Постинг
30.06.2012 14:19 -
Остатъци или нещо друго?
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 21465 Коментари: 47 Гласове:
Последна промяна: 30.06.2012 19:46
Прочетен: 21465 Коментари: 47 Гласове:
35
Последна промяна: 30.06.2012 19:46
Винаги съм вярвала, че съзнанието определя битието. Не веднъж и дваж съм търсила отговори на въпроса дали нашето съзнание, мислене или системата стоят в основата на тежките времена, които толкова дълго стоически понасяме. Нямам време да бъда многословна, нито пък имам желание за това, но ще споделя какво ме хвърли в размисъл тия дни. Синът ми, който е на десет, най-искрено се възхищава на толкова стари модели коли, които вероятно отдавна са забравени по света от възрастните, камо ли от младите, за децата да не говорим. Чудя се аз и го питам какво толкова му харесва в тия дърти бараки, а той започва да ми философства как тенекиите им били здрави, частите евтини и как си оставяш колата спокойно на улицата ако нямаш гараж, защото никой няма да ти я открадне... Не мога да се сдържа и влизам в спор с него. Обяснявам му, че новите коли имат по няколко аербага, които ще му спасят живота при катастрофа, спирачни системи, които намаляват значително спирачния път, за комфорта, икономията, екологично чистите и мощни двигатели да не говорим, но той не ме чува и продължава да ми разправя как ще се счупи по нашите пътища и тогава, като платя за ремонта, ще запея друга песен. Е, синът ми е на десет и не кара кола, очевидно тези размисли ги е чул от някой, дори подозирам кой, и макар да се надявам, че ще си промени мисленето като порасне не мога да не си призная че ужасно се дразня...
Ако човек не може да си позволи нещо, то означава, че е лошо.
Лошото, според логиката на сина ми е, че някой нарочно е променил старите коли и е направил новите "чупливи" за да можем да плащаме. Освен това имаме и лоши пътища, на всичкото отгоре и ни ги крадат... въобщеее... за какво са ни???
Сине, там където хората си купуват и карат такива коли имат пътища, не им ги крадат и могат да си позволят да ги ремонтират (евентуално, ако се наложи)... Освен това съдят общината си, ако колата им се счупи заради дупка на пътя... Тъй, че проблемът ни не е точно в колите...
Това е накратко логиката, която няма да спре да ме изумява. "Лошото" бъдеще и високите технологии не ни трябват, защото ние още живеем с някакви носталгични представи за качествено и некачествено, освен това пък и ни крадат. Но нас няма да ни окрадат, защо няма какво да ни откраднат, ние нищо няма да правим, за да не ни оберат... Е, след като съвсем ми обедня фантазията, особено като проследих и споровете в блога на алексалекс за компютрите отивам да поработя, понеже не ме е страх, че ще ме оберат... :))))...
Ако човек не може да си позволи нещо, то означава, че е лошо.
Лошото, според логиката на сина ми е, че някой нарочно е променил старите коли и е направил новите "чупливи" за да можем да плащаме. Освен това имаме и лоши пътища, на всичкото отгоре и ни ги крадат... въобщеее... за какво са ни???
Сине, там където хората си купуват и карат такива коли имат пътища, не им ги крадат и могат да си позволят да ги ремонтират (евентуално, ако се наложи)... Освен това съдят общината си, ако колата им се счупи заради дупка на пътя... Тъй, че проблемът ни не е точно в колите...
Това е накратко логиката, която няма да спре да ме изумява. "Лошото" бъдеще и високите технологии не ни трябват, защото ние още живеем с някакви носталгични представи за качествено и некачествено, освен това пък и ни крадат. Но нас няма да ни окрадат, защо няма какво да ни откраднат, ние нищо няма да правим, за да не ни оберат... Е, след като съвсем ми обедня фантазията, особено като проследих и споровете в блога на алексалекс за компютрите отивам да поработя, понеже не ме е страх, че ще ме оберат... :))))...
Разкажи му баснята за киселото грозде :)
цитирайНе било в това въпроса... и пари да имал пак щял да си купи стара кола, защото били по-хубави...
??? ...
В чудо се видях :)))...
цитирай??? ...
В чудо се видях :)))...
Това вече е друго :) Хм.....
цитирайщеше да е друго ако беше дал някакви технически параметри или други обяснения защо са по-хубави, а не такива от сорта "защото ги крадат" или "защото като се счупи ще ти струва скъпо да я оправиш" :))))... Всъщност същите теории ми развиваше баща ми, бог да прости, и сега някак си.. 3-то поколение българи да ги повтарят направо ме ужасява...
цитирай
5.
hristo27 -
Ще се оправим, няма страшно. Няк...
30.06.2012 19:20
30.06.2012 19:20
Ще се оправим, няма страшно.
Някога!...
цитирайНякога!...
знам ли, загубвам надежда, щом и хлапетата вече нямат амбиции и си намират утеха в безумни философии, само че докато пораснат и най-здравите бракми ще излязат от строя и какво ще правят тогава???
цитирайвъв въпросния спор със сина ти, правият е той.
Въобще не е вярно, че "там" "не им ги крадат". Точно обратното е. Великобритания е "шампион" по откраднати коли. В абсолютни показатели и като отношение на 1000.
Съвременните автомобилни концерни действително разработват новите си модели със стратегията да могат да ти служат 10-12 години. Да, в този период от време колата навярно ще е по-сигурна от старата. Но толкова. Не повече от тези 12 години.
цитирайВъобще не е вярно, че "там" "не им ги крадат". Точно обратното е. Великобритания е "шампион" по откраднати коли. В абсолютни показатели и като отношение на 1000.
Съвременните автомобилни концерни действително разработват новите си модели със стратегията да могат да ти служат 10-12 години. Да, в този период от време колата навярно ще е по-сигурна от старата. Но толкова. Не повече от тези 12 години.
Рустаме, излез навън и сам се убеди, че колите издържат повече от 12 години, нали ние тук им правим тестовете та знаем :)))... Пълно е с над 12-годишни коли, наричани "нов внос", демек тепърва започват да живеят втория си живот :)))... За по-новите няма как да знаем, но през следващите 12 години ще ги проверим и тях: чупят ли се, не се ли чупят, за гробищата ли са или могат да поизкарат до 16-18 годинки търкаляне по нашите пътища...
Зарежи тези размисли, я дай да си признаем, че така по-лесно приемаме действителността, която никак не ни харесва...
цитирайЗарежи тези размисли, я дай да си признаем, че така по-лесно приемаме действителността, която никак не ни харесва...
Щом не стигам до гроздето - кисело е!
цитирайИве, някои хора са си и винаги ще бъдат ретроградни, тесногръди, социалнослаби Източноевропейци, на такъв му е по-изгодно да вярва в подобни абсурди :)) Много добре знае той, кое е по-хубаво, но като няма и пукнат грош, си трае със старата таратайка и си я мие и евентуално "тунингова" до гроб :)) Ако питаш дедо Русти, най-гъзарската и спортна кола е 15 годишното му Рено Клио :)) Ето един линк за всички фенове на руските антики и дъртите бараки :
http://fakti.bg/avto/42436-vaz-2101-sreshtu-nissan-gt-r-i-porsche-911-carrera-rs
цитирайhttp://fakti.bg/avto/42436-vaz-2101-sreshtu-nissan-gt-r-i-porsche-911-carrera-rs
:)))))))))) като се сетя ,че откраднаха кола ина ГДБОП / разбраха ,че са в грешка и я върнаха ,но това не променя фактът ../ .... и че една от новите отсечки на новоткрита магистрала вече е за ремонт ... / старите няма нужда да ги коментирам / ... и да - цените за ремонт на лъсквото ново возило ..
Май синът ти има донякъде право ...освен ,ако мама и тате не са си навили на масрафът и не е проблем ежегодната покупка на нова кола ..:))
Шегувам се :))))
Права си да се ядосваш :))))
/ и освен това не са компютри , а компоти ..или оръжие ... абе какво значение има ;)))))))))))/
цитирайМай синът ти има донякъде право ...освен ,ако мама и тате не са си навили на масрафът и не е проблем ежегодната покупка на нова кола ..:))
Шегувам се :))))
Права си да се ядосваш :))))
/ и освен това не са компютри , а компоти ..или оръжие ... абе какво значение има ;)))))))))))/
Мисля, че е крайно време да му купиш една пишеща машина, Ив :))) Мога да ти пратя и първия ми компютър - един Compaq с цели 3 гигабайта хард диск и процесор овърклокнат до феноменалните 55 мегахерца. Работи с Уиндоус 95. Е, може музика да не може да просвирва, защото като си пуснеш някоя мр3 започва да забива, но иначе си работи като пушка - наскоро го пуснах да видя дали мърда: Уърд, Паурпойнт, Ексел... и със сигурност няма да му го откраднат :)))
Не знам дали по-лошото обаче не е мирогледът, който се формира по този път: задължително ще ти откраднат колата, задължително ще се счупи, задължително ще се скапе... и хората си израстват с мисълта, че животът е скапан. Как тогава тези хора могат да създадат нещо свястно, когато всичко е скапано и задължително ще се прецака? Как може човек да има такова разбиране и да очаква напредък? Обаче същият този човек недоволства, че не вижда напредък. Обаче като му кажеш, че ако иска напредък, трябва да приеме и новостите на този напредък, веднага се хваща за това колко хубави са били някогашните парцалени топки. Иначе, то с колите е същото, като с обувките: я да видиш какви здрави налъми е имало едно време - с един чифт изкарваш поне десетина-петнадесет години... Народ заседнал сред уюта на своето нищо.
Макар че Сенека е писал: "Велик е този, който си служи с глинените съдове сякаш са сребърни, но не по-малко велик е онзи, който със сребърните си служи сякаш са глинени. Характерно за слабия дух е, че не може да понесе богатството." точно тази част от философията на стоицизма (в частност Сенека) е пагубна: "С подозрение и страх се спирайте пред всяко случайно благо – дивите зверове и рибите се подлъгват от съблазнителни примамки." и "Ще се спасиш от ненаситниците, като нямаш нищо, което да възбуди ненаситен ламтеж у другите, като не притежаваш нищо забележително. Та нали и дреболиите стават обект на въжделения, ако привличат вниманието, ако са рядкост."
цитирайНе знам дали по-лошото обаче не е мирогледът, който се формира по този път: задължително ще ти откраднат колата, задължително ще се счупи, задължително ще се скапе... и хората си израстват с мисълта, че животът е скапан. Как тогава тези хора могат да създадат нещо свястно, когато всичко е скапано и задължително ще се прецака? Как може човек да има такова разбиране и да очаква напредък? Обаче същият този човек недоволства, че не вижда напредък. Обаче като му кажеш, че ако иска напредък, трябва да приеме и новостите на този напредък, веднага се хваща за това колко хубави са били някогашните парцалени топки. Иначе, то с колите е същото, като с обувките: я да видиш какви здрави налъми е имало едно време - с един чифт изкарваш поне десетина-петнадесет години... Народ заседнал сред уюта на своето нищо.
Макар че Сенека е писал: "Велик е този, който си служи с глинените съдове сякаш са сребърни, но не по-малко велик е онзи, който със сребърните си служи сякаш са глинени. Характерно за слабия дух е, че не може да понесе богатството." точно тази част от философията на стоицизма (в частност Сенека) е пагубна: "С подозрение и страх се спирайте пред всяко случайно благо – дивите зверове и рибите се подлъгват от съблазнителни примамки." и "Ще се спасиш от ненаситниците, като нямаш нищо, което да възбуди ненаситен ламтеж у другите, като не притежаваш нищо забележително. Та нали и дреболиите стават обект на въжделения, ако привличат вниманието, ако са рядкост."
Личен възглед за отношението: съзнание - битие. Като в съпружеска връзка са. Трудно е категорично да се каже, кое и кога е доминиращо, кое и кога определя другото. Взаимно се формират, а понякога въпреки близостта им са напълно чужди. За България: има определящи битието съзнания. И съзнания напълно манипулирани или изкривени от определеното вече от други съзнания битие. Но има и една друга България, тя е потенциал. За съжаление потиснат, но арогантните импотентни духове, тепегьозите, които във всеки един кръг си проправят път с нокти и лакти, скоро ще се износят и тогава ще се прояви онова, което ни липсва. Креатива, въображението, творческото отношение към реалноста, тоест по-истинския живот.
цитирайmen написа:
Щом не стигам до гроздето - кисело е!
Чудесна утеха за една лисица, обаче хората са измислили стълба :)))...
djgator написа:
Иве, някои хора са си и винаги ще бъдат ретроградни, тесногръди, социалнослаби Източноевропейци, на такъв му е по-изгодно да вярва в подобни абсурди :)) Много добре знае той, кое е по-хубаво, но като няма и пукнат грош, си трае със старата таратайка и си я мие и евентуално "тунингова" до гроб :)) Ако питаш дедо Русти, най-гъзарската и спортна кола е 15 годишното му Рено Клио :)) Ето един линк за всички фенове на руските антики и дъртите бараки :
http://fakti.bg/avto/42436-vaz-2101-sreshtu-nissan-gt-r-i-porsche-911-carrera-rs
http://fakti.bg/avto/42436-vaz-2101-sreshtu-nissan-gt-r-i-porsche-911-carrera-rs
Веско, 15 г. клио си е направо екстра... Като идват чужденците в Бг да си припомнят младините :)))... В Бг. можем да видим цялата история на автомобилостроенето...
Неговото мислене е като на много голяма част от българите. Нещо което ни е наложено и както се доказва с времето, няма излизане от тази ситуация. Абсурда тук е, че и двамата сте прави. Какво друго остава, освен да изречем класическото изречение "Дано нещо се промени към по-добро".
цитирайkarambol5 написа:
:)))))))))) като се сетя ,че откраднаха кола ина ГДБОП / разбраха ,че са в грешка и я върнаха ,но това не променя фактът ../ .... и че една от новите отсечки на новоткрита магистрала вече е за ремонт ... / старите няма нужда да ги коментирам / ... и да - цените за ремонт на лъсквото ново возило ..
Май синът ти има донякъде право ...освен ,ако мама и тате не са си навили на масрафът и не е проблем ежегодната покупка на нова кола ..:))
Шегувам се :))))
Права си да се ядосваш :))))
/ и освен това не са компютри , а компоти ..или оръжие ... абе какво значение има ;)))))))))))/
Май синът ти има донякъде право ...освен ,ако мама и тате не са си навили на масрафът и не е проблем ежегодната покупка на нова кола ..:))
Шегувам се :))))
Права си да се ядосваш :))))
/ и освен това не са компютри , а компоти ..или оръжие ... абе какво значение има ;)))))))))))/
Да, частите са скъпи, но това не прави колите лоши, а само недостижими за нас :))))... А ако не иска като порасне да ги кара по лоши пътища и да му ги крадат да се напне и да направи нещо, вместо да си купува ретро кола. Защото няма никакво значение колко са скъпи едни части, ако не ти се налага да ги подменяш непрекъснато. :))))...
Не става въпрос за сформирането на негативно мислене, а изграждането на философия с която сам и доброволно се буташ в един нискокачествен и мизерен живот, вярвайки, че е по-добър... И ще мине много време, и ще похарчи много пари за ремонти на коли или за стари електроуреди, които харчат много ток докато сам се убеди, че новото се мисли и прави за да е по-добро от старото...
цитирайcefulesteven написа:
Личен възглед за отношението: съзнание - битие. Като в съпружеска връзка са. Трудно е категорично да се каже, кое и кога е доминиращо, кое и кога определя другото. Взаимно се формират, а понякога въпреки близостта им са напълно чужди. За България: има определящи битието съзнания. И съзнания напълно манипулирани или изкривени от определеното вече от други съзнания битие. Но има и една друга България, тя е потенциал. За съжаление потиснат, но арогантните импотентни духове, тепегьозите, които във всеки един кръг си проправят път с нокти и лакти, скоро ще се износят и тогава ще се прояви онова, което ни липсва. Креатива, въображението, творческото отношение към реалноста, тоест по-истинския живот.
Благодаря ти Стеф за този много точен коментар. Надявам се да начум младите колко е важно новаторството в идеите, вместо да ги тикаме в клишета, остарели философии или направо да им насаждаме нашите комплекси...
aidasv написа:
Неговото мислене е като на много голяма част от българите. Нещо което ни е наложено и както се доказва с времето, няма излизане от тази ситуация. Абсурда тук е, че и двамата сте прави. Какво друго остава, освен да изречем класическото изречение "Дано нещо се промени към по-добро".
Няма да излезем от ситуацията, докато не си променим мисленето. Българите сме много горди, колко сме издръжливи на мизерия, но това не би трябвало да е повод за гордост...
момчето има естетическо усещане . За него това не са стари коли а носители на чуство за идентичност и различно, истинско. Безмислено е да го тикаш е руслото на общоприетото. Той има собствено виждане. И тук не става изобщо дума за киселото грозде и лисицата. Това че открива чара на една отминала епоха от автомобилостроенето е знак за изграждане на естетическо и хармонично мислене. Да си виждала паради на коли заради еърбеци.
цитирай Има логично мислене . "Всяко лано по-добро" - румънска поговорка , т.е. всяка предишна година е по добра от сегашната ... Така е с продуктите , с живота , с хората . Колите от соца са здрави като танкове . А за крадене , крадат ги - на скраб се изкарват до 300 лв. от кола.
цитирайИменно, Ив: "И ще мине много време, и ще похарчи много пари за ремонти на коли или за стари електроуреди, които харчат много ток докато сам се убеди, че новото се мисли и прави за да е по-добро от старото..." - когато го разбере, може да му стане доста криво, докато ако осъзнае още отсега, че новото е добро, но трябва да се постигне, ще му бъде много по-леко.
По тази изкривена логика би трябвало всичко да ти е старо: хладилник, печка, компютър, мебели... едва ли може човек да е доволен и да си остава винаги доволен от това, че се е наблъскал с вехтории. А пък, както казваш, като започне да ремонтира колата си през седмица, защото просто е стара и е тръгнала да сдава багажа, едва ли ще му бъде чак толкова евтино и тогава е много вероятно да стигне до идеята, че старото е скапано, ама и новото е скапано (човек трудно се отказва от старите си представи и често не му се ще да си признае, че е бъркал), и въобще - всичко е скапано...
цитирайПо тази изкривена логика би трябвало всичко да ти е старо: хладилник, печка, компютър, мебели... едва ли може човек да е доволен и да си остава винаги доволен от това, че се е наблъскал с вехтории. А пък, както казваш, като започне да ремонтира колата си през седмица, защото просто е стара и е тръгнала да сдава багажа, едва ли ще му бъде чак толкова евтино и тогава е много вероятно да стигне до идеята, че старото е скапано, ама и новото е скапано (човек трудно се отказва от старите си представи и често не му се ще да си признае, че е бъркал), и въобще - всичко е скапано...
Искаш ли да ти покажа няколко "естетически" коли, които той смята за страхотни??? Направо да обезумееш от "естетика"... Просто някой му е казал, че са по-хубави, защото са по-здрави и не ги крадат. Не, че и сред новите няма грозни и правени с нискокачествени материали коли, но не става въпрос за тях или естетика, а затова че някой му сформира мисленето без, подозирам, да е проверил теориите си напрактика...
цитираймалко е тъжно, че децата в Бг от рано започват да са твърде практични, което изобщо не е типично за този възрастов период. Вместо да си мечтае за свръхбързи и модерни возила, то детето тръгнало да прави сметки. Обаче хич не съм изненадана - дрехи втора ръка, мебели втора ръка, изобщо бързо научихме децата, че нечии чужди боклуци могат чудесно да се превърнат в съкровища за нас...
Егати тъжното :(
цитирайЕгати тъжното :(
"...Обяснявам му, че новите коли имат по няколко аербага, които ще му спасят живота при катастрофа, спирачни системи, които намаляват значително спирачния път,..."
..........................................
– Касс, не те разбирам? Какво искаш да направиш от синът – каскадьор, който да жонглира с колата си по пътищата или нормален човек, вървящ по своят си житейски път? Не насилвай нещата, само усложняваш мисленето му. И един въпрос: "По колко часа прекарваш заедно със синът си всеки ден?"
цитирай..........................................
– Касс, не те разбирам? Какво искаш да направиш от синът – каскадьор, който да жонглира с колата си по пътищата или нормален човек, вървящ по своят си житейски път? Не насилвай нещата, само усложняваш мисленето му. И един въпрос: "По колко часа прекарваш заедно със синът си всеки ден?"
Преди година на един познат му прилошава докато кара по завоите из Родопите, в резултат на което излиза от пътя и се търкаля надолу в дерето няколко минути. 6 аербага се отварят и му спасяват живота. От колата нищо не става, а той се размина само с уплах. Ако беше със стара кола щяха да го извадят на кайма...
Това искам да му кажа на сина ми, че животът е по-важен от колата и че не му трябва вечна кола, че разликата в новата и старата кола не е в това, че едната се чупи, а другата не :)))...
П.С. Човекът не беше каскадьор... :)))...
цитирайТова искам да му кажа на сина ми, че животът е по-важен от колата и че не му трябва вечна кола, че разликата в новата и старата кола не е в това, че едната се чупи, а другата не :)))...
П.С. Човекът не беше каскадьор... :)))...
Аз примерно съм виждал Москвич над 20 години който по нищо не остъпва на модерните коли. Това някаква алюзия ли е с лошия комунизъм и неговите коли и добрата демокрация с нейните коли?
цитирайНие ги учим да са практични, принципно не е лошо, стига да им даваме вярна информация. Лошото е, че ние сега се учим и сме изостанали с десетилетие относно техниката, но затова пък имаме претенции, че разбираме от всичко...
цитирайНе съм виждала Москвич, който да не отстъпва по нищо??? Може аз да не съм попадала на такъв???
Отстъпват по следните показатели:
дизайн, екстри, икономичност, комфорт, бързина, спирачни системи и сигурност и още 1500 други! Ах, пуста носталгия по отминалите времена, комбинирана с празни джобове..
цитирайОтстъпват по следните показатели:
дизайн, екстри, икономичност, комфорт, бързина, спирачни системи и сигурност и още 1500 други! Ах, пуста носталгия по отминалите времена, комбинирана с празни джобове..
Мен ако питаш, бих искала да се върнат дилижансите и каретите. Май много сме се разбързали, а това до никъде не води...:)
Между другото обичам да посещавам ретропредставленията със стари автомобили. Чувствам се комфортно – с капелка и чадърче, като дама...:)
цитирайМежду другото обичам да посещавам ретропредставленията със стари автомобили. Чувствам се комфортно – с капелка и чадърче, като дама...:)
И на мен ми харесват ретро-ралитата, но това не означава, че старите коли са по-добри или са последният безвъзвратен пример за качество :))))...
Представи си, че каретите се върнат, тогава половината ни отпуска би минавала в път до морето :)
цитирайПредстави си, че каретите се върнат, тогава половината ни отпуска би минавала в път до морето :)
Ха-ха. Носталгия по миналото?!? Просто изказвам мнение. Пък интересното е че когато настоящето стане минало, надали ще има носталгия.
цитирайКасс, остави синът си да изживее това си увлечение, после той сам ще се убеди в достойнствата на новите коли – безшумни, удобни, бързоманеврени, дано само след време не съжаляваш, че се е отказал от старата си страст...Поздрави за синът ти...:)))
цитирайПовярвай, всеки старец изпитва носталгия по отминалата младост, но това не означава, че младите - особено децата, трябва да приемат остарелите му възгледи за неща, които са отдавна морално изчерпани и технически изостанали. Няма лошо в това, да си спомня как се е женил преди трийсет години в новата по онова време жигулка и вятърът е брулел косите му, докато с булката са "летели" със 90 км/ч, но нека не натрапва на нищо не подозиращите и още наивни деца, че въпросната антика, е по-добра от съвременните автомобили.
цитирайВсе се изкушавам да напиша един постинг за това, че ние Българите сякаш сме паднали от друга планета, имаме неразбираема за останалите народи логика и ценностна система, непонятни привички и оцеляваме в невъзможни условия. Нито мисленето , нито логиката ни, нито крайно ранимата ни душевност, нито криворазбраната ни гордост са понятни за останалите народи.
цитирайИ все паксинът ти има право .Сегашните коли ги правят с ресурс за 5 години ,а едно време бяха за 9 години
цитирайПредполагам, че твърдите това от позицията на човек, който притежава поне 5-годишна кола???
http://kia.newcar.bg/Kia-udrya-konkurenciyata-sas-7-godishna-garanciya-ni4547.html
цитирайhttp://kia.newcar.bg/Kia-udrya-konkurenciyata-sas-7-godishna-garanciya-ni4547.html
malkiatprintz написа:
Именно, Ив: "И ще мине много време, и ще похарчи много пари за ремонти на коли или за стари електроуреди, които харчат много ток докато сам се убеди, че новото се мисли и прави за да е по-добро от старото..." - когато го разбере, може да му стане доста криво, докато ако осъзнае още отсега, че новото е добро, но трябва да се постигне, ще му бъде много по-леко.
По тази изкривена логика би трябвало всичко да ти е старо: хладилник, печка, компютър, мебели... едва ли може човек да е доволен и да си остава винаги доволен от това, че се е наблъскал с вехтории. А пък, както казваш, като започне да ремонтира колата си през седмица, защото просто е стара и е тръгнала да сдава багажа, едва ли ще му бъде чак толкова евтино и тогава е много вероятно да стигне до идеята, че старото е скапано, ама и новото е скапано (човек трудно се отказва от старите си представи и често не му се ще да си признае, че е бъркал), и въобще - всичко е скапано...
По тази изкривена логика би трябвало всичко да ти е старо: хладилник, печка, компютър, мебели... едва ли може човек да е доволен и да си остава винаги доволен от това, че се е наблъскал с вехтории. А пък, както казваш, като започне да ремонтира колата си през седмица, защото просто е стара и е тръгнала да сдава багажа, едва ли ще му бъде чак толкова евтино и тогава е много вероятно да стигне до идеята, че старото е скапано, ама и новото е скапано (човек трудно се отказва от старите си представи и често не му се ще да си признае, че е бъркал), и въобще - всичко е скапано...
Ако човек не вярва в прогреса, никога няма да прогресира. Ще си седи зациклил някъде във времето и ще си я кара така ден след ден... Което всъщност и правим де...
kass написа:
Предполагам, че твърдите това от позицията на човек, който притежава поне 5-годишна кола???
http://kia.newcar.bg/Kia-udrya-konkurenciyata-sas-7-godishna-garanciya-ni4547.html
http://kia.newcar.bg/Kia-udrya-konkurenciyata-sas-7-godishna-garanciya-ni4547.html
Не това е поради професионалната ми обремененост.
Вижте нашите ел и мотокари отговаряха на всички световни стандарти но комунистите не разбираха ,че изискваните по тях параметри не отговарят на технологичните възмогности и са занижени .Борбата им беше не да ги надхвърлим тези стандарти ,а да ги достигнем .Това допълнително влошаваше иначе много доблрата ни продукция .Всъшност при мотокарите това беше откраднатата от датчаните машина.Все пак ,ако се вслушаме в Джопс -генийте винаги крадът без срам.Важното е ,че у нас бяха изградени заводи произвеждащи всичко тук в BG.Подобна е и историята с фармацефтиката ни,с чиповете за Правец и т. н.но бяхме на св. ниво.
Колата която използвам е 15 годишно BMW ,но най- доволен съм бил от М 412 -комби.Карал съм го над 20 години и го продадох в началото на мирната ни революция.
Ние можем да изградим всичко, взимаме го наготово от някой, който вече го е измислил... но, ако си останем на това ниво, скоро светът ще ни изпревари отново, ще станем неконкурентни и демоде. Няма как да очакваме да спрем времето, защото не искаме да мислим, да градим и да се конкурираме. Старата соц кола може и да е била с вечни тенекии, но не отговаря на съвременния живот по нито един показател, нито като бързина, нито като дизайн, нито като сигурност, нито като икономичност, нито като екологичност... Баща ми навремето казваше, че колите, които навлизаха (тогава) в България (на по 12-15 години) били просто лъскави тенекии и си караше стария москвич, горд и доволен, а аз карах жигула и му вярвах. Оттогава смених доста коли и разбрах колко "затворен" е бил към новото и колко неоснователни са разсъжденията му. Днес слушам същите думи от сина си... Немислимо е дори, той е трето поколение, а в мисленето си ни крачка напред...
Бяхме на световно ниво, но едва ли някога пак ще бъдем, защото светът върви напред, а ние се обръщаме назад и зацикляме във времето, останали някъде в пространството между миналото и бъдещето...
цитирайБяхме на световно ниво, но едва ли някога пак ще бъдем, защото светът върви напред, а ние се обръщаме назад и зацикляме във времето, останали някъде в пространството между миналото и бъдещето...
и при нас е същото, синът ми при това не е малък като твоя. Логиката е, че ако е нова кола трябва да я пази, да я мисли, а старата си я оставяш където искаш, можеш да я поочукаш леко и никой нама да ти каже: "Виж какво си направил?". Така е по-лесно. Те просто трябва да израснат и сами да се убедят в това, кое е хубаво, и кое не, кое е практично и кое не. Изграждането на критерии е въпрос на време. Лошото е, че при нас времето е спряло и това удължава процеса.
цитирайХубаво е това, което ще издържи на всичко, което ще му причиня. Да го товаря, да го занемаря, да не обръщам внимание на сигналите, които компютърът на колата ни дава... да я карам с пълна газ през къра...
Дано не вади и същата логика за жените :)))...
цитирайДано не вади и същата логика за жените :)))...
Навремето четох някъде че Стинг (от групата Полис) също карал стара кола ... но с нов двигател. Може би е присъщо на музикантите ;)
Не му се връзвай - децата си сменят акъла. Ще го израсте.
Поздрави! ВВ
цитирайНе му се връзвай - децата си сменят акъла. Ще го израсте.
Поздрави! ВВ
Музикантска му работа значи :)))...
Всъщност има някои модели стари коли, които наистина ме кефят... Порше например не са си сменили линията особено през годините, което не се отнася за техническите параметри на колата... Но да ми се кефи на Фиат Панда от 89-та ... ??? ... Това ми идва малко в повечко... :)))...
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/508/841/26267920001_large.jpg
цитирайВсъщност има някои модели стари коли, които наистина ме кефят... Порше например не са си сменили линията особено през годините, което не се отнася за техническите параметри на колата... Но да ми се кефи на Фиат Панда от 89-та ... ??? ... Това ми идва малко в повечко... :)))...
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/508/841/26267920001_large.jpg
Бентли също не си сменят много формата ;)
Леле тази Панда - голям таралясник. Сага разбирам майчините ти тревоги ;)
цитирайЛеле тази Панда - голям таралясник. Сага разбирам майчините ти тревоги ;)
Майчините ми тревоги са предимно да не стане евтин на брашното и скъп на триците... Защото в Бг доста хора имат такъв маниер. Задължително е да се ограмотява и опреснява знанията си заедно с напредъка на човечеството... Сега трябва да бъде любопитен и отворен за новостите, нещо повече - да мечтае да участва в създаването им като порасне... Не ми харесва логиката: "това е евтино, няма да се харча, няма да ме прецакат... значи е точно за мен"... докато всъщност забравя да пресметне колко много ще се харчи и колко нерви ще хаби след "евтината" покупка :)))...
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 23073
Блогрол
1. Любим линк
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници