Постинг
13.10.2012 16:05 -
Цената на времето
Има една мъдрост, която казва, че времето е пари и това наистина е така. Не е все едно дали ще изкараш сто лева за един ден или за един месец, нали, защото всяка една секунда ежедневно ни струва пари, такъв е човешкият начин на живот.
Когато едно правителство не съумява да се справи с кризата и не допринася за икономическият ръст на страната, то практически прахосва нашето време. Когато казваме: "На следващите избори" ние реално пропиляваме времето си в чакане до следващата възможност да променим нещата. Време, което безвъзмездно подаряваме с всичките му пропуснати ползи. Но да оставим ползите. Ако поне не търпим загуби, макар че пропуснатите ползи са всъщност загуби, то бихме сложили въпросното време в графа "почивка" или "забавления", когато обаче пропуснатото време те води до фалит, безработица, задлъжнялост и т.н., то липсата на каквато и да е реакция и чакане на проблема да се оправи от самосебе си е меко казано глупост и означава, че не ценим времето си.
Няма никакво значение какво си мислим, без значение е и дали гневно ще се откажем да гласуваме следващият път в знак на протест, дали сме обидени, или просто смятаме, че не си струва да се занимаваме с политика, важното е само, че сме си прахосали времето за пореден път, нашето, отредено ни на земята, прахосали сме възможността да подобрим качеството си на живот, да се развием като икономика, пропуснали сме ползи от туризъм, инвестиции и т.н. и т.н... и това не се отнася само за последните години...
Единственото, което със сигурност притежаваме е себе си и времето си! Какво ще правим със себе си и времето си е наша работа и ние ако искаме можем да го прахосваме колкото си решим, но никой няма право да ни губи времето и да ни баламосва с ясното съзнание, че заради неговите действия претърпяваме съвсем реални загуби. Всяко ограбено от нас време, работи в полза на друг, затова и звуча толкова практично, не че ми липсва сантименталност, защото мога да подаря от времето си на когото си поискам и колкото си поискам, да посветя дни, седмици, месеци или години на някоя кауза, моя си работа, но ще съм крайно гневна на този, който ми прахоса времето безсмислено, с цел да ме заблуди, ощети или да се облагодетелства от това... Четири години не са малък период, двадесет да не говорим... ще продължим ли да си прахосваме времето обаче, зависи от това дали сме способни да го оценим. Всяко правителство трябва да мисли и работи бързо, отчитайки развитие на икономиката, защото всеки един прахосан ден от тях, е един прахосан ден от времето на цял един народ...
Когато едно правителство не съумява да се справи с кризата и не допринася за икономическият ръст на страната, то практически прахосва нашето време. Когато казваме: "На следващите избори" ние реално пропиляваме времето си в чакане до следващата възможност да променим нещата. Време, което безвъзмездно подаряваме с всичките му пропуснати ползи. Но да оставим ползите. Ако поне не търпим загуби, макар че пропуснатите ползи са всъщност загуби, то бихме сложили въпросното време в графа "почивка" или "забавления", когато обаче пропуснатото време те води до фалит, безработица, задлъжнялост и т.н., то липсата на каквато и да е реакция и чакане на проблема да се оправи от самосебе си е меко казано глупост и означава, че не ценим времето си.
Няма никакво значение какво си мислим, без значение е и дали гневно ще се откажем да гласуваме следващият път в знак на протест, дали сме обидени, или просто смятаме, че не си струва да се занимаваме с политика, важното е само, че сме си прахосали времето за пореден път, нашето, отредено ни на земята, прахосали сме възможността да подобрим качеството си на живот, да се развием като икономика, пропуснали сме ползи от туризъм, инвестиции и т.н. и т.н... и това не се отнася само за последните години...
Единственото, което със сигурност притежаваме е себе си и времето си! Какво ще правим със себе си и времето си е наша работа и ние ако искаме можем да го прахосваме колкото си решим, но никой няма право да ни губи времето и да ни баламосва с ясното съзнание, че заради неговите действия претърпяваме съвсем реални загуби. Всяко ограбено от нас време, работи в полза на друг, затова и звуча толкова практично, не че ми липсва сантименталност, защото мога да подаря от времето си на когото си поискам и колкото си поискам, да посветя дни, седмици, месеци или години на някоя кауза, моя си работа, но ще съм крайно гневна на този, който ми прахоса времето безсмислено, с цел да ме заблуди, ощети или да се облагодетелства от това... Четири години не са малък период, двадесет да не говорим... ще продължим ли да си прахосваме времето обаче, зависи от това дали сме способни да го оценим. Всяко правителство трябва да мисли и работи бързо, отчитайки развитие на икономиката, защото всеки един прахосан ден от тях, е един прахосан ден от времето на цял един народ...
1.
анонимен -
Правителството не го е еня. То бо...
13.10.2012 16:19
13.10.2012 16:19
Правителството не го е еня. То борави с данъците, които му даваме, а даването ще свърши, като се съдере чувала.
цитирайА повечето от българите са привърженици на поговорката: "Времето пари не чини".
Имах възможност да наблюдавам как американец реагира на нашата. Меко казано, скъса се от чистосърдечен смях. "Вярно вика, времето не е птичка да отлети".
цитирайИмах възможност да наблюдавам как американец реагира на нашата. Меко казано, скъса се от чистосърдечен смях. "Вярно вика, времето не е птичка да отлети".
Правителството не го е еня, защото нас не ни е еня :)... Винетките са въведени преди колко години? колко магистрали се построиха с парите за това време??? Сега пак данъци, данъци, за магистрали и не знам си какво... ми че ние ги платихме пет пъти тия магистрали... а ги няма... нито останалата пътна мрежа е на ниво... За това време и с тия пари, хората от гола пустиня държава щяха да направят, а ние тука все едно и също оправдание слушаме...
цитирайkushel написа:
Правителството не го е еня. То борави с данъците, които му даваме, а даването ще свърши, като се съдере чувала.
Не мога да си видя коментарите, в някои блогове изобщо не ме пуска. Едвам си качих поста... Какво става, да не са го атакували анонимус :)))...
цитирайИзглежда американците знаят какво да правят с времето си, а ние не :)...
цитирайспоред мен е взел доста да се протрива от тупане :)))...
цитирай
8.
haralanov -
Когато едно правителство не съумява да се справи с кризата и не допринася за икономическият ръст на страната, то практически прахосва нашето време.
13.10.2012 16:58
13.10.2012 16:58
Това е важното!
А когато едно правителство ,,не съумява да се справи с кризата" то трябва да си ходи!!!
цитирайА когато едно правителство ,,не съумява да се справи с кризата" то трябва да си ходи!!!
В някои сфери на публичния сектор, правителството увеличи доходите със сто лева. Предстои увеличение на доходите и на възрастните хора, също се предвижда увеличение на учителските заплати.
цитирайkass написа:
според мен е взел доста да се протрива от тупане :)))...
Spored men pak leko izliniava ot tupane 3 dni predi zaplata:))))
Ima oshte mnogo za iztupvane ot balgarsia chuval.
Izchezna mi kirilicata:)
Егати "дясното" мислене, егати "дясното" правителство.
А че "богатите" могат да си изнесат парите за 36 часа в чужбина и българските банки да се сринат, тиквата на банкянския плет изобщо не се досеща.
цитирайА че "богатите" могат да си изнесат парите за 36 часа в чужбина и българските банки да се сринат, тиквата на банкянския плет изобщо не се досеща.
Смани, опасявам се, че ефекта от тези увеличения е нулев, понеже само токът да отчетем, скочи с 13 % тази година ...
цитирайРано пиле, рано пее... колкото по-рано си отиде, толкова по-малко време ще загубим в очакване на края на кризата...
цитирайkass написа:
Изглежда американците знаят какво да правят с времето си, а ние не :)...
Така е, затова някои непрекъснато плюят по тях, съзнавайки прекрасно, че не притежават качествата на организирания човек, чието място са заели по нечестен или престъпен начин. Затова непрекъснато разтягат локумите за предстоящия фалит на САЩ, защото се страхуват да не станат много хората, за които времето е пари. Защото това значи бачкане за парите, които сега получават само за приказки и лъжи. Такива мърди и Господ не може да ги раздвижи, нито да ги накара да бъдат честни. Съжалявам, наистина много съжалявам да го кажа, но отвреме на време тези неща трябва да се признават. Заобиколени сме от типове, готови на всичко, за да не правят нищо. А това е адски тъпо и се различава от амераканското по това, че те произвежват реално за усилията си, а за не по-малко усилия ние произвеждаме предимно оглупяващи децата ни глупости. Наистина съжалявам да го кажа. Предтави си, Кушел е бил началник на цял цех. А лъжеикономиста е бил директор. Ето това е мат'ряла, който в добавка изпитва наслада от пакостенето на другите. Нямам съмнение, че съвсем умишлено отравят атмосферата с клевети, за да прогонят всичко читаво и годно зад граница. За тези няма значение колко мизерно живеят, достатъчно им е другите да са още по-зле от тях, за да са щастливи.
Всъщност, ако има нещо заради което не понасям бюрокрацията е, че без никакъв свян ти губят времето... на туй гише половин час, после иди на друго... после не знам си какво и денят минал... Чиновникът пък трябвало да почива през два часа и което е по-лошо гишето затваря, вместо да го замени друг чиновник и да се редуват. Последният път ужасно се възмутих в КАТ, когато под носа ми в 10 часа сутринта ми затвориха прозорчето, защото трябвали да почиват. Ядосах се и нахоках чиновничката, а тя ми заобяснява как работели с документи и трябвало да почиват. Че почивайте, и аз ли трябва да почивам? Да дойде друга и да ме обслужи... И като се замисля, че сега сравнително е доста подобрена системата и какво висене по гишета е падало, та се чудя що за търпелив народ сме, че да си "подаряваме" времето???
цитирайНе може да бъде! Кого виждам?!?! :)
цитирайkass написа:
Всъщност, ако има нещо заради което не понасям бюрокрацията е, че без никакъв свян ти губят времето... на туй гише половин час, после иди на друго... после не знам си какво и денят минал... Чиновникът пък трябвало да почива през два часа и което е по-лошо гишето затваря, вместо да го замени друг чиновник и да се редуват. Последният път ужасно се възмутих в КАТ, когато под носа ми в 10 часа сутринта ми затвориха прозорчето, защото трябвали да почиват. Ядосах се и нахоках чиновничката, а тя ми заобяснява как работели с документи и трябвало да почиват. Че почивайте, и аз ли трябва да почивам? Да дойде друга и да ме обслужи... И като се замисля, че сега сравнително е доста подобрена системата и какво висене по гишета е падало, та се чудя що за търпелив народ сме, че да си "подаряваме" времето???
Права си, неадекватността е най-тежка за понасяне. Да се чувстваш важен с това, от което трябва да се срамуваш, не е никак приятна гледка за другите.
Привет tikoev, мяркам се от време на време, но не знам защо не мога да се логна, нито да оставя коментар, явно пак ровичкат сайта :)...
цитирайВреме за губене няма, но няма и достатъчно хора, които да проумеят това...а живота си отминава...
Правителството няма стимул да цени времето защото няма достатъчен натиск от обществото. Политиката на управляващите засяга всички нас, както обаче отбелязах ние самте още не сме се научили да ценим времето си и да защитаваме интересите си.
Поздрави!
цитирайПравителството няма стимул да цени времето защото няма достатъчен натиск от обществото. Политиката на управляващите засяга всички нас, както обаче отбелязах ние самте още не сме се научили да ценим времето си и да защитаваме интересите си.
Поздрави!
haralanov написа:
Това е важното!
А когато едно правителство ,,не съумява да се справи с кризата" то трябва да си ходи!!!
А когато едно правителство ,,не съумява да се справи с кризата" то трябва да си ходи!!!
Това може да бъде вярно САМО, ако има на разположение добре подготвен алтернативен управленски ресурс. Ако няма такъв, следващите могат да се окажат още по-неспособни, и ако това е повтори няколко пъти, държавата е обречена. И САМО, защото хората са приемали желаното за възможно, без да им пука какво следващите ще правят с държавата им. Няма как да подобриш работата на никого само с искания към него, това се отнася и за политиците и е крайно неразумно да се пренебрегва точно за онези, от работата на които зависи в немалка степен как ще живееш.
vmir написа:
Това може да бъде вярно САМО, ако има на разположение добре подготвен алтернативен управленски ресурс. Ако няма такъв, следващите могат да се окажат още по-неспособни, и ако това е повтори няколко пъти, държавата е обречена. И САМО, защото хората са приемали желаното за възможно, без да им пука какво следващите ще правят с държавата им. Няма как да подобриш работата на никого само с искания към него, това се отнася и за политиците и е крайно неразумно да се пренебрегва точно за онези, от работата на които зависи в немалка степен как ще живееш.
haralanov написа:
Това е важното!
А когато едно правителство ,,не съумява да се справи с кризата" то трябва да си ходи!!!
А когато едно правителство ,,не съумява да се справи с кризата" то трябва да си ходи!!!
Това може да бъде вярно САМО, ако има на разположение добре подготвен алтернативен управленски ресурс. Ако няма такъв, следващите могат да се окажат още по-неспособни, и ако това е повтори няколко пъти, държавата е обречена. И САМО, защото хората са приемали желаното за възможно, без да им пука какво следващите ще правят с държавата им. Няма как да подобриш работата на никого само с искания към него, това се отнася и за политиците и е крайно неразумно да се пренебрегва точно за онези, от работата на които зависи в немалка степен как ще живееш.
Колко още по-неспособни? Кризата, която ни тресе и ни влачи толкова години вече, се дължи на политиката на правителство, подправена със световната криза резултатът е отчайващ. Защо мисля така - защото работата ми е свързана с дребния бизнес и твърдението, че забраната за пушене нямала да се отрази на оборота на заведенията се оказа невярно, всички клиенти, които държат заведения изпитват остри затруднения, някои затвориха и това наистина е така. Не ми се впуска в подробности да обяснявам кои управленчески решения доведоха до тежка стагнация, но самия факт, че предприемчивостта е сведена до минимум и народа е заел позиция "изчакване" е достатъчно красноречив...
Един приятел беше изпаднал в тежка депресия. Питам го аз какво го мъчи, а той ми казва "мисълта, че съм се родил, живял и не съм постигнал нищо направо ме убива"... А аз му викам "Ми какво чакаш, ожени се, създай деца, създай си собствен бизнес... това малко ли е?"... Но както се изрази самият той, това му се струвало толкова непостижимо, че направо се отчайвал...
цитирайkass написа:
Колко още по-неспособни? Кризата, която ни тресе и ни влачи толкова години вече, се дължи на политиката на правителство, подправена със световната криза резултатът е отчайващ. Защо мисля така - защото работата ми е свързана с дребния бизнес и твърдението, че забраната за пушене нямала да се отрази на оборота на заведенията се оказа невярно, всички клиенти, които държат заведения изпитват остри затруднения, някои затвориха и това наистина е така. Не ми се впуска в подробности да обяснявам кои управленчески решения доведоха до тежка стагнация, но самия факт, че предприемчивостта е сведена до минимум и народа е заел позиция "изчакване" е достатъчно красноречив...
Колко още по-неспособни? Кризата, която ни тресе и ни влачи толкова години вече, се дължи на политиката на правителство, подправена със световната криза резултатът е отчайващ. Защо мисля така - защото работата ми е свързана с дребния бизнес и твърдението, че забраната за пушене нямала да се отрази на оборота на заведенията се оказа невярно, всички клиенти, които държат заведения изпитват остри затруднения, някои затвориха и това наистина е така. Не ми се впуска в подробности да обяснявам кои управленчески решения доведоха до тежка стагнация, но самия факт, че предприемчивостта е сведена до минимум и народа е заел позиция "изчакване" е достатъчно красноречив...
Следващите са точно толкова способни, колкото са способни вторите в рейтингите. Всякакви други очаквания са сънища. Не е за вярване колко много хора си мислят, че някакви юнаци, за които хората сипят планини от ругатни (без значение основателно или не) изведнъж някакси ще бъдат избрани и тогава ще стане един живот... Нека повече уважаваме правилата на демокрацията и тогава ще се поддаваме по-малко на злонамерените подмятания, които се подхвърлят целенасочено, за да ерозират волята и отношението ни. Погледни какво прави БСП - подхвърля някакви критики, повтаря ги, повтаря ги и когато зариби с най-глупавите си твърдения страничните си противници, оставя те да ги повтарят срещу основния си противник, заемат поза на умерени и така неведнъж печелят срещу всички, за да ни поднесат поредния си неудачен управленски мандат. И ако това са "по-добрите", предпочитам по-лошите.
Баси гадното правителство!Аз гласувам против:)
цитирай
25.
hristo27 -
Българинът си загуби времето през ...
13.10.2012 20:15
13.10.2012 20:15
Българинът си загуби времето през последните 23 години да чака НЯКОЙ да го избави от мизерията и да превърне България в наистина демократична страна. Вместо това - грабителска приватизация и лично облагодетелстване.
цитирайМного ми хареса всичко, което си написала, този аспект на проблемите в Бг е интересен и показателен. За съжаление аз не виждам алтернатива, наистина не я виждам ..... за жалост. Политиката у нас е улица без изход и за това са виновни много фактори, но най-вече сбърканата ни народопсихология. Жалко за тази древна и красива страна, нека почива в мир - амин !
цитирайОтреденото активно време е долу-горе 10 мандата.
Откраднаха ни 5 от тях.
Последните крадци са повече от нагли.
И ще са още.
Главите, които ги избират, са празни като урни...
цитирайОткраднаха ни 5 от тях.
Последните крадци са повече от нагли.
И ще са още.
Главите, които ги избират, са празни като урни...
Ние хората, сме закърмени с идеята, че причините за нашите проблеми и несгоди идват от обществените и политически устройства и условия( правителства, икономическа криза и др. ) Отчасти съм съгласна. И не съвсем..Историята показва,че всичко, което се е случило до сега в живота ни, е закономерен процес, независимо дали ни харесва или не. В природата няма случайни неща.Много конфликти и проблеми обаче, от които страда страната и светът, като цяло, са директно свързани с нашата човешка същност.Например агресивността..Актуален проблем, при общуване..Спирачка за демократизация.Именно на нея се дължат вечно бушуващите войни по света и др...За съжаление агресията е дълбоко вкоренена в човека.. За да се изкорени, от тук насетне,Животът изисква дълбока и категорична трансформация на всеки човек, самосъзнание, усъвършенстването му и задължително позитивно мислене.Някой ще кажат, ами тази криза, която продължава повече от 23 години. Не оспорвам негативните й прояви..фалити, бедност, болести.Тя се стовори, като воденичен камък върху нас. Но кризата, било в нейният глобален, икономически, финансов, сациален и психологически аспект , колкото и налудничиво да звучи, е Шанс за всички нас, предизвикателство, за постигането на по- добър живот..с усилена работа за постигане на краткосрочни цели.Ако искаме в дългосрочен план,рискуваме, но трябва да се научим и да губим..да се откажем от успеха, ако е необходимо.!Защото хубавите неща се създават бавно, последователно и с вяра в бъдещето.
цитирайТова чакане е убийствено. Чакаш да дойдат избори, чакаш пред гишета, чакаш някой да си свърши работата... но най-жалкото е когато същото чакане цари и в частния бизнес, Ив, когато чакаш частника да си размърда задника така, както чакаш чиновника зад гишето. Не навсякъде е така, разбира се, но се среща твърде често, за да могат на този етап изключенията да променят нещо. И не е само до правителства и управници: които и да дойдат, като видят, че им е широко около врата, ще се разпищолят както сегашните. Номерът е да бъдат притискани непрекъснато, за да се стягат. Лошото е, че като гледам как хората масово се отказват или направо не желаят да го правят, значи повечето по принцип са склонни да си чакат, като или затягат коланите, или (което в доста случаи ми се струва по-вероятно) разчитат на странични не- (или полу-) регламентирани доходи, пък били те и малки. Което пък препраща към факта, че и управниците, и политиците, са също българи като всички останали. "Каквото долу - това и горе. Каквото горе - това и долу."
цитирайИ аз не си виждам коментара. Явно блогът продължава да бъгне :)
цитирайmiaa написа:
Ние хората, сме закърмени с идеята, че причините за нашите проблеми и несгоди идват от обществените и политически устройства и условия( правителства, икономическа криза и др. ) Отчасти съм съгласна. И не съвсем..Историята показва,че всичко, което се е случило до сега в живота ни, е закономерен процес, независимо дали ни харесва или не. В природата няма случайни неща.Много конфликти и проблеми обаче, от които страда страната и светът, като цяло, са директно свързани с нашата човешка същност.Например агресивността..Актуален проблем, при общуване..Спирачка за демократизация.Именно на нея се дължат вечно бушуващите войни по света и др...За съжаление агресията е дълбоко вкоренена в човека.. За да се изкорени, от тук насетне,Животът изисква дълбока и категорична трансформация на всеки човек, самосъзнание, усъвършенстването му и задължително позитивно мислене.Някой ще кажат, ами тази криза, която продължава повече от 23 години. Не оспорвам негативните й прояви..фалити, бедност, болести.Тя се стовори, като воденичен камък върху нас. Но кризата, било в нейният глобален, икономически, финансов, сациален и психологически аспект , колкото и налудничиво да звучи, е Шанс за всички нас, предизвикателство, за постигането на по- добър живот..с усилена работа за постигане на краткосрочни цели.Ако искаме в дългосрочен план,рискуваме, но трябва да се научим и да губим..да се откажем от успеха, ако е необходимо.!Защото хубавите неща се създават бавно, последователно и с вяра в бъдещето.
Най-добрия коментар. Да добавя, че управляващите са 100% резултат на общия избор на всички, включително и изборът за бране на гъби в деня на изборите. Кой ще му оправя бакиите, защото Той искал да няма проблеми, ако него го мързи да помисли как се решават съответните проблеми? Кой страничен е длъжен да му знае по-добре проблемите от самия Него? Ама той искал специални политици, дето да ходели по водата, иначе щям да псува до второто пришествие. Акъл море, глава-шамандура.
много повярвахме на новите политици и синдикалисти.Д-р Тренчев имаше една приказка с която привлече в синдиката си и заблуди доста работници.Той казваше
"Нека първо да дадем на хората,нашето само после ще си дойде"
Да ама не-То тяхното на политиците си едва ежедневно , а това на нас хората не му се вижда началото вече 23 г.
Има една поговорка "Ум царува,ум робува и ум патки пасе"!
И на това правителство няма да му робуваме , ще си иде като предишните с един мандат!
Но у нас са доста заблудени патиците дето ще лапнат поредната комунистическа въдица ,която е заметнала червената снаха - Кунева!
Който е гласувал за бивше червено протеже -хаир не е видял!
Доста трябва да се замислим преди да гласуваме,че след това да не псуваме!
цитирай"Нека първо да дадем на хората,нашето само после ще си дойде"
Да ама не-То тяхното на политиците си едва ежедневно , а това на нас хората не му се вижда началото вече 23 г.
Има една поговорка "Ум царува,ум робува и ум патки пасе"!
И на това правителство няма да му робуваме , ще си иде като предишните с един мандат!
Но у нас са доста заблудени патиците дето ще лапнат поредната комунистическа въдица ,която е заметнала червената снаха - Кунева!
Който е гласувал за бивше червено протеже -хаир не е видял!
Доста трябва да се замислим преди да гласуваме,че след това да не псуваме!
Добро да е утрото Ви, Уважаема Джейни Кас!
Благодаря Ви, за практичната тема и ползата!
Наказанието е, според законите в момента, следя ги внимателно, а това е спечелено време.
Времето работи за мен, защото кореноплодните, храстите и дърветата си чакат пълното плододаване.
Не, аз не искам да ми дават, а да не ми пречат, но могат да ме проверяват, колкото и когато пожелаят.
Лозата и орехът не се сърдят, че идва зима, прибират си соковете и търпеливо чакат пролетта.
Тук е магията на думата време, като час и атмосфера.
Моето време в определения сезон, разпределя ли го правилно, ще има продукция в мазата и за сряда, на пазара.
Трудно се събира екип, а правителствен, предполагам, е още по- трудно, но да чакам, не, няма да чакам, а се подчинявам на сезоните.
1. Цветята- може и да е слаб пазара
2. Картофи- може и да им паднат цените
3. Череши, кайсии, вишни и орехи - може и да има слана
4. Джанки- няма слаба година за тях
5. Храсти- няма слаба година за тях
6. Многогодишни треви- чакат търпеливо
7. Резбовани предмети- чакат си търсещият ги
8. Фиданки и резници- търпеливо си чакат, а ги подменям всяка година.
Това е моето време и възможността, за да разменям в натура, ако липсват пари в търсещия.
Не ме впечатляват ничии обещания, защото няма да дойдат и да копаят в градината. Притесняват се от данък върху лихвите, нямам такива, защото всичко слагам в земята, а ТЯ е най- добрата банка, защото лихвата е 27%, като плододаване от сложеното на разнообразни продукти, но не и залитане към един плод, зеленчук или трева.
Да, ще ме упрекнете, че е трудна ликвидността, не, не е, защото се препокриват загубите. Най- добрата реклама е доволният клиент и от уста на ухо, което ми печели време!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирайБлагодаря Ви, за практичната тема и ползата!
Наказанието е, според законите в момента, следя ги внимателно, а това е спечелено време.
Времето работи за мен, защото кореноплодните, храстите и дърветата си чакат пълното плододаване.
Не, аз не искам да ми дават, а да не ми пречат, но могат да ме проверяват, колкото и когато пожелаят.
Лозата и орехът не се сърдят, че идва зима, прибират си соковете и търпеливо чакат пролетта.
Тук е магията на думата време, като час и атмосфера.
Моето време в определения сезон, разпределя ли го правилно, ще има продукция в мазата и за сряда, на пазара.
Трудно се събира екип, а правителствен, предполагам, е още по- трудно, но да чакам, не, няма да чакам, а се подчинявам на сезоните.
1. Цветята- може и да е слаб пазара
2. Картофи- може и да им паднат цените
3. Череши, кайсии, вишни и орехи - може и да има слана
4. Джанки- няма слаба година за тях
5. Храсти- няма слаба година за тях
6. Многогодишни треви- чакат търпеливо
7. Резбовани предмети- чакат си търсещият ги
8. Фиданки и резници- търпеливо си чакат, а ги подменям всяка година.
Това е моето време и възможността, за да разменям в натура, ако липсват пари в търсещия.
Не ме впечатляват ничии обещания, защото няма да дойдат и да копаят в градината. Притесняват се от данък върху лихвите, нямам такива, защото всичко слагам в земята, а ТЯ е най- добрата банка, защото лихвата е 27%, като плододаване от сложеното на разнообразни продукти, но не и залитане към един плод, зеленчук или трева.
Да, ще ме упрекнете, че е трудна ликвидността, не, не е, защото се препокриват загубите. Най- добрата реклама е доволният клиент и от уста на ухо, което ми печели време!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
Сполай ти за умната и вярна приказка, дядо Кольо! Свалям ти шапка за нея. Убеден съм, че ако повечето хора мислеха като теб, всички щяхме да живеем в рог на изобилието. Ако вместо в земните 27%, влагаше приходите си в банка на 4%, сега щеше да се тръшкаш и да псуваш защо ти ги смъкват на 3.6%, а от стопанството ти щеше да е останал само мил спомен.
Желая ти много здраве, късмет и успехи.
С уважение.
цитирайЖелая ти много здраве, късмет и успехи.
С уважение.
С удоволствие ще гласувам,протестно...
цитирайна ББ и компания....и кратка ,не ни губи времето с пространствени обяснения :))))
цитирайСкъпа miaa, най-голям дял за емоционалното, интелектуалното и до голяма степен материалното състояние на хората зависи от общественото устройство на живота им. Ако здравната система не работи, здравето на близките ти става твой проблем. Ако пенсиите на родителите ти са ниски, те пак са твой проблем. Същата логика е валидна и за всяка друга сфера. Колкото до агресията,тя също е резултат от лоша и несправедлива организация на обществения живот. За едно съм напълно съгласна с теб - от световната криза, повече можехме да спечелим отколкото да загубим, при една добра политика.
цитирайМного мъдър и интересен коментар, който показва че когато човек разбира природата, времето и това което носят със себе си сезоните, би могъл да оцелява във всякаква икономическа среда и политическа обстановка. Първо обаче, примерът не е приложим за всички, поради това, че не всеки притежава земя, и второ - развитието на една държава зависи от още много сектори, а не само от земеделието: индустрия, науки, туризъм и тн. Поздрави!
цитирайВ годините на прословутия преход/все още сме/,започнаха да текат лихви за всяка сума която дължиш и те са за ДЕН!!!
Призовам всеки един от нас,да почне да си води едно тефтерче и да почне да олихлява,загубите си!!!:)))
Само така ще може,да спретнем едно гражданско общество за каквото все си дрънкам и мечтая!:)))
Поздрави и гушшш!!!:)))
цитирайПризовам всеки един от нас,да почне да си води едно тефтерче и да почне да олихлява,загубите си!!!:)))
Само така ще може,да спретнем едно гражданско общество за каквото все си дрънкам и мечтая!:)))
Поздрави и гушшш!!!:)))
djgator написа:
Много ми хареса всичко, което си написала, този аспект на проблемите в Бг е интересен и показателен. За съжаление аз не виждам алтернатива, наистина не я виждам ..... за жалост. Политиката у нас е улица без изход и за това са виновни много фактори, но най-вече сбърканата ни народопсихология. Жалко за тази древна и красива страна, нека почива в мир - амин !
Веско, всяко нещо се поправя... понякога за кратко време и малко пари, понякога за много време и колосални средства, зависи от повредата и времето в което си я пренебрегвал. Разбира се, също така е важно и желанието да го оправиш :)...Поздрави!
blackpredator написа:
Отреденото активно време е долу-горе 10 мандата.
Откраднаха ни 5 от тях.
Последните крадци са повече от нагли.
И ще са още.
Главите, които ги избират, са празни като урни...
Откраднаха ни 5 от тях.
Последните крадци са повече от нагли.
И ще са още.
Главите, които ги избират, са празни като урни...
Е, все пак не е малко, че са ни останали още 5 от 10-те :)...
malkiatprintz написа:
Това чакане е убийствено. Чакаш да дойдат избори, чакаш пред гишета, чакаш някой да си свърши работата... но най-жалкото е когато същото чакане цари и в частния бизнес, Ив, когато чакаш частника да си размърда задника така, както чакаш чиновника зад гишето. Не навсякъде е така, разбира се, но се среща твърде често, за да могат на този етап изключенията да променят нещо. И не е само до правителства и управници: които и да дойдат, като видят, че им е широко около врата, ще се разпищолят както сегашните. Номерът е да бъдат притискани непрекъснато, за да се стягат. Лошото е, че като гледам как хората масово се отказват или направо не желаят да го правят, значи повечето по принцип са склонни да си чакат, като или затягат коланите, или (което в доста случаи ми се струва по-вероятно) разчитат на странични не- (или полу-) регламентирани доходи, пък били те и малки. Което пък препраща към факта, че и управниците, и политиците, са също българи като всички останали. "Каквото долу - това и горе. Каквото горе - това и долу."
Принце, всеки може да кърпи доходи с някакви странични дейхости, но това не води до развитие, а само до оцеляване. За частниците си прав, и там е доста мудна работата в много фирми... често изглежда, че не желаят да работят, но в повечето случаи има куп причини - неквалифициран персонал, неефективна техника, недостатъчен запас от ресурси на склад и т.н. и т.н. Всеки случай рибата мирише от главата...
hristo27 написа:
Българинът си загуби времето през последните 23 години да чака НЯКОЙ да го избави от мизерията и да превърне България в наистина демократична страна. Вместо това - грабителска приватизация и лично облагодетелстване.
Някои чакат, някои действат, но и в двата случая все страдат от резултатите - лошо здравеопазване, лоша пътна структура и прочие. Липсата на вяра в институциите се е загнездила и при активните, и при пасивните хора...
Поздрави!
bojo12345 написа:
много повярвахме на новите политици и синдикалисти.Д-р Тренчев имаше една приказка с която привлече в синдиката си и заблуди доста работници.Той казваше
"Нека първо да дадем на хората,нашето само после ще си дойде"
Да ама не-То тяхното на политиците си едва ежедневно , а това на нас хората не му се вижда началото вече 23 г.
Има една поговорка "Ум царува,ум робува и ум патки пасе"!
И на това правителство няма да му робуваме , ще си иде като предишните с един мандат!
Но у нас са доста заблудени патиците дето ще лапнат поредната комунистическа въдица ,която е заметнала червената снаха - Кунева!
Който е гласувал за бивше червено протеже -хаир не е видял!
Доста трябва да се замислим преди да гласуваме,че след това да не псуваме!
"Нека първо да дадем на хората,нашето само после ще си дойде"
Да ама не-То тяхното на политиците си едва ежедневно , а това на нас хората не му се вижда началото вече 23 г.
Има една поговорка "Ум царува,ум робува и ум патки пасе"!
И на това правителство няма да му робуваме , ще си иде като предишните с един мандат!
Но у нас са доста заблудени патиците дето ще лапнат поредната комунистическа въдица ,която е заметнала червената снаха - Кунева!
Който е гласувал за бивше червено протеже -хаир не е видял!
Доста трябва да се замислим преди да гласуваме,че след това да не псуваме!
Да се замислим, ама те ще се наредят росни, росни един до друг и иди че избирай... Не е толкова страшно, че все някой от тях ще се докопа до властта, неизбежно е, страшното е, че после ще мърморим до следващите избори и грам няма да се напънем да им дадем малко жега да побързат, или поне да си изпълнят половината от обещанията, а чакането до следващите избори означава, още един не малък период от живота ни хвърлен на вятъра...
Май не си даваме много сметка за времето и когато се сетим да го сторим, то вече е отминало в по-голямата си част... Това е присъщо за децата, те смятат, че един 50-годишен човек е живял твъъърде много, почти им е трудно да си го представят и рядко мислят толкова напред във времето. Възрастните обаче би трябвало да си дадат сметка, че от един момент нататък времето започва шеметно да лети, а не като при децата - бързо да отлита само лятната ваканция :)...
цитирайvmir написа:
Следващите са точно толкова способни, колкото са способни вторите в рейтингите. Всякакви други очаквания са сънища. Не е за вярване колко много хора си мислят, че някакви юнаци, за които хората сипят планини от ругатни (без значение основателно или не) изведнъж някакси ще бъдат избрани и тогава ще стане един живот... Нека повече уважаваме правилата на демокрацията и тогава ще се поддаваме по-малко на злонамерените подмятания, които се подхвърлят целенасочено, за да ерозират волята и отношението ни. Погледни какво прави БСП - подхвърля някакви критики, повтаря ги, повтаря ги и когато зариби с най-глупавите си твърдения страничните си противници, оставя те да ги повтарят срещу основния си противник, заемат поза на умерени и така неведнъж печелят срещу всички, за да ни поднесат поредния си неудачен управленски мандат. И ако това са "по-добрите", предпочитам по-лошите.
kass написа:
Колко още по-неспособни? Кризата, която ни тресе и ни влачи толкова години вече, се дължи на политиката на правителство, подправена със световната криза резултатът е отчайващ. Защо мисля така - защото работата ми е свързана с дребния бизнес и твърдението, че забраната за пушене нямала да се отрази на оборота на заведенията се оказа невярно, всички клиенти, които държат заведения изпитват остри затруднения, някои затвориха и това наистина е така. Не ми се впуска в подробности да обяснявам кои управленчески решения доведоха до тежка стагнация, но самия факт, че предприемчивостта е сведена до минимум и народа е заел позиция "изчакване" е достатъчно красноречив...
Колко още по-неспособни? Кризата, която ни тресе и ни влачи толкова години вече, се дължи на политиката на правителство, подправена със световната криза резултатът е отчайващ. Защо мисля така - защото работата ми е свързана с дребния бизнес и твърдението, че забраната за пушене нямала да се отрази на оборота на заведенията се оказа невярно, всички клиенти, които държат заведения изпитват остри затруднения, някои затвориха и това наистина е така. Не ми се впуска в подробности да обяснявам кои управленчески решения доведоха до тежка стагнация, но самия факт, че предприемчивостта е сведена до минимум и народа е заел позиция "изчакване" е достатъчно красноречив...
Следващите са точно толкова способни, колкото са способни вторите в рейтингите. Всякакви други очаквания са сънища. Не е за вярване колко много хора си мислят, че някакви юнаци, за които хората сипят планини от ругатни (без значение основателно или не) изведнъж някакси ще бъдат избрани и тогава ще стане един живот... Нека повече уважаваме правилата на демокрацията и тогава ще се поддаваме по-малко на злонамерените подмятания, които се подхвърлят целенасочено, за да ерозират волята и отношението ни. Погледни какво прави БСП - подхвърля някакви критики, повтаря ги, повтаря ги и когато зариби с най-глупавите си твърдения страничните си противници, оставя те да ги повтарят срещу основния си противник, заемат поза на умерени и така неведнъж печелят срещу всички, за да ни поднесат поредния си неудачен управленски мандат. И ако това са "по-добрите", предпочитам по-лошите.
Никога не съм била привърженичка на удобството да се спотаиш във вече познатото, независимо колко е неефективно, пред риска да промениш нещата, защото може да стане и по-зле. Страхът не е подходящ съветник когато нуждата от промяна е крещяща. Никой не може да предвиди следващите избори, а и те така или иначе ще се състоят, освен ако не решим да коронясаме ББ за цар на българите и не преминем към монархия... Тъй, че е ненужно пилеене на време да оставим едно правителство до изборите, в случай че сме недоволни, защото не знаем или не виждаме ясно какво ще последва от това. Самият акт на недоверие към правителството от страна на народа, сам по себе си е знак, който би подтикнал политици към по-внимателни действия...
Качак, какво гражданско общество очакваш като половината печелят от лихвите, а другите губят защото никой няма да им изплати загубите ...
цитирайТо е безценно и ни се дава, за да го оползотворим за себе си, за обичните си хора и за обществото. Трябва да има баланс между даване и получаване не заради паричните знаци, а заради усещането за удовлетворение от оползотвореното време - учене, практика, релакс /физически и духовен/. Винаги сме в дълг.
Не можем да избираме времето, през което да се родим. Не зависи от нас.
Човекът - мисъл и емоция в действие, според достигнатото духовно ниво на развитие, прави своите избори. Такива винаги има. Вървим по един път, с чиито препятствия се справяме индивидуално, а за напредък може да се говори, само когато се мисли, работи и защитава обществения интерес. И когато има резултат от това.
Повече от 20 години времето си върви...не спира...Но го осъзнаваме като застой, ясно защо. На този етап имаме един избор - да не пилеем индивидуалното си време. Според възможностите си.
Защото то не е безкрайно, а е добре да направим така, че да сме по-малко длъжници.
Поздрав!
цитирайНе можем да избираме времето, през което да се родим. Не зависи от нас.
Човекът - мисъл и емоция в действие, според достигнатото духовно ниво на развитие, прави своите избори. Такива винаги има. Вървим по един път, с чиито препятствия се справяме индивидуално, а за напредък може да се говори, само когато се мисли, работи и защитава обществения интерес. И когато има резултат от това.
Повече от 20 години времето си върви...не спира...Но го осъзнаваме като застой, ясно защо. На този етап имаме един избор - да не пилеем индивидуалното си време. Според възможностите си.
Защото то не е безкрайно, а е добре да направим така, че да сме по-малко длъжници.
Поздрав!
"Скъпа miaa, най-голям дял за емоционалното, интелектуалното и до голяма степен материалното състояние на хората зависи от общественото устройство на живота им."
И аз мисля, като тебе! Споделяме едно и също мнение. Обществено устройство, се създава от човека!Няма как да стане по друг начин:))От хората( лидери,добри политици,бизнесмени, учени и др.които се опитват да правят най- доброто, за да подобрят социалният, емоционалният, интелектуалният живот на хората. А това ще доведе и до подобряване на материалното им състояние.Трудно е.Това зависи и от всеки един от нас, от съзнанието ни, от желанието ни, от работата ни и пр.,без агресия и манипулиране.
Аз съм убедена, че съществуват хора, сега,които обичат родината си. Те отдават енергията си, волята си , за тази кауза! Обширна тема! С обич!
цитирайИ аз мисля, като тебе! Споделяме едно и също мнение. Обществено устройство, се създава от човека!Няма как да стане по друг начин:))От хората( лидери,добри политици,бизнесмени, учени и др.които се опитват да правят най- доброто, за да подобрят социалният, емоционалният, интелектуалният живот на хората. А това ще доведе и до подобряване на материалното им състояние.Трудно е.Това зависи и от всеки един от нас, от съзнанието ни, от желанието ни, от работата ни и пр.,без агресия и манипулиране.
Аз съм убедена, че съществуват хора, сега,които обичат родината си. Те отдават енергията си, волята си , за тази кауза! Обширна тема! С обич!
Трябва да е както казваш, ако си поне донякъде убедена, че БСП ще се справи по-добре от ГЕРБ. Спомням си отлично какво твърдяха от БСП веднага, след като Дянков оповести намеренията си за затягане на финансовата дисциплина, спомням си и нападките и подигравките към него от тяхна страна, когато първата му практическа стъпка към привеждане на намеренията си в действие през 2009 беше опита му да убеди банкерите да свалят лихвите, за да може бизнесът да диша, помня и следващите му опити в същото начинание и ревовете, които последваха. Е, добре, ти си умно момиче, няма как да не го схванеш, че няма как “пазара да налага” на банките високи лихви ЕДНОВРЕМЕННО на депозити и кредити, защото приходът на банката е разликата между двете.
Е, кой бизнес може да издържи на високолихвени КРЕДИТИ, освен едрите монополисти на пазара, за които в допълнение високите лихви са защитна ограда срещу конкуренцията на малкия и средния бизнес, който при високи лихви няма дори теоретичен шанс да се пребори с икономиите от мащаба и икономиите от обсега на гигантите в бранша? Ето кой изгуби времето на дребния бизнес, не Дянков, който съвсем ясно и недвусмислено призова от първия момент банките да свалят лихвите, за да се развива малкия и среден бизнес, но публиката тръгна да уйдисва на БСП срещу Дянков.
Кой друг, освен монополистите беше още заинтересован от политиката на високи лихви, освен далавераджиите и фирмите, изпълняващи функции на пощенски кутии за пари, за комбини с данъци и конкурси, както и на мокри стопански поръчки? Защото “капиталистите” зад тях, вероятно в комбини с монополите, нямат гащи като теб да излязат на пазара и да се борят подобно на Давид срещу Голиат с монополистите или за дребна нишичка пропусната от господарите им, която те да заемат под носа ти, и за това “геройство” да получават парите си не като теб от клиентите, а от господарите, чиито паръчки изпълняват. И когато тези кучи синове се изживяват като “господари”, защото високите лихви по кредитите позволяват и високи лихви по депозитите им, какво отношение към това може да има смъртният им враг Дянков, защото иска да сложи край на паразитирането им за сметка на сърцати бизнесмени като теб? И кой, ако не обществото и избирателите ще даде или отнеме властта на онзи, който РЕАЛНО желае и прави възможното за промяна на това положение. Защо мислиш БСП облъчва публиката с твърдения, че ГЕРБ служи на монополите, а в решителните моменти оставя други да търкалят тази тиква? Говоря за политика и икономика, не за конкретни хора.
цитирайЕ, кой бизнес може да издържи на високолихвени КРЕДИТИ, освен едрите монополисти на пазара, за които в допълнение високите лихви са защитна ограда срещу конкуренцията на малкия и средния бизнес, който при високи лихви няма дори теоретичен шанс да се пребори с икономиите от мащаба и икономиите от обсега на гигантите в бранша? Ето кой изгуби времето на дребния бизнес, не Дянков, който съвсем ясно и недвусмислено призова от първия момент банките да свалят лихвите, за да се развива малкия и среден бизнес, но публиката тръгна да уйдисва на БСП срещу Дянков.
Кой друг, освен монополистите беше още заинтересован от политиката на високи лихви, освен далавераджиите и фирмите, изпълняващи функции на пощенски кутии за пари, за комбини с данъци и конкурси, както и на мокри стопански поръчки? Защото “капиталистите” зад тях, вероятно в комбини с монополите, нямат гащи като теб да излязат на пазара и да се борят подобно на Давид срещу Голиат с монополистите или за дребна нишичка пропусната от господарите им, която те да заемат под носа ти, и за това “геройство” да получават парите си не като теб от клиентите, а от господарите, чиито паръчки изпълняват. И когато тези кучи синове се изживяват като “господари”, защото високите лихви по кредитите позволяват и високи лихви по депозитите им, какво отношение към това може да има смъртният им враг Дянков, защото иска да сложи край на паразитирането им за сметка на сърцати бизнесмени като теб? И кой, ако не обществото и избирателите ще даде или отнеме властта на онзи, който РЕАЛНО желае и прави възможното за промяна на това положение. Защо мислиш БСП облъчва публиката с твърдения, че ГЕРБ служи на монополите, а в решителните моменти оставя други да търкалят тази тиква? Говоря за политика и икономика, не за конкретни хора.
Далеч съм от мисълта, че БСП ще спечели изборите с достатъчно удобно мнозинство, че да налага политиката си както им е удобно, далеч съм от мисълта, че и ГЕРБ ще имат втори толкова лек мандат като този... Как ще си разпределят гласовете, ще се коалират или плюят си е тяхна работа... моята е да отбележа, че са загубили няколко години от трудоспособната ми възраст да работя и се развивам, а това никак не ми е приятно. Щом като не виждам никакво развитие в борбата с престъпността, вкарване в ред на здравеопазването и съдебната система, борба с монополите, създаване на благоприятни условия за развитие на бизнеса и т.н. и т.н. значи не съм доволна, като прибавим и това че съм максималист и педант в профсионално отношение картинката става особено критична... Няма начин да търпя това само за да не стане по-зле, защото за добро или зло имам една максима която гласи "По-добре ужасен край, отколкото ужас без край" и по силата на тази максима търпението ми е достигнало критични граници. не помня за дванадесетте години в моя бизнес да не съм претърпявала макар и малък напредък и да съм била в такъв застой както последните три години. Колкото до лихвите - царя, дето го наричат крадеца беше направил програма за кредитиране старта на малък бизнес при това съвсем безлихвен, като и дума не подшушна на банките, камо ли да ходи да им дава акъл дали и с колко да си намалят лихвите, поне 5 от моите клиенти започнаха бизнеса си с т.н. "царски кредит"... тъй че ако някой се е загрижил за дребния бизнес нека вземе пример от толкова споменаваната Европа, в която има данъчни облекчения за начинаещите и необлагаем минимум. Затова и писах, че баламосване, с цел да ограбят още от времето ти е далеч по-неприятната част, тъй като съвсем съзнателно те държат с вързани ръце да не би случайно да си изпуснат кокала, понеже системно гладния човек е крайно благодарен на купичка супа и коричка хляб и лесно се баламосва...
цитирайkass написа:
...това не води до развитие, а само до оцеляване.
...това не води до развитие, а само до оцеляване.
Така е, Ив, но на думи всички искат развитие, ама в действителност са си доволни от оцеляването в името на рахатлъка и докато оцеляват - няма проблем, надявайки се бурята да ги отмине.
kass написа:
...в повечето случаи има куп причини - неквалифициран персонал, неефективна техника, недостатъчен запас от ресурси на склад и т.н. и т.н.
...в повечето случаи има куп причини - неквалифициран персонал, неефективна техника, недостатъчен запас от ресурси на склад и т.н. и т.н.
Така е, но: ако няма квалифициран персонал, то е защото голямата част от работодателите не направиха нищо през годините, за да го задържат и той отпраши по пътя на Слънцето. Що се отнася до ефективната техника и ресурсите - ок, това е проблем, но когато не могат да работят бързо, поне да си спазват по-бавните срокове. Защото да ти дадат срок от два месеца, а ти да чакаш шест, само за да те отхвърлят, без да са пипнали документите ти, това дори не е въпрос на квалификация, а на чисто безхаберие.
kass написа:
Всеки случай рибата мирише от главата...
Всеки случай рибата мирише от главата...
Когато рибата вече се е вмирисала от главата (то пък тази, днешната глава - егати плавника), трябва да сменим главата, дано да се намери парче, което да не е вмирисано, че всичките вече са втора употреба и смърдят :):):)
Не, че съм фен на царя, но наистина ме зарадва много да доживея да чуя добри думи за българско правителство. Ако у нас съществуваше навика да се признава доброто, нещата щяха да са доста различни и нямаше да се ориентираме по това кого псуват най-силно. Не съм нито член на ГЕРБ, нито контактувам с гербаджии и смятам, че необвързването ми с тях е важно, за да гледам на политиката им, без да я смесвам с личните качества на случайни хора. За теб може да няма значение дали БСП или ГЕРБ са на власт, но мисля, че ти обясних една важна причина защо за мен няма как да са еднакви, достатъчно ми е да си представя какво щеше да се случи с икономиката, ако тези лъжльовци бяха на власт в условията на световна криза.
Ти щом искаш, връчвай им властта, не мога да те спирам. Само моля недей да ме убеждаваш, че когато уволниш от работа който се справя криво – ляво, има желание да надмогне неудачите и слабостите си и полага усилия да компенсира пропуските си с полезна работа, която друг не е вършил досега, да назначаиш вместо него псувача му, без да си видяла да е свършил докрай нещо реално, освен да кара цигани, пенсионери, социално слаби и далавераджии да се надвикват колко е готин и ненагледен, че заради тази подмяна, ще цъфнеш и ще завържеш.
Можеш да бъдеш сигурна, че виждам слабостите на ГЕРБ, но изкушението да ги критикувам ми е възпрепятствано от простата причина, че критиката на отстраними слабости у нас се използва за утвърждаване на неотстраними пороци. А причината за това е точно мисленето, че е много полезно да не оставяш човека с желание да работи, и да го сменяш с дригия, който се е наредил за мястото му, и е довел камара безработни или нежелаещи да работят клакьори.
цитирайТи щом искаш, връчвай им властта, не мога да те спирам. Само моля недей да ме убеждаваш, че когато уволниш от работа който се справя криво – ляво, има желание да надмогне неудачите и слабостите си и полага усилия да компенсира пропуските си с полезна работа, която друг не е вършил досега, да назначаиш вместо него псувача му, без да си видяла да е свършил докрай нещо реално, освен да кара цигани, пенсионери, социално слаби и далавераджии да се надвикват колко е готин и ненагледен, че заради тази подмяна, ще цъфнеш и ще завържеш.
Можеш да бъдеш сигурна, че виждам слабостите на ГЕРБ, но изкушението да ги критикувам ми е възпрепятствано от простата причина, че критиката на отстраними слабости у нас се използва за утвърждаване на неотстраними пороци. А причината за това е точно мисленето, че е много полезно да не оставяш човека с желание да работи, и да го сменяш с дригия, който се е наредил за мястото му, и е довел камара безработни или нежелаещи да работят клакьори.
kass написа:
Един приятел беше изпаднал в тежка депресия. Питам го аз какво го мъчи, а той ми казва "мисълта, че съм се родил, живял и не съм постигнал нищо направо ме убива"... А аз му викам "Ми какво чакаш, ожени се, създай деца, създай си собствен бизнес... това малко ли е?"... Но както се изрази самият той, това му се струвало толкова непостижимо, че направо се отчайвал...
Това си е едно напълно човешко поведение. Преди около 2000 години един мъдър римлянин е казал - Не се опитваме да направим нещо не защото е трудно, а е трудно защото не опитваме...
Кажи това на твоя познат и му поясни, че трябва да опитва докато се получи това, което е решил:)
Ни най-малко имам намерение да връчвам властта на БСП, но знаеш ли vmir, че всеки избирател гласува за тези, които смята, че пряко ще защитават интересите му. Социално слабите ще гласуват за тези, които в предизборните си обещания ще заложат на социалната политика, дребния бизнес пък за тези, които ще му обещаят по-благоприятни условия за развитие, пенсионерите за тоя дето ще им вдигне пенсиите и т.н. Тези, които пряко са се занимавали с развитието на частния сектор са Костов с въвеждането на патентния данък и Царя с царските кредити, намаляването, а в последствие и отпадането на минимума от 75 000 хил. оборот за регистриране по ДДС на всеки желаещ. От там нататък частния сектор влезе в девета глуха и стана дойна крава за доене, толкова изтощена от експлоатация, че вече приритва на умряло... В този ред на мисли "справянето криво - ляво" никак не ми изглежда като политика с опция за развитие, а само за кърпене на бюджети и преливане от пусто в празно. И не казвам това само защото съм частник, а защото колкото повече самоиздържащи се лица има, толкова по-малко са тежестите върху държавата, но очевадната истина изглежда не пречи на правителството да измисля наредба след наредба и данък след данък за уж развитието на държавата, с което всъщност изправя хората пред невъзможността да създават собствен бизнес, да отварят работни места и т.н. Най-лесно се създава омагьосан кръг, но за жалост най-трудно се излиза от него...
цитирайХех, Фил, погледнато реално всички се водят частници, но практически не е точно така :)... я субсидйка, я схема за обслужване на определени интереси поставят едни частници в по-изгодна ситуация от други и когато има кой да ти плаща мастафа, не е нужно да се напъваш много, много нали? :)...
цитирайЕто ми отговора, стана малко дългичък, но е изчерпателен:
http://vmir.blog.bg/politika/2012/10/15/.1009839
Ако мислиш, че за успеха на бизнеса има по-важна несубективна предпоставка от цената на капитала, трудно ще се разберем.
цитирайhttp://vmir.blog.bg/politika/2012/10/15/.1009839
Ако мислиш, че за успеха на бизнеса има по-важна несубективна предпоставка от цената на капитала, трудно ще се разберем.
Народа също е казал 'залудо работи, залудо не стой' :) Правителството/та няма да оправи/ят БГ докато хората не оправят правителството/та.
Ако хората се отнасят с апатия към това което правят отгоре и чакат следващите избори за да свалят управляващите не 10 мандата ами 100 няма да стигнат.
Поздрави Ива!
ВВ
ПП: В други страни също се облагат парите от лихви. Просто ти се слагат към общия доход и плащаш данък.
цитирайАко хората се отнасят с апатия към това което правят отгоре и чакат следващите избори за да свалят управляващите не 10 мандата ами 100 няма да стигнат.
Поздрави Ива!
ВВ
ПП: В други страни също се облагат парите от лихви. Просто ти се слагат към общия доход и плащаш данък.
В Канада плащате ли данъци върху лихвите ВВ? Питам, интересно ми е. Търсих из целият нет инфо как точно е по другите страни, ама информацията беше доста неразбираема, ако банката била посредник не плащали, ако не била плащали, въобще нищо не разбрах :)... Но поне как е в Кнада предполагам ще можеш да кажеш :)
цитирайПлащаме - както ти писах по горе. На края на годината ти дават бележка от банката колко пари си получил от лихви и си ги слагаш към общия доход в данъчната декларация.
цитирайи още не сте бутнали правителството???
Поне зачитат ли се фактори като инфлация? Договорите за депозитите с твърд срок ли са или внасяте и теглите когато си поискате??? Всъщност тези лихви върху депозити ли са или върху банковите ви сметки по принцип???
цитирайПоне зачитат ли се фактори като инфлация? Договорите за депозитите с твърд срок ли са или внасяте и теглите когато си поискате??? Всъщност тези лихви върху депозити ли са или върху банковите ви сметки по принцип???
...и извън политиката (за която не бих желал да взимам отношение) - не мога да се съглася с това което смяташ че "имаме" (притежаваме)... единственото нещо с което човек наистина разполага е правото да избира - това какъв да бъде като човек, как да реагира, какво да мисли, на кого да вярва, в какво да вярва, как да го прави... това е върховната и неотменима "даденост" - а времето като цяло и дори самите "себе си" са резултат именно на този "избор"... всичко останало е просто самозалъгване, лична философия, търсене на оправдания и... всъщност - просто въпрос на избор ;)
цитирайМладежо, звучи доста мъдро коментара ти, но нека не забравяме, че човешките избори също са във взаимоотношение и всеки човек е пряко засегнат от изборът на другите... и това не се отнася само за политиката... всеки, който работи в колектив или съдружие ще потвърди това :)...
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Загубата му или отлагането на едно или друго си е единствено загуба както и да го погледне човек....въпроса е какво човек е готов да види ...
цитирайkass написа:
Младежо, звучи доста мъдро коментара ти, но нека не забравяме, че човешките избори също са във взаимоотношение и всеки човек е пряко засегнат от изборът на другите... и това не се отнася само за политиката... всеки, който работи в колектив или съдружие ще потвърди това :)...
Поздрави!
Поздрави!
Но това не е ли същото? ...твоята реакция, отношението ти към "колектива" и взаимоотношенията в него (както и извън) са именно въпрос на личен избор.... важно условие определящо човешкото у нас - е този избор да има "основание" вместо "оправдание".... сигурен съм че разбираш тънката разлика :)
Понякога имаме чувството, че времето ни е много и тече бавно, понякога че е малко и не достига. Самото ни усещане за времето е свързано с това за какво го ползваме. Разбира се може и да го прахосваме в чакане на нещо да се случи, макар понякога да е необходимо чакането заради някакъв технологичен процес, но колкото по-рано знаем за какво искаме да използваме времето си, толкова по-пълноценно изразходвано ще бъде то....
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Разбирам позицията ти, само не разбирам защо смяташ, че оправданието няма основание. Нима мислиш, че правейки избор на основата на твои предположения, незадоволителните резултати нямат оправдание, особено ако зависят освен от твоя избор и от този на другите? Нека си представим, че утре стане революция в Бг и за нея има достатъчно основание, нима оправданието с революцията за неуспех на някакъв твой план, нереализирал се в конкретния участък от време няма да има своето оправдание??? Ние хората не сме всесилни, нито толкова изолирани за да смятаме, че единствено и само нашият избор е в основата на нашия успех или неуспех. Иначе да, ако оправдаваме мързела си с нечий друг избор, то значи сме крайно необективни за себе си и профуканите възможности, но че отношението на другите няма връзка с нашия избор е нещо, с което много трудно мога да се съглася... Затова и преценката ни за останалите участници и възникналата ситуация е много важна за нашият избор...
цитирай...това което имам предвид под "оправдание" е именно това което казвам. Игра на думи се получава малко - но между "оправдание" и "причина" има разлика и то не малка. Това което АЗ влагам в тълкуванието на двете думички е просто - оправдание е "бях пиян/а", "беше ми лошо", "не бях в настроение", "...така се случи", "не съм го искал" - и всички "удобни" извинения които бихме могли да ползваме в своя "защита" при определени ситуации (без значение пред кого и по какъв повод). Малко хора биха си позволили честност в подобна ситуация дори към самите себе си признавайки - "така съм искал", "не пожелах да чуя съвеста си", "бях слаб/а" и други подобни причини които в случай че започнем да ползваме по-често - се превръщат в същите лицемерни оправдания с които хората се опитват да "измият ръцете" си като Пилат Понтийски и разчитат на "течението" да ги "отнесе" далеч от (заедно с) проблема...
цитирайНе се стеснявайте и крадете,както правят всички партии.Може някога да станете част от управляваща пасмина и тогава ще се накрадете на воля.
За банките не се тревожете в света има много други банки ,ако едните си тръгнат ще дойдат други .Виждате ,че цял свят се надпреварва да ни продава боклуците си и всички сме радостни от това ,че има банани .
Изпълнявайте единственият си дълг да умрете без да оставите потомство и така ще прецакате всички грабители.
Има и много други варианти ,ама нямам влеме -влизам на заседание за опазване на околната среда
цитирайЗа банките не се тревожете в света има много други банки ,ако едните си тръгнат ще дойдат други .Виждате ,че цял свят се надпреварва да ни продава боклуците си и всички сме радостни от това ,че има банани .
Изпълнявайте единственият си дълг да умрете без да оставите потомство и така ще прецакате всички грабители.
Има и много други варианти ,ама нямам влеме -влизам на заседание за опазване на околната среда
Търсене
За този блог
Гласове: 23073
Блогрол
1. Любим линк
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници