теб лекари. Последните два пъти си мислех, че като изляза от болницата ще продължа да не пуша, така и така съм изкарала седмица-две без цигари. Да, обаче още преди да съм излязла от болницата изслушвам тирадата на майка ми или мъжа ми "Ти сега да не вземеш пак да пушиш..." и естествено запалвам след разправията първата цигара и оттам... знаете как е.
цитирай
67. анонимен - :)
30.01.2010 02:01
От 25 дни не пуша. Не знам как стана.. седнах, замислих се.. и ги намразих някакси. Това е нужното нещо - да се отвращаваш от тях.
цитирай
68. malkiatprintz - Май Дори е права - мисълта "за ...
30.01.2010 02:31
Май Дори е права - мисълта "завинаги", като че ли е стряскаща; затова понякога е необходимо самозалъгване - да видя какво ще стане, ако не запаля днес, я да видя какво ще стане още един ден без, ми айде поне да ги направя тройка дните без цигари, пък ако ми се допуши толкова силно, няма проблем, паля си и няма да се ядосвам, ама каот съм ги направил четири що пък да не опитам да завъртя една седмица, ама без да се напъвам - ако ми даде зор просто си паля и толкова и т.н. Не знам.... успех, Касс!
цитирай
69. smirena - Поздравления
30.01.2010 07:37
Мило момиче,поздравявам Ви за откровеността!Мога да ви помогна малко с моя опит.Установих.че когато съм страшно заета,имам много работа,която не търпи отлагане в условия,където пушенето е забранено,мога да изкарам и 12ч. без да запаля зигара.После наваксвам,но угризенията са по-малко,а удовлетворението расте.Заложете и вие на удоволствието от добре свършените задачи.По-голямото ще победи.
цитирай
70. boristodorov56 - kass
30.01.2010 10:07
http://boristodorov56.blog.bg/drugi/2010/01/29/za-pushachi.482375
цитирай
71. axisspj - опитай
30.01.2010 11:40
с тютюн.аз си купувам Доминго чери,имам машинка,филтри и хартиики.отнема около 1-2 мин.за да си свиеш,пуши се по-бавно и ако си ангажирана ще изпушиш не по-вече от 5-6 цигари на ден.Една година пуша така и смятам,че мога и да ги спра съвсем.Има и дни в които изобщо не ми се пуши.А и нещо много важно-много по-голямо качество е тютюна,ароматен е,не ти остава гаден вкус в устата,от една опаковка стават 50 цигари,отнема време за свиване,което автоматично намалява желанието и времето за пушене.20 готови цигари от кутия се пушат много бързо и са некачествени.А забравих-тютюн 7лв.филтри-100бр.-2лв.-хартиики-50бр.-1лв. и една машинка-5лв.еднократно.Не те насърчавам да пушиш,просто споделям опит.
цитирай
72. victoriavselena - до axisspj
30.01.2010 11:47
Точно това твръдение "смятам,че мога и да ги спра съвсем" води до най-голямото заблуждение при пристрастяването към каквото и да е било и води до силни зависимостти. Въпросът е наистина да изберем САМОСТОЯТЕЛНОСТ или ЗАВИСИМОСТ, и то във всички сфери на живот.
цитирай
73. kass - Благодаря за подкрепата
31.01.2010 14:03
на всички!
цитирай
74. koftii - kass
31.01.2010 18:26
зарежи тия фасове,не си хаби красотата!
цитирай
75. kass - koftii
31.01.2010 21:12
така смятам да направя...
благодаря!
цитирай
76. lubima - и аз като теб. . . . . :(. . . . мога да си ...
01.02.2010 14:16
и аз като теб.....:(....мога да си наложа какво ли не!!!Но с цигарите за сега не мога да се справя....може би е навика...може би никотиновия глад....но винаги съм намирала оправдание за себе си ...да изпуша поридната цигара!Не завиждам на хората които са се справили с този порок....възхищавам им се!...Надявам се някой ден да се възхитя и от своите си постъпки ;)...а защо не и да прочета твой пост в който казваш, че си се справила с този гаден навик!!Дано успем...
цитирай
77. streetsmart - Все едно чета за мен и сладкото
01.02.2010 14:34
Всеки си има неща, към които е пристрастен. Аз преди време пушех, но установих, че ако пия и пуша, после умирам от главоболие. И ги спрях - да не ми пречат на пиенето!
Обаче сладкото не мога да го спра, по дяволите. Иначе и аз съм инат до проклетия. И знам какви са последиците. Ама на, не мога. Клише - най-трудната битка е със самия себе си.
цитирай
78. kass - lubima
01.02.2010 14:54
боря се всячески, на ината си умирам, ама е мъка, мъка...
цитирай
79. kass - streetsmart
01.02.2010 14:57
това ми прилича на константата на ВВ в 63 коментар, аз пък грам алкохол не близвам. Вярно, че всеки си има нещо ама да ти кажа под секрет и аз много обичам сладко, кафето го пия с 5 захарчета, тъй чееее при мен нещата са съвсем зле явно :):):)
цитирай
80. tutankhamon661 - kass
03.02.2010 01:55
отличен постинг, касс ! истински, самокритичен и реалистичен. малко хора са способни на такива самопризнания.
сетих се за една полза от цигарите. като всеки наркотик те разбъркват мозъка и в резултат на това успокояват нервите. факт, който сигурно ще отречеш, след като толкова пъти повтори, че няма никаква полза. не забравяй обаче, че тук говорим не само за психология, но и за биология. а действието на наркотиците е всеизвестно.
мой приятел преди да пропуши обичаше да казва "е, к'во пък му е трудно на отказаването? просто казваш "стоп" и готово". също обичаше да повтаря "какво пък им е толкова успокояващото?" но когато почина баща му, ме послуша и запали цигара, след което призна "ей, вярно успокояват!" а когато вдигнаха цените, направи още едно самопризнание "брей, не било толкова лесно да ги откажеш! май е лесно само за непушач".
после обаче този приятел се ожени и жена му така му стъпи на врата, че и от цигарите го отказа. аз хубаво го бях научил, ама тя .... лоша жена!
цитирай
81. kleopatrasv - Няма да се откажеш лесно. . затова им ...
03.02.2010 13:13
Няма да се откажеш лесно..затова им намери заместител...и си купи електронна цигара. Отначало пуши силен тютюн, който е безвреден, после мини на медиум и накрая форте..и си готова..Ако е само до навика просто пуши пълнител без никотин.
Поздрави и се обади за резултата..и аз бях като теб.
цитирай
82. kass - kleopatrasv
03.02.2010 13:26
Купих си електронна цигара, но виждам зор с филтрите, абе ще се мъча пък да видим...
цитирай
83. kleopatrasv - На " Пиротска " ича офис Wolcano masters и ще си ги набавяш най - лесно от там.
04.02.2010 15:10
Мисля, че е № 5..
цитирай
84. анонимен - И кво стана с живота без цигарен дим?
26.05.2010 06:47
Не се разбира. А, аз се интересувам.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4221179
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031