Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2014 00:11 - сърдитото младо поколение
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 31788 Коментари: 68 Гласове:
25

Последна промяна: 17.01.2014 18:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Няма нищо по-хубаво от сърдито младо поколение. Дори мисля, че ако нещата са нормални, то е направо задължително да го има. Спомням си какъв сърдит млад тийнеджър бях, особено като се има предвид, че точно тогава задуха вятъра на промяната и заживяхме в "интересни времена"... Въздъхвам дълбоко и продължавам по темата, като ви спестявам някои носталгични истории от онези години. Днес също живеем в "интересни времена" и сме свидетели на ново поколение сърдити младежи, което е чудесно само по себе си, ако нямаше един малък проблем. Проблема, поне за мен, е че днешните сърдити младежи ужасно много ми приличат на онези отпреди доста години, което много ме смущава. Излиза, че или нищо не е мръднало за толкова години, или днешното поколение е възпитано от старото да продължава тяхната борба.
  И така, ще започна с един пример от моя живот и мойта сърдита младост когато открито и бунтарски обвиних майка ми, че не са били достатъчно борбени да отхвърлят комунизма и така са обрекли децата си да им плащат сметката... Разбира се, че имам пълно право да съм сърдита и недоволна, но какво мислите, че ми отговори тя? Каза ми следното: " Права си дъще, ние сме големи шубета, сега обаче вече сте големи тъй, че действате, подредете света както ви харесва..." Е, дано не вземе да ми прочете постинга, че ако ме попита каква сме я свършили ще се чудя как да се изнижа от разговора с подвита опашка... Не, че не опитвах, и още даже се чудя как да подредим света, че да стане така както ни харесва, но нещо не се получава... Както и да е, мисълта ми беше за днешните младежи и днешната им сръдня. Очевидно е, че имат за какво да са сърдити и слава Богу, че са, ако не ме хвърлиха в смут с тяхната антикомунистическа борба. Дори аз, родената през комунизма не си давах сметка колко дълбок беше проблема докато не се заговори за онези времена открито след падането му, какво остава за хора родени доста след промяната. Става въпрос за личните впечатления. Личното преживяване и усещане, а не за възпитани във теб чувства. Днес младите имат право да се сърдят за прехода, за бедността, за беззаконието, корупцията, монополите... имат безкрайно много битки за водене, съвсем реални и съвсем основателни, но някак техните негодувания ми напомнят онези от моята младост. Между другото няколко пъти по медиите разни блогъри и коментатори, та дори и Качака ми споменаха, че това било повторение на "89 и на "97 ама аз като че ли не обърнах внимание... Чакайте бе хора, това е трето поколение българи, какъв рестарт на прехода, какви пет лева? Нямам нищо против Сугарев да гладува пак в знак на протест, това си е неговата битка, битката на живота му, нито дори Христо Марков да ми крещи в яда си, че съм червен боклук, ноо да застанат дядо и внуче в една борба и то срещу червената армия след 25 години демокрация означава, че или дядото не е пораснал или че някой е внушил на младите, че причината за състоянието на страната не е в двадесет и пет  годишният сбъркан преход, а някъде около шестдесет и осем години назад във времето... 
  Знам,  много хора ще се чудят дали не съм препила с вкиснала бира когато съм писала поста, но покрай разните му там протести се запознах с млади хора и разбрах накъде духа вятъра сред младите по света. Темата е дълга, ще се опитам да съм кратка и да ви предупредя да не припадате от ужас преди да сте прочели поста докрай. И така, от няколко години в развитите европейски страни млади ентусиасти здраво натискат за въвеждането на безусловен базов доход. Това означава, че на всеки пълнолетен гражданин на ЕС ще се полага определена сума независимо дали работи или не. Това гарантира физическото оцеляване на човека, ако някакви несгоди го споходят. В началото тази идея ми се видя много опасна, но като проучих и поразмислих видях доста резон в нея. ББД практически ще замени социалната система, а това означава край на безобразната бюрокрация. Тази идея е особено добре приета сред младите европейци, и как няма като младежката безработица е най-големият бич дори в развитите бели държави. Това веднага би се отразило на дребната битова престъпност, просията, самоубийствата от мизерия, липсата на здравна осигереност и т.н. и т.н.... Чудно ми е защо нашите протестиращи младежи днес не говорят за бедността, като откакто свят светува основният стремеж на  човечеството е да няма умиращи от глад хора. Всъщност няма нищо чудно, няма и капка съмнение, че протестите днес са предимно от десни привърженици, а идеята за безусловен базов доход звучи доста ляво. В България лявото и дясното контрастират като добрия и лошият в латино сериал, тоест добрия - много добър, лошият - много лош... Почти е немислимо дясно мислещ човек да приеме за нормална някаква лявозвучаща идея, затова и по протестите е немислимо да се чуят неща за високи сметки, ниски заплати, ББД и прочие, а само "кой не скача е червен" и т.н. лозунги от "89... Е, аз пък съм частник, дясномислеща, антикомунистка още от сърдитата ми младост, но пък смятам идеята за много добра, особено за България, която е доведена до нечувана бедност, унищожена икономика и земеделие, в ужасен демографски и морален срив, изобщо в бедстващо положение... ББД е особено важен за да защити естествените права на човека - вода, храна, отопление, с което ще се спасим от изчезване. Ще се облекчат големите градове от презаселване, особено столицата, ще живне икономиката тъй като ще има определен паричен поток в обръщение на пазара и  увеличена покупателна способност, ще се върнат голяма част от гурбетчиите ни в чужбина  и... сега идва най-интересното... -  ще ограничи раждаемостта при ромите. Сега ромите източват социалната ни система с висока раждаемост,  тъй като ползват определени привилегии, с въвеждането на ББД обаче това няма как да продължава да се случва, тъй като идеята на ББД е да замени социалната система, а ББД се полага само на пълнолетни, което означава, че броят на децата в семейството не е определящ за големината на базовия доход, който е еднакъв за всики, така големият брой деца вместо да носи доходи ще изяжда базовия доход на семйството, при това без да имат никакво основание да се оплакват от дискриминация. ББД няма да може да се използва за спестявания, за хазарт, няма да може да бъде откраднат, преотстъпен или използван не по предназначение тъй като няма да бъде под формата на пари в брой.
  И така, както вече споменах сърдитите млади европейски младежи настояват за въвеждането на ББД, въпреки че живеят в богати и развити държаваи с чудесни социални системи, нашите сърдити младежи искат морал, без това да засяга справянето с бедността, нищо че живеем в най-бедната страна членка. Въпреки всичко аз вярвам, че сега е момента да  направим истинска революция (не културна, не кървава), а морална, която може би дори сами няма да осъзнаем в началото. Необходими са 13 000 гласа от България,
 за сега има набрани само 3 000, срока е до 14 януари...
 За повече информация тук:
https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2012-000028/public/index.do
 Подпиши петицията тук:
https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2012-000028/public/signup.do



image
Европа ни поздравява за постигнатата квота :)...



Гласувай:
28



1. kmetova - колко хубаво звучи и колко не е възможно
11.01.2014 02:38
Ех дъще, познавам мечтата ти за справедливост, познавам и надеждата ти че тя някога ще възтържествува. За съжаление Безусловния Базов Доход няма да допринесе за това. Тази екстравагантна идея надминава дори и основния комунистически девиз - "от всекиго според възможностите, на всекиго според нуждите". Не разбирам как така ще се раздават едни пари, без срещу това да се даде поне "според възможностите"? Е, има един лесен начин - всеки месец държавата да си печата парите за ББД и да ги раздава на калпак. Има и друг - труден начин - държавата да покровителства и подпомага бизнеса, науката, образованието. Останалото хората сами ще го свършат. Колкото до сърдитата ти младост.....аз си знам, но не се оплаквам.
Снежана Кметова
цитирай
цитирай
2. freeoldmen - Здравейте! Хубава тема, но предварително ви казвам, че желаните подписи
11.01.2014 03:04
от България няма да се съберат.
Освен това бъркате Европейската идея за ББД , която изисква доход за всеки, включително децата, с Българската идея за ББД, при която само пълнолетни граждани ще имат това право. Също има подписка, за 10 месеца са подписали 2 058 човека. Толкоз. Не щат хората и това е.
Но тъй като ББД ще се въведе след време, просто защото вече не може да се осигури работа на всички при новите условия на труд, приятелите ни от ЕС ще ни наложат своята визия, тогава ще видим какво е истинска циганска плодовитост...

цитирай
3. freeoldmen - Сега забелязах, че от България е постигнато гласуване от 21 260 човека.
11.01.2014 03:47
Звучи абсолютно невероятно, преди два дни бяхме около 3 000.
Странни хора сме това българите...

https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2012-000028/public/map.do?lang=bg
цитирай
4. djgator - Поздравления за темата!
11.01.2014 09:53
Младите днес ги манипулират и нарочно им губят енергията в безсмислени протести, единствената полза от които е, че ще свикнат и ще се научат да протестират. ББД е отговорът на почти всички въпроси, ББД е решението на почти всички проблеми, ако някой реши да се изкаже против тази инициатива, първо трябва да се запознае детайлно с нея и после да приказва. Отдавна човечеството е стигнало до етапа на свръхпроизводство и сега наблюдаваме изкуствена заетост!! В някои държави даже въведоха 4 дневна раб седмица в опит да овладеят нарастващата безработица, паралелно се унищожава и природата в стремежа за по-голямо производство, в момента в който се приеме ББД всичко ще се промени. Това е революция в мисленето, рестарт за човечеството и последен шанс за монетарната система, която агонизира в предсмъртни маневри!!! Това е инициатива, която ще засегне в положителен смисъл почти всички сфери на обществения живот и ще донесе безброй подобрения. Дано хората по-бързо се осъзнаят и започнат да искат точно такива неща, а не - Кой не скача е глупак!
цитирай
5. kass - kmetova
11.01.2014 11:46
eх, Кметова, като казвам аз, че дядо и внуче не трябва да имат едни стремежи не е напразно. Това което е било преди седемдесет години не е същото днес :)...
Днес технологиите са много напреднали и заместват човека в производството, а това генерира огромна безработица, особено сред младите. Безработицата натоварва социалната система, натоварената социална система изисква увеличаване на възрастта за пенсиониране, което пък допринася за безработицата сред младите... с две думи омагьосан кръг :)... Безусловният базов доход, освен, че има хуманна и морална страна дава решения за много проблеми, но ти си умна жена и съм сигурна, че като мен ще разследваш въпроса основно и ще си направиш заключенията и сама....
Поздрави!
цитирай
6. kass - freeoldmen
11.01.2014 11:50
Аз също се усъмних, че подписите няма да се съберат и доста бях озадачена. Струваше ми се невероятно най-бедната и бързо изчезваща нация да е безразлична по темата, но явно има надежда...
Поздрави!
цитирай
7. kass - djgator
11.01.2014 11:59
Веско, младите днес показват, че добре са си научили урока, но за да има развитие и промяна ученика трябва да надмине учителя не само в знанията си, а и в желанията и стремежите си. Идеята звучи абстрактно и отваря много въпроси - кое, как, защо, справедливо ли е и т.н. и т.н., но ако не се опита няма да разберем. Сега всичко е в сферата на предположенията, но така или иначе досегашната система буксува и са нужни нови и смели решения...
Поздрави!
цитирай
8. alibababg - .
11.01.2014 13:01
Не е ясно с какво си препила или си се нашмъркала... Но в "демокрация" само ти си живееш!
Аз съм още в седемдесет годишен ционистки/комунистическо/милиционерски -строй/терор!
Базов доход - знаеш ли какво означава - по комунистически? Минимален праг на данъчен рекет!
цитирай
9. mt46 - Поздрав!...
11.01.2014 13:06
Подписах петицията...
Малцина са умно и умерено мислещите хора... У нас няма истински леви и десни партии. Повечето ни партии са олигархични. Затова и клакьорите им се боричкат за тяснопартийните си интереси, а не виждат и не изразяват интересите на българския народ...
цитирай
10. kmetova - нищо ново
11.01.2014 13:53
Модерните технологии в производството не са проблем за трудовата заетост от сега, а още от началото на 19- век в Англия, когато за първи път се механизира текстилната промишленост и много работници от този отрасъл остават на улицата без работа. Протестът и гневът им стига до чупене и унищожаване на машините, сякаш така ще преодолеят страха и отчаянието си. Така се поставя началото на работнически обединения, а по-късно през 1864 в Лондон е създадена „Международната асоциация на работниците“. Тогава работници, интелектуалци, масово са повярвали в прекрасната идея за справедливост, съпричастие, борба за народовластие. Даже успяха да увлекат половината свят, благодарение на което получеха власт, която не се задържа и до 80 години, просто защото не е възможно да не си платиш обяда.
цитирай
11. freeoldmen - kmetova, тази година ще има референдум в Швейцария по въпроса.
11.01.2014 14:55
http://freeoldmen.blog.bg/drugi/2013/10/05/pustite-shveicarci.1171409

Стига хората да кажат "да" и утопията ще стане реалност.
И там ли не си плащат обяда?
И там ли робуват на идеята на комунизма?
цитирай
12. анонимен - Никаква революция няма да напра...
11.01.2014 18:03
Никаква революция няма да направите. Ако българите станат морални няма да има нужди от революции и всичко ще е ок
цитирай
13. hristo27 - Не зная колко е сърдито младото п...
11.01.2014 19:36
Не зная колко е сърдито младото поколение. Вярното е, че ТО ненавижда всички управници от 24 години насам, които го прогониха от България!
цитирай
14. kmetova - и какво от това
11.01.2014 21:03
freeoldmen написа:
http://freeoldmen.blog.bg/drugi/2013/10/05/pustite-shveicarci.1171409

Стига хората да кажат "да" и утопията ще стане реалност.
И там ли не си плащат обяда?
И там ли робуват на идеята на комунизма?


И какво от това, че хората ще кажат "да". Световните финансови и икономически мозъци ще намерят начин да им обяснят, че преразпределението на средствата и прехвърлянето им от едно перо в друго не създават просперитет и не премахват бедността просто защото не се произвежда и съответно не се създава добавена стойност. Предполагам, че в 21 - ви век едва ли има наивник, който да си въобразява, че парите ще вземат от богатите и ще ги раздадат на бедните. Ако искаш да нахраниш бедния не му давай една риба, а го научи как се лови.
цитирай
15. freeoldmen - kmetova, май новите идеи трудно стигат до съзнанието ви.
11.01.2014 21:35
Опитайте се да почетете за какво става въпрос и тогава коментирайте.
Световните мозъци не ги мислете, те най- добре знаят, че ББД ще се случи, просто искат да бъде по техен начин.
Иначе готини поговорки, даже и това за добавената стойност се брои...:-)
цитирай
16. kmetova - freeoldmen и какъв е техният начин?
11.01.2014 22:02
Е, не се грижете за моето съзнание. Ако спорите с аргументи - добре, но ако ще наставничите и ще ще се правите на по-умен от другите, аз загубвам интерес.
цитирай
17. freeoldmen - kmetova, нямам аргументи, защото вие не сте подготвена
11.01.2014 22:39
и се опитвате с поговорки от минали времена да обяснявате днешни и бъдещи реалности.
Извинете ме, ако съм ви обидил, но тъй като съм водил няколко дискусии по темата и винаги има хора, които отричат тази възможност, без да знаят за какво става дума, просто защото досега е било така и така и ще бъде.
Бихте ли се съгласила, че ако винаги се мислеше така, щяхме да сме още в пещерите.
Ето една дискусия:
http://freeoldmen.blog.bg/drugi/2013/06/20/ideia-za-vseki.1122224
цитирай
18. kass - alibababg
11.01.2014 23:35
alibababg написа:
Не е ясно с какво си препила или си се нашмъркала... Но в "демокрация" само ти си живееш!
Аз съм още в седемдесет годишен ционистки/комунистическо/милиционерски -строй/терор!
Базов доход - знаеш ли какво означава - по комунистически? Минимален праг на данъчен рекет!

абе, явно всеки си живее в някакъв си негов свят, няма лошо, обаче не разбирам какво общо има това с ББД?
цитирай
19. kass - mt46
11.01.2014 23:36
поздрави и на теб :)...
цитирай
20. kass - kmetova
11.01.2014 23:46
kmetova написа:
Модерните технологии в производството не са проблем за трудовата заетост от сега, а още от началото на 19- век в Англия, когато за първи път се механизира текстилната промишленост и много работници от този отрасъл остават на улицата без работа. Протестът и гневът им стига до чупене и унищожаване на машините, сякаш така ще преодолеят страха и отчаянието си. Така се поставя началото на работнически обединения, а по-късно през 1864 в Лондон е създадена „Международната асоциация на работниците“. Тогава работници, интелектуалци, масово са повярвали в прекрасната идея за справедливост, съпричастие, борба за народовластие. Даже успяха да увлекат половината свят, благодарение на което получеха власт, която не се задържа и до 80 години, просто защото не е възможно да не си платиш обяда.


Тъй де, значи в началото на 19 век работниците изпочупили машините, а какво ще стане днес когато населението е в пъти по-голямо, а технологиите много, много по-развити??? Опасявам се, че като дясно - ориентирана, си вроден страх от комунизъм и бъркаш нещата. Справедливост, равноправие и т.н. не се отнасят към ББД. Затова се нарича и базов, защото ще е минимума за оцеляването на едно човешко същество, оттам нататък стани ако искаш и милионер... За какво взимане от богатите и даване на бедните говорим, когато днес богатите всъщност взимат от бедните??? Работещ или не, плащаш здравни или си вън от системата, работещ или не, плащаш 20% данък върху абсолютно всичко, включително за лекарства, храна или каквото и да било, нямаме дори необлагаем минимум, за какъв комунизъм говорим тук? Не, не става въпрос за комунизъм, а за елементарни мерки за опазване живота на хората в случаи, че изпаднат по една или друга причина в тежко положение.
П.С. "Демокрация" означава "власт на народа" ;)...
цитирай
21. alibababg - Не е ясно с какво си препила или си се ...
11.01.2014 23:51
kass написа:
alibababg написа:
Не е ясно с какво си препила или си се нашмъркала... Но в "демокрация" само ти си живееш!
Аз съм още в седемдесет годишен ционистки/комунистическо/милиционерски -строй/терор!
Базов доход - знаеш ли какво означава - по комунистически? Минимален праг на данъчен рекет!

абе, явно всеки си живее в някакъв си негов свят, няма лошо, обаче не разбирам какво общо има това с ББД?


Ами.. абсолютно неприложим е в тази формула, тук и сега...
цитирай
22. anonimen65 - podpisah
11.01.2014 23:51
no si razsajdavam dali tova niama da e parva stapka kam osashtestviavane na realnostta ot igrite na glada.
цитирай
23. kass - freeoldmen
11.01.2014 23:54
Преди години с един приятел си говорим и той ми каза, че българина е толкова задно колело, че дори да дойде някой и да им обещае месечна издръжка, независимо дали работят или не, и на него ще му намерят кусур... Тогава реших, че е прекалил с преценките си, но какво става днес??? направо не мога да повярвам... Е, може да сме голи и боси, но пък търговски стъпваме :)...
цитирай
24. alibababg - и се опитвате с поговорки от минали ...
11.01.2014 23:54
freeoldmen написа:
и се опитвате с поговорки от минали времена да обяснявате днешни и бъдещи реалности.
Извинете ме, ако съм ви обидил, но тъй като съм водил няколко дискусии по темата и винаги има хора, които отричат тази възможност, без да знаят за какво става дума, просто защото досега е било така и така и ще бъде.
Бихте ли се съгласила, че ако винаги се мислеше така, щяхме да сме още в пещерите.
Ето една дискусия:
http://freeoldmen.blog.bg/drugi/2013/06/20/ideia-za-vseki.1122224


Като гледам идеята ти:
3. Как ще се финансира ББД?
Финансирането ще става само от два данъка – ДДС и АКЦИЗИ.
Принципът е – тези два данъка да се връщат равно при всеки гражданин, независимо от това дали той работи нещо в дадения момент.

Виждам,че ти не знаеш за какво изобщо говориш...
Тази абсурдна/утопична и неприложима идея ще я прилагаш на колониална територия?! Във валутен борд?! С несъществуващи - нито природни ресурси/активи, нито някакво подобие на икономика?!!
Толкова е глупаво и смешно това,че не си струва изобщо да си губя времето в дискусия!
цитирай
25. kass - stoyanski
12.01.2014 00:00
stoyanski написа:
Никаква революция няма да направите. Ако българите станат морални няма да има нужди от революции и всичко ще е ок


че защо да не станат морални, да не би да са от някаква друга планета?
цитирай
26. kass - alibababg
12.01.2014 00:17
alibababg написа:
kass написа:
alibababg написа:
Не е ясно с какво си препила или си се нашмъркала... Но в "демокрация" само ти си живееш!
Аз съм още в седемдесет годишен ционистки/комунистическо/милиционерски -строй/терор!
Базов доход - знаеш ли какво означава - по комунистически? Минимален праг на данъчен рекет!

абе, явно всеки си живее в някакъв си негов свят, няма лошо, обаче не разбирам какво общо има това с ББД?


Ами.. абсолютно неприложим е в тази формула, тук и сега...


За "тук и сега", ние сами да се справим, е може би невъзможно, но инициативата е на ЕС за изравняване на стандарта на живот в страните членки. Ние не можем да го направим, но те ще могат. Инвестират в Гърция около 300 милиарда, само и само да се закрепи, за да не се разклати еврозоната... Така, че шанса е реален и няма никаква утопия, ще е върха на българската тъпотия да пропусне този шанс...
цитирай
27. alibababg - ебати киното
12.01.2014 00:18
Към двама ви - kass - freeoldmen
3. Как ще се финансира ББД?
Финансирането ще става само от два данъка – ДДС и АКЦИЗИ.
Принципът е – тези два данъка да се връщат равно при всеки гражданин, независимо от това дали той работи нещо в дадения момент.

Значи:
По тази абсурда, неприложима формула - и по още по абсурдата финансово/икономическа и политическа ситуация - ще трабат/крадат/изземват ДДС и АКЦИЗИ и после (по абсолютно комунистически принцип - на планова икономика - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0) щели да ги раздават на калпак!? За всеки по равно!?
Не мога да разбера,защо се занимавате с неща от които и теоретични знания даже нямате?
Ако искате да се ограмотите - защо е толкова абсурдно това - примера е Венецуела и петрола - поровете, почетете....
цитирай
28. kass - alibababg
12.01.2014 00:29
Човеко, можеш ли да си представиш да отпадне социалната система??? Няма социални помощи, обещетения за безработни, по инвалидност, детски надбавки, вдовишки и последния да затвори вратата, барабар с цялата бюрокрация покрай тях???? Можеш ли??? Вместо това ще има минимална сума за всеки гражданин, която ще му гарантира оцеляването. Край на молбите, формулярите, гишетата и т.н. да се обясняваш, че са те съкратили, че си си счупил ръката, че си в неплатена и не знам си какво още... Айде представи си го...
цитирай
29. freeoldmen - Това е положението, kass, такива като alibababg им харесва повече
12.01.2014 00:56
сегашното състояние. Разбира се, много по- нормално е едни 18- 20% ДДС от цялото ПОТРЕБЛЕНИЕ, пиша го с главни букви специално за alibaba, плюс акцизите, които също са от потребление, но с много по- голям процент, да отиват за разпределение на шайката мръсници, наречена правителство, отколкото да се връща на всеки по страшният начин "на калпак". Къде по- добре е да влезеш, понеже си учен и талантлив, в една схема за източване на ДДС, а бедните и простите да го духат...
цитирай
30. alibababg - Човеко, можеш ли да си представиш да ...
12.01.2014 00:57
kass написа:
Човеко, можеш ли да си представиш да отпадне социалната система??? Няма социални помощи, обещетения за безработни, по инвалидност, детски надбавки, вдовишки и последния да затвори вратата, барабар с цялата бюрокрация покрай тях???? Можеш ли??? Вместо това ще има минимална сума за всеки гражданин, която ще му гарантира оцеляването. Край на молбите, формулярите, гишетата и т.н. да се обясняваш, че са те съкратили, че си си счупил ръката, че си в неплатена и не знам си какво още... Айде представи си го...


:))))) А тези - как да ги нарека - реки и калпаци от мед и пари - от къде ще се финансират? Нали ще ни ги извадят/съдерат от задниците, минимум три пъти - за да раздадат едно...
цитирай
31. alibababg - kass - харесвам те!
12.01.2014 00:58
Да не си помислиш, че се заяждам с теб!
Не съм песимист. Нямам нищо против идеята за ББД. Но случайно или не, имам много сериозен финансов/информационен и аналитичен капацитет... За това, след като го "опипам" това нещо - ти казвам, че няма да стане! Не може.
По въпроса за кипър: Спасяват германските банки, те са основния кредитор на гърция...
А по начина който го правят, е меко казано - унищожителен за самите гърци!
Те си цъкат, едни виртуални пари от сметка в сметка, а на гърците представят, и изискват да плащат лихвите по уж някакъв заем...
Знаеш ли защо ги удариха и разпердушиниха така гърция? - търси инфо за газ/петрол/кипър - израел... и ще стигнеш то интересни факти. Знаеш ли защо проведоха теста за банков грабеж в кипър? - Това беше тест - за грабеж на банки от евро зоната - да видят каква ще е реакцията. Знаеш ли, че МВФ вече изработиха и гласуваха този модел на грабеж, да го приложат в целия ЕС!? За сега намерението им е да откраднат "само" 10% от ВСИЧКИ депозити в целия еврейски съюз... Следва САЩ...
И т.н. и т.н.
Не обичам и избягвам да убивам надеждата в хората!
За това, не ми е приятно да го правя/казвам всичко това... Но такъв е реалния свят за сега.
Дано не съм прав!
Дано нещата са други.
цитирай
32. kass - alibababg
12.01.2014 01:20
Те и без това ни ги съдират от задниците. Къде са кинтите? Раздават си бонуси, субсидии, купуват си гласове и власт, буквално притежават хора изпаднали в икономическа зависимост... Държавата взима пари без да дава обяснения и връща пари след като ти поиска подробни обяснения и ти извърши ревизия... И това не е само тук, но хората по света се усетиха и започнаха да искат от правителствата си поне някакъв гарантиран доход, без който си обречен на смърт. Днес въпросът не е дали ще стане, а как е най-добре да стане :)... Т. е. дискусията трябва да се води в друга посока :)...
цитирай
33. alibababg - Робите трябва да са бедни!
12.01.2014 01:51
Принципно съм съгласен.
Ако и ти признаеш, че си живуркаме в тотален комунизъм - гарниран в новия съветски съюз - ЕС.
Тези и други подобни идеи са осъществими... но не и в рамката в която се намираме.
Тази територия се управлява от директиви и комисари от брюксел! Ние вече нямаме и държава! Туземната - комунистическо/милиционерска мафия е в ролята на администрация - тя изпълнява нарежданията и разпоредбите на ЕС. Последния пример който сигурно си го видяла е от парламентарната сбирщина - след гласуването да не се продава земя на чужденци - миков какво каза? НЯМА ЗНАЧЕНИЕ КАКВО Е ГЛАСУВАЛ ПАРЛАМЕНТА, ВАЖНОТО Е ДОГОВОРИТЕ С ЕС!!!
Което си е така. Вярно е. Няма никакво значение туземното "законодателство"! То е второстепенно пред основното на ЕС!
Схващаш ли каква е картинката?
Другия въпрос, който терористичната, НЕЗАКОННА партия БКП/ДС и сие, никога не обсъждат и избягват по всякакъв начин да го правят е; Защо сме най бедните в този шибан, окупационен, робовладелчески - еврейски съюз!? Защото НЯМАМЕ ПАРИИИИ, нямаме български парични знаци! Благодарение на престъпника, софиянски - женен за еврейка - който ни набута в валутен борд - ние сега сме под пълен, ВЪНШЕН валутен контрол! За това няма пари за нищо - единствената схема, която крепи със сетни сили, остатъците на икономическо/финансовото дередже на тази територия, са еврейските фондове/дотации/подаяния, и така наречените - "чужди" инвестиции... Без тях, сме в тотален и абсолютен ФАЛИТ!
Уфффф....дълга е приказката....
Не ми се пише....
цитирай
34. alibababg - сегашното състояние. Разбира се, ...
12.01.2014 02:34
freeoldmen написа:
сегашното състояние. Разбира се, много по- нормално е едни 18- 20% ДДС от цялото ПОТРЕБЛЕНИЕ, пиша го с главни букви специално за alibaba, плюс акцизите, които също са от потребление, но с много по- голям процент, да отиват за разпределение на шайката мръсници, наречена правителство, отколкото да се връща на всеки по страшният начин "на калпак". Къде по- добре е да влезеш, понеже си учен и талантлив, в една схема за източване на ДДС, а бедните и простите да го духат...


Я ми кажи, какво е КОНТРОЛИРАНА МИЗЕРИЯ? И има ли според теб такава на тази територия?
Ти схващаш ли абсурда на идеята си за финансиране?! Не може да крадеш/изземваш ДДС и акцизи под формата на данъци и да ги раздаваш под формата на доход!
А примера ти, че У Швейцария така ще го правят - Да. Може.
Но знаеш ли Швейцария каква икономика и бизнес мощ имат? Сравнено с нашия БВП той е в рамките на 1% от техния БВП! А пък и не са пот еврейско иго в ЕС! А пък и си имат национална банка с печатница....
цитирай
35. freeoldmen - alibababg, затова в Швейцария се говори за 2 000 евро,
12.01.2014 03:21
а в България за 200лева...
Ако имаш търпение, изгледай непредубедено този филм.

http://www.youtube.com/watch?v=uf39cBemRQg&feature=youtu.be

Обърни внимание на онзи висш банков шеф, който "напипва" съвсем други неща, и то без да се замисли, което показва, че идеята е обсъждана вече...
цитирай
36. alibababg - Нямам време за глупави клипчета...
12.01.2014 03:48
Ето ти реалности:
https://www.google.bg/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:CHE&dl=bg&hl=bg&q=%D0%B1%D0%B2%D0%BF%20%D1%88%D0%B2%D0%B5%D0%B9%D1%86%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:CHE:BGR&ifdim=region&hl=bg&dl=bg&ind=false
цитирай
37. kass - alibababg
12.01.2014 10:02
По-принцип мисля, че няма добра и лоша идея - има добро и лошо приложение. Дори най-съвършено измислената система може да се опорочи зверски от банда некадърни и алчни чиновници. Прав си, че нямаме политици, а чиновници и счетоводители. ЕС е гигантски пазар, отварящ гигантски хоризонти, уви - от цялата работа взехме само директивите, забраните и изгъзиците, така им отърва на нашите бюроктрати тук, по-лесно се докопват до власт така. Така, че не мисля да търся повече причината другаде - в руснаците, европейците, американците, извънземните и който и да било. Трябва да се разбие модела, да имат хората икономическа свобода за да гласуват по убеждения, да се изрита тази шайка некадърници, барабар с калинките и баджанаците им от властта, да се преструктурира МВР, здравната и образователната система, да се съкратят куп чиновници клатикурейци и т.н. т.н. и мен ме мързи да пиша, затова казвам, че битката ни е съвсем друга, трябва да победим себе си преди руснаците, американците, европейците и извънземните, защото не си знаем нито интереса, нито имаме поглед дори за утрешният ден камо ли за години напред и ето младежите по-света са готови да опитат, натискат защото смятат, че е добра и справедлива идея, а ние тука не та не - имаме си наша работа за вършене - да се борим с руснаците, американците, европейците, ама къде забравям евреите, извънземните и кой още там реши да ни каже добър ден... Не чувстваш ли, че с тия внушения са ни хванали за топките и ни разиграват като маймуни в цирка 24 години??? Трябва да си гледаме нашият интерес, всеки човек трябва да е застрахован срещу гладна смърт, отчаяние, социална изолация, това означава морално и цивилизовано общество...
цитирай
38. kmetova - Ех, мечти, мечти!!!!!
12.01.2014 13:04
И аз започвам да мечтая всеки месец да получавам едни пари без да съм ги изработила. Щели били да ми ги дадат от ДДС и акцизите, а пък заплатите на военните, полицията, учителите и ..... да - и на администрацията и още ... и още...., ще се плащат от филанкишията. Ама това да мечтая май е по - рационално, отколкото да споря и да споделям мнението си тук.
цитирай
39. freeoldmen - kmetova, просто се заинтересувайте кога е въведен данък ДДС и акциза
12.01.2014 14:25
в България и в света и се запитайте как са се издържали държавите преди това...
цитирай
40. alibababg - Е, поне мечтите са безплатни...
12.01.2014 14:26

Че промяната започва от нас - ДА! Напълно вярно. Но... идеите ти за приложението и са... малко неприложими в сегашната конюнктурна даденост.
Казваш, че модела трябва да се разбие - и аз казвам същото. Това което пропускаш да видиш е, че този модел вече не е само на местно ниво.. За да се постигне това, трябва да се избият/избесят няколко хиляди ционистко/комунистическо/милиционерски сатрапи! По мирен път или "демократичен" в сегашната фактическа реалност е абсолютно невъзможно да стане това!
Та тук идваме на главния за този етап - въпрос: КОЙ,КОЙ да го направи?! Няма хора, няма необходимата маса от млади, силни, здрави, мислещи, знаещи, разбиращи и можещи хора за това!
Самото разбиване на този модел/робството - минава през следващ етап на декомунизация и лустрация! Следва моменталното излизане от валутен борд и поемане на контрола на паричната емисия! Без пари и контрола върху тях - всичко това е празни приказки. Може да ни ликвидират финансово за един месец в момента.Следващата стъпка е - така харесваната и неосъзната в същността си - робска матрица на ЕС. Имам усещането, че не може да вникнеш в дълбочина на този въпрос? Ще го кажа по ясно: България, бившата държава България в момента и де юре и де факто е със статут на територия! Това е факт! Никакви внушения не са:) Още по ясно че се помъча да ти го обясня: Ние нямаме държава! Нямаме държавен суверен! Нямаме държавни органи и институции за управление! Нямаме български пари! нямаме граници! Нямаме армия! Нямаме собствено законодателство! Нямаме икономика! Нямаме.....
Та.. за да го променим това, което ти искаш - аз също! Трябва да се тръгне от "А" и "Б" за да се гради и създава, всяко едно нещо от тези необходими ни условия за по добър живот. Тук идваме на друг въпрос, който теб не те вълнува и ме иронизираш... но поради факта, че сме малки, бедни, слаби и т.н. Световната ционистка/терористична мафия/сган, която управлява света - никога няма да ни дадат шанс за подобна независимост и неутралитет! Просто ще вдигнат самолетоносачите и ще ни изтребят като пилци...
Хубаво нещо е борбения дух за свобода!
Хубаво е и човек да е идеалист.... Ама не е достатъчно - Питай майка ти по тези въпроси:)

п.п. Не съм убеден, че знаеш точно, какво е да те хванат за топките:)))))
цитирай
41. kontrasti - - някои от тях ще се изморят, някои ще ...
12.01.2014 14:29
- някои от тях ще се изморят, някои ще продължът, те всички един ден ще се усмихнат веднъж и някой от забравените ще бъде от тях подновен.

(:–€)

чЕнОгО )к(
цитирай
42. kmetova - в България и в света и се запитайте ...
12.01.2014 16:14
freeoldmen написа:
в България и в света и се запитайте как са се издържали държавите преди това...

Ами така пише някой по-горе - че от ДДС и акцизите ще се плаща ББД. Мноооого умно!
цитирай
43. kass - alibababg
12.01.2014 18:23
alibababg, сам пишеш за икономическата зависимост. Това, което не можете да разберете с кметова е, че в България издържаме администрация 6 пъти по-голяма от Швейцария например. Заетите в държавния сектор в Япония са само 2%, знаеш ли колко са тук? Ето това е чудното??? Как успяваме да издържаме толкова пенсионери, роми, чиновници, барабар с разходите на парламента ни, които надхвърлят разходите на далеч по-богати държави, също членки на ЕС??? Как? Как го правим? С мизерия, на гърба на работещите, ей така... Кметова нали е против комунизма и мечтите, нали човек трябвало да си заработи парите, как си заработват парите огромната чиновническа армия в България? Как? Какво произвеждат, с какво допринасят за бюджета??? Питам аз антикомунистите, дето ББД им идвало малко в повече. Изкуствена заетост, електорални единици за политическите тарикати... Да не говорим, че идеята няма нищо общо с равно заплащане, а с равен БАЗОВ, минимален, доход гарантиращ оцеляването на едно живо същество. Но да оставим моралната страна и мечтите да няма гладни, това ще допринесе за раздвижване на бизнеса, защото тези хора ще потребяват базовия си доход, просто ще има едни неприкосновени оборотни пари на пазара, а не като сега, прибира ги държавата, раздават си чиновниците бонуси и бягат навън да си ги харчат по моловете и курортите. Не може системата в сегашния си вид да намери пари, но с малко разместване на пластовете ще стане. Затова казвам не е въпроса дали, а как е най-добре да се направи...
цитирай
44. kass - kmetova - Ех, мечти, мечти!!!!!
12.01.2014 18:41
kmetova написа:
И аз започвам да мечтая всеки месец да получавам едни пари без да съм ги изработила. Щели били да ми ги дадат от ДДС и акцизите, а пък заплатите на военните, полицията, учителите и ..... да - и на администрацията и още ... и още...., ще се плащат от филанкишията. Ама това да мечтая май е по - рационално, отколкото да споря и да споделям мнението си тук.


Споко Кметова, съвсем скоро като се пенсионираш ще ти ги дават. Представяш ли си, ще си седиш, няма да работиш, а ще ти дават пари :)... Нарича се пенсия... След време ще се нарича базов доход :)...
цитирай
45. alibababg - Знам, kass...
12.01.2014 20:01
На държавната софра СА - 770 000 ПАРАЗИТИ!
http://www.blitz.bg/news/article/201206

Я ми кажи, кой я "плоди" и рои? Кой я назначава тази паразитна, блокираща всяка една нормална стопанска дейност - паразитна/чиновническа гмеж?
Ти ли?
Аз?
Ние с теб сме от страната на бизнеса - те са от страната на хищническо/експлоататорската администрация... Няма как да имаме еднакви интереси в случая.
Ще обърна нещата - няма да ти казвам как и защо нещо няма да стане...
Когато имам проблем аз търся решение - предполагам и ти си на този акъл?
За това, вадя тези ти думи "но с малко разместване на пластовете ще стане. Затова казвам не е въпроса дали, а как е най-добре да се направи... " И те питам - Как по точно? Кое разместваме? Как го разместваме? Каква е целта? Как да се направи?
цитирай
46. kass - alibababg
12.01.2014 20:16
Отговарям веднага:
1. Съкращаваме чиновниците - няма да умрат от глад ще имат все пак базов доход.
2. Съкращаваме парите за интеграция - няма да ги мислим вече няма да умрат от глад.
3. От базовия доход ще се удържат за здравни, няма вече здравнонеусигурени, сега са около милион.
4. Ще спрем детските надбавки, обезщетенията за безработните и куп други (не ми се изброяват, ти ги знаеш)... И като пресметнем А+Б+Ц и ще видиш, че ще стигнат парите, които ще задвижат икономиката, което пък ще отвори работни места, което пък ще пълни хазната...т.е. ще излезем от омагьосания кръг... Представи си ББД като неприкосновен паричен поток в икономиката ни... и ще ти хареса идеята. Лично аз си мисля, че бизнеса ще е най-добре от всички братя :)...
цитирай
47. alibababg - М-мм,добре...
12.01.2014 20:41
Няма да дълбая в тук в всяка една идея до колко е добра и какъв ефект и полза ще има от нея.
Като общо - приемам насоката и мерките за правилна.
Само че...... има един мъъъъъъничък проблем:) За съжаление не сме ние с теб тези, които могат да го приложат на практика това:(
Та въпроса на който пак не ми отговори - как става факт това?
цитирай
48. kmetova - ще почакаме и ще видим
12.01.2014 20:54
kass написа:
kmetova написа:
И аз започвам да мечтая всеки месец да получавам едни пари без да съм ги изработила. Щели били да ми ги дадат от ДДС и акцизите, а пък заплатите на военните, полицията, учителите и ..... да - и на администрацията и още ... и още...., ще се плащат от филанкишията. Ама това да мечтая май е по - рационално, отколкото да споря и да споделям мнението си тук.


Споко Кметова, съвсем скоро като се пенсионираш ще ти ги дават. Представяш ли си, ще си седиш, няма да работиш, а ще ти дават пари :)... Нарича се пенсия... След време ще се нарича базов доход :)...


Е да де, ама пенсията съм си я платила предварително. И ще ми плащат само част от това, което съм внесла в НАП. Но, както казах по-горе няма да споря. Започвам да чакам мангизите от ББД.
цитирай
49. kass - alibababg
12.01.2014 22:03
Как да стане факт ли? Честно казано в Бг много трудно, особено като се има предвид колко сме мудни и колко бавно се движи живота, но тъй като в Европа обсъждат въпроса, дори правят запитвания и проучвания мисля, че шанса е голям. от нас се иска само да го искаме, ще започнат дебати, изчисления и накрая ще го измислят. Ние трябва да следим как и какво точно ще приложат за да не се озовем отново в девета глуха... Но идеята има резон и най-вече ни дава шанс да се измъкнем от гибелното си положение.
цитирай
50. kass - kmetova
12.01.2014 22:13
Леелеее ама ти наистина си се заблудила :)... Парите дето си си изработила отдавна ги няма, пък и да ги имаше хиперинфлацията '96 и '97 ма щеше да ги стопи... Сега пенсийката ще ти дойде от работещият народец, който обаче става все по-малко, затова ще ти вдигат възрастта постоянно, а младите няма да имат работа, така е най-изгодно хем спестяват твойта пенсия, хем не ги е еня как ще се хранят младежите... И така, имаме около 2 милиона пенсионери, близо милион роми, близо милион администрация, не се знае колко фалшиви трудовонеспособни.... дето си взимат парици без да работят пък ти си мечтай колкото си искаш :)...
цитирай
51. alibababg - Ще видим.... как ще се развие този въпрос...
12.01.2014 23:23
Знаеш ли какво е щастие със сълзи на очи? – когато котката яде отмъкнат от масата кренвирш с горчица…:)

За сега ти пожелавам по малко работа - за да имаш време да правиш пари:)
цитирай
52. kass - alibababg
12.01.2014 23:44
Благодаря, подобно и на теб :)...
цитирай
53. kmetova - един урок не ни стигна, да опитаме пак
13.01.2014 12:10
kass написа:
Леелеее ама ти наистина си се заблудила :)... Парите дето си си изработила отдавна ги няма, пък и да ги имаше хиперинфлацията '96 и '97 ма щеше да ги стопи... Сега пенсийката ще ти дойде от работещият народец, който обаче става все по-малко, затова ще ти вдигат възрастта постоянно, а младите няма да имат работа, така е най-изгодно хем спестяват твойта пенсия, хем не ги е еня как ще се хранят младежите... И така, имаме около 2 милиона пенсионери, близо милион роми, близо милион администрация, не се знае колко фалшиви трудовонеспособни.... дето си взимат парици без да работят пък ти си мечтай колкото си искаш :)...


Както казваш, парите които съм си изработила отдавна ги няма, обаче пари за ББД има - т. е. ще се намерят. С една дума - както писах по-горе не става въпрос за изработени свежи пари, а за преразпределение на нещо, което и без това го няма. Дано да е в изправност магическата пръчка с която изведнъж да изчезнат пенсионерите, ромите, администрацията и фалшивите нетрудоспособни. Но щом така казваш и аз се нареждам на опашката. Може пък и да си права, че с методи извън всякаква финансова и икономичекса логика ще постигнем спасение от бедността. Този филм сме го гледали и финала му не беше хепи енд.
цитирай
54. kass - kmetova
13.01.2014 12:31
Нищо не си гледала Кметова, това което си гледала е планова икономика в която не те питат какво можеш и искаш да работиш, а те пращат там където решат, че си нужен. Също така си гледала изкуствена заетост по заводите за да няма безработица. Също така и липса на частна инициатива. Всичко това води до липса на конкуренция, убийство на инициативата и работа там където те пратят, а не където се чувстваш на мястото си... Нищо от това не е новата идея за базов доход. А парите ти за пенсия ги изяде алчната държавната вихрушка, която ще изяде и моите. И да ромите ще намалеят, също така и фалшивите трудовонеспособни, а чиновниците ще останат една трета от сегашни тъй като няма да са нужни. Няма да се редиш на опашки за да декларираш доходите си за да отпускат майчинство, няма да се подписваш в бюрата по труда... нищо от това, защото няма да е нужно... Освен всичко до тук никой, който реши да строи магистрали, Белене, Цанков камък или каквото е решил няма да го прави като изсмуче оборотните пари на пазара, както досега. Просто ще има едни неприкосновени средства за населението в икономиката, толкова ли е трудно да се разбере???
цитирай
55. alibababg - Ето и прословутото българско трудолюбие ....
13.01.2014 14:41
...скоро ще направим квотата на цяла Европа:)

http://basicincome2013.eu/en/statistics.htm
цитирай
56. kass - alibababg
13.01.2014 15:09
това няма нищо общо с трудолюбието :)...
цитирай
57. kmetova - Нищо не си гледала Кметова, това ...
13.01.2014 15:32
kass написа:
Нищо не си гледала Кметова, това което си гледала е планова икономика в която не те питат какво можеш и искаш да работиш, а те пращат там където решат, че си нужен. Също така си гледала изкуствена заетост по заводите за да няма безработица. Също така и липса на частна инициатива. Всичко това води до липса на конкуренция, убийство на инициативата и работа там където те пратят, а не където се чувстваш на мястото си... Нищо от това не е новата идея за базов доход. А парите ти за пенсия ги изяде алчната държавната вихрушка, която ще изяде и моите. И да ромите ще намалеят, също така и фалшивите трудовонеспособни, а чиновниците ще останат една трета от сегашни тъй като няма да са нужни. Няма да се редиш на опашки за да декларираш доходите си за да отпускат майчинство, няма да се подписваш в бюрата по труда... нищо от това, защото няма да е нужно... Освен всичко до тук никой, който реши да строи магистрали, Белене, Цанков камък или каквото е решил няма да го прави като изсмуче оборотните пари на пазара, както досега. Просто ще има едни неприкосновени средства за населението в икономиката, толкова ли е трудно да се разбере???


е да де, все пак са те пращали някъде да работиш. Дори и в онзи лош филм не ти подаряваха пари, ей така, за разкош.
цитирай
58. alibababg - :)
13.01.2014 16:09
kass написа:
това няма нищо общо с трудолюбието :)...


Уточнил съм кое "трудолюбие"...:)
цитирай
59. alibababg - =kmetova
13.01.2014 16:15
Кметова - няма да схванеш, какво е това пари - и не очаквам... Пари - това което ти мислиш за пари - фиатната валута/хартиените пари... Не са пари! Това е кредит! Дълг! Пари няма! Има разписки за кредит и дълг...
Виж това документално филмче - http://www.youtube.com/watch?v=mTXSva_xIfc
цитирай
60. kass - kmetova
13.01.2014 18:02
уф Кметова, разбирам ти възпитателните методи, обаче не работят, как не разбираш? Виж, ако обявиш война на Китай и ги изтрепеш може и да ти мине номера, но за жалост вероятността е точно нулева. Какъв е смисъла да държиш по осем часа хора на работа, които не правят нищо за 400-500 лева заплата, като може да им осигуриш минимален доход от 200 лева и да имат 8 часа свободни на ден да работят в частния сектор, къде почасово, къде собствени инициативи да реализират и да си докарват върху базовия доход колкото успеят??? Този принцип "който не работи не трябва да яде" не е възможен днес, първо защото работата е кът и второ защото който не яде умира. Само дето никой не иска да умира, особено от глад и затова краде, лъже държавата, работи в сивата икономика и т.н. с което убива обществото и икономиката... Помисли пак, посмятай и ще видиш, че има резон в идеята и не е толкова абсурдна. И на мен така ми се стори в началото, но като поразмислих за реалностите, особено в Бг където сме преминали точката на обратимост не виждам друг шанс за измъкване....
цитирай
61. kmetova - и аз имам скромно мнение
13.01.2014 19:16
alibababg написа:
Кметова - няма да схванеш, какво е това пари - и не очаквам... Пари - това което ти мислиш за пари - фиатната валута/хартиените пари... Не са пари! Това е кредит! Дълг! Пари няма! Има разписки за кредит и дълг...
Виж това документално филмче - http://www.youtube.com/watch?v=mTXSva_xIfc


kass, изглежда говорим едно и също, само че на различни езици. Нали написах по-горе, че едни хартийки /пари/ т. н. ББД ще се преливат от пусто в празно и ще продължават да бъдат хартийки, докато нямат покритие с реално произведени конкурентни стоки или модерни технологии - т. е. каквото правят държавите, които ти самата даваш за пример. За какви възпитателни методи говориш. Никого не възпитавам, просто казвам каквото мисля и в което намирам логика и смисъл. Да приемем теоретично, че тази идея се осъществи, мислила ли си колко голям е процента на тези, които няма да се затичат "да работят в частния сектор, къде почасово, къде собствени инициативи да реализират и да си докарват върху базовия доход колкото успеят???" Ти си интелигентна и понасяш мнение, различно от твоето. Надявам се.
цитирай
62. freeoldmen - kmetova
13.01.2014 19:48
Опа, стигнахме си на думата!!!
Не е важна икономическата обосновка, мъчи ви изконният въпрос- как така, аз цял живот опъвам, а сега ще дават пари на Сульо и Пульо без да се мъчи???

kass, това им е основната болка на хорицата, и това ще бъде основната опозиция .
Нямат време да се запознаят с идеята и обосновката, не разбират, че става дума за ново общество, желаят само едно- всяко следващо поколение да се мъчи и блъска за хляба...като нас... Уви.
цитирай
63. kass - kmetova
13.01.2014 20:36
Тези, които няма да се затичат да работят, няма да се затичат при каквато и да е система. Тези обаче, които днес не тичат да работят източват социалната ни система като раждат деца. Ние ги храм тях, децата им и още куп чиновници покрай тях. Т.е. пак преливаме от пусто в празно и дори по-лошо - увеличаваме проблема с всяка година, освен това липсата на минимален доход генерира битова престъпност, за което пък харчим пари за справяне с нея без никакъв резултат... Както и да го погледнем все удряме на камък. Цялата тази работа е сбъркана. Базовият доход ще се полага на всеки бг. гражданин, което означава, че спираме да мислим ромите, безработните, хората на социална пенсия, децата, болните и т.н и т.н., както и цялата чиновническа армия покрай тях. Просто заменяме тромавата, сбъркана социална система с друга, по-справедлива, без бюрокрация и с възможност за всеки, в случай че сполети беда и изпадне от системата по една или друга причина - просто е...
цитирай
64. kass - freeoldmen
13.01.2014 20:41
Те не могат да си представят кое ще стимулира хората да работят, освен глада :)... Освен него обаче има и други чувства които карат хората да извършват дейност - защото могат, защото искат да се реализират, защото искат по-висок стандарт от този на циганина и безработния, защото имат амбиции да сътворят нещо свое и да осмислят живота си и др. в този дух :)...
цитирай
65. freeoldmen - kass, защото могат, защото дивашката печалба не може да бъде
14.01.2014 02:15
вечен двигател, защото е дошло време да се питаме какви сме... абе време разделно...
цитирай
66. alibababg - Виж kass..
14.01.2014 14:35
http://www.dnes.bg/politika/2014/01/14/sinia-ideia-bez-socialna-pomosht-ako-ne-glasuvash.212436

Тези идей за ББД - ще разбишкат статуквото за контролирана мизерия на туземното население!
Сини комунисти - баш комунисти!.....
цитирай
67. kass - alibababg
14.01.2014 15:28
тази идея дори не виждам смисъл да я коментирам. Най-много ме е яд, че в убежденията си за правота дори няма да направят и най-простото - един симулативен компютърен модел с точни изчисления. Отдавна е доказано от учените, че бедността и глада нямат стимулиращ ефект, а точно обратното - водят до отчаяние, песимизъм, липса на планове за бъдещето и т.н.... Уф...
http://www.manager.bg/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D0%B1%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D0%B8%D0%B7%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BA%D1%8A%D0%BF%D0%BE
цитирай
68. alibababg - kass...
14.01.2014 20:39
Може ли да те перифразирам за малко със "сърдитото СТАРО поколение"...:)
Зачетох се в тези приключения....
http://www.segabg.com/article.php?id=681874
Аз в такива случай..... рядко се лъжа лично да ходя да се разправям - пращам разни адвокати, счетоводители... но по една или друга причина, когато ме предизвикат, аз да огрея.... Такива путки майни им тегля на тези боклучави, бюрократично/некадърни плъхове, че..... сградата се тресе, като от земетресение! Но не за това ми е думата.... Стана ми смешно като чета премеждията на другите...
Дано те усмихне и теб, това:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4220993
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031