Постинг
01.09.2014 19:58 -
Ад под тепето
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 19386 Коментари: 20 Гласове:
Последна промяна: 02.09.2014 22:39

Прочетен: 19386 Коментари: 20 Гласове:
27
Последна промяна: 02.09.2014 22:39


Кръговите кръстовища са един доказано добър начин за регулиране на движението. Основната им цел е да навлезеш в кръстовището с ниска скорост и да се изнесеш по възможно най-бързия начин, затова и повечето са регулирани така, че да си без предимство при навлизане и с предимство когато вече си навлязъл. За тази цел повечето кръгови кръстовища се правят с големи дъги по траекторията на движение на автомобила:

Ето как беше планирано да изглежда кръстовището до водната палата в Пловдив:

А сега да видим изпълнението:
Какво виждаме тук? Очевидно кръговото е по-широко, отколкото мястото позволява, затова без да имате време да изправите волана ще трябва от завой наляво веднага да преминете в завой надясно. Нещо, което и най-стръмният планински път не може да ви предложи...

Резултатът...

От снимката ясно се вижда каква траектория би трябвало да правят водачите според маркировката, а каква реално е възможно да бъде направена, особено от водачите на автобуси, които е необходимо да се изнесат повечко, предвид габаритите си. За да се замаже гафът, фирмата изпълнител пооряза малко тротоарите, но не помогна много. За да могат все пак да се избегнат големите задръствания, които настанаха още първия ден се взе ново решение, да се махне павираната част от кръга, която е предназначена за пешеходци, пък и колите и без това от зор преминават през нея.
Та това е новата придобивка на Пловдив. На откриването на кръговото лично зам.-кметът Димитър Кацарски е наблюдавал над час как вървят колите по новото кръстовище между 9.30 и 10.30 часа и е установил, че пловдивчани не можели да карат. Направило му впечатление гостите на града спазвали маркировката по-добре и схванали изцяло гениалната мисъл на проекта. С каква скорост са се движили не се уточнява, но пък това ли най-важното?
https://www.youtube.com/watch?v=hn3q-OPmefQ
Кръгово кръстовище в Лондон. Нарисуван кръг със стрелки указващи посоката на движение :), няма павирана пешеходна част, нито фонтан, както смята кмета Тотев да донакипри кръговото пред водната палата, но предполагам върши работа :)...

Снимката е предоставена от Веселин Димитров, който наскоро се върна от Лондон и е съвсем актуална..

Ето как беше планирано да изглежда кръстовището до водната палата в Пловдив:

А сега да видим изпълнението:
Какво виждаме тук? Очевидно кръговото е по-широко, отколкото мястото позволява, затова без да имате време да изправите волана ще трябва от завой наляво веднага да преминете в завой надясно. Нещо, което и най-стръмният планински път не може да ви предложи...

Резултатът...

От снимката ясно се вижда каква траектория би трябвало да правят водачите според маркировката, а каква реално е възможно да бъде направена, особено от водачите на автобуси, които е необходимо да се изнесат повечко, предвид габаритите си. За да се замаже гафът, фирмата изпълнител пооряза малко тротоарите, но не помогна много. За да могат все пак да се избегнат големите задръствания, които настанаха още първия ден се взе ново решение, да се махне павираната част от кръга, която е предназначена за пешеходци, пък и колите и без това от зор преминават през нея.
Та това е новата придобивка на Пловдив. На откриването на кръговото лично зам.-кметът Димитър Кацарски е наблюдавал над час как вървят колите по новото кръстовище между 9.30 и 10.30 часа и е установил, че пловдивчани не можели да карат. Направило му впечатление гостите на града спазвали маркировката по-добре и схванали изцяло гениалната мисъл на проекта. С каква скорост са се движили не се уточнява, но пък това ли най-важното?
https://www.youtube.com/watch?v=hn3q-OPmefQ
Кръгово кръстовище в Лондон. Нарисуван кръг със стрелки указващи посоката на движение :), няма павирана пешеходна част, нито фонтан, както смята кмета Тотев да донакипри кръговото пред водната палата, но предполагам върши работа :)...

Снимката е предоставена от Веселин Димитров, който наскоро се върна от Лондон и е съвсем актуална..
Ако липсвам на някого, гледайте фоторепо...
Какви са целите и причините за срещата н...
Че Гевара - сатрап и масов убиец
Какви са целите и причините за срещата н...
Че Гевара - сатрап и масов убиец
е една недомислица.....
цитирайако беше по-малък кръга???
цитирайВ Плевен е пълно с такива кръгчета. Тук имаше един феодал идиот за кмет, сега е сол ташак на Кунева, та навсякъде - къдет има и къдет няма смисъл е нацвъкал с такива кръгчета.
цитирайПредполагам, това е навсякъде в европейските страни. Целта им е да забавят движението и да регулират кръстовищата по безопасно, тъй като влизаш с малка скорост. Проблемът с това кръгово в Пловдив е, че самото колело е много голямо и от три ленти булевард става една в самото кръгово, въпреки че реално има две, което води до задръствания... В общи линии, много негодна работа, сега се чудят как да го оправят.
цитирай на кръстовище без светофар.
Тук са дадени възможните точки на катастрофа при конвенционално и кръгово решение:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/Roundabout_intersection_diagram.svg/830px-Roundabout_intersection_diagram.svg.png
Разликата е зашеметяваща, но се иска акъл при приложението на идеята.
Разбира се, вътрешният кръг можеше да бъде изчислен по- малък.
По снимките виждам, че маркировката много не си личи, а май и никой не я спазва.
Но по-големият проблем, на последната снимка се вижда, че малко по-надолу от кръговото има някаква тапа, и опашката стига до него.
Това обезсмисля всичко.
Не може да има частично добро решение, трябва да е част от система.
И като руски проспект да го направят кръговото, около него ако е затапено, язък за парите...
Поздрави!
цитирайТук са дадени възможните точки на катастрофа при конвенционално и кръгово решение:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/Roundabout_intersection_diagram.svg/830px-Roundabout_intersection_diagram.svg.png
Разликата е зашеметяваща, но се иска акъл при приложението на идеята.
Разбира се, вътрешният кръг можеше да бъде изчислен по- малък.
По снимките виждам, че маркировката много не си личи, а май и никой не я спазва.
Но по-големият проблем, на последната снимка се вижда, че малко по-надолу от кръговото има някаква тапа, и опашката стига до него.
Това обезсмисля всичко.
Не може да има частично добро решение, трябва да е част от система.
И като руски проспект да го направят кръговото, около него ако е затапено, язък за парите...
Поздрави!
Малко по-надолу от кръговото има друго кръстовище със светофар. Светофарът е един от най-дългите в града, защото регулира двата най-големи булеварда в Пловдив - "цар Борис 3-ти" и "6-ти септември"...Новото кръгово трябваше да даде връзка на булевард "Марица" с "цар Борис 3-ти" за да облекчи 6-ти септември. Самото място обаче е неподходящо за кръгово, защото е съвсем близо до моста, което пречи да се направи по-плавно излизане от кръговото. Снимката е направена в момент в който светофара е червен, затова тапата е в дясно на снимката, когато светне зелено се задръства и другото платно...
цитирайПри доста от проектите у нас се спестяват разходи, за да се присвоят пари...
цитирайто е ясно, ама поне да го направят като хората, кой има сметка от едно задръстено кръстовище?
цитирайkass написа:
ако беше по-малък кръга???
Точно това имах предвид, че не премислено, както трябва. Самият кръг няма тази рационалност на идеята за него. На практика, особено в трафика се получава задръстване! Поздрав за мнението Ви!
това, което не му е работа. Не само в Пловдив се получи тази тапа. Преди години в Търново бяха сътворили нещо още по-безумно преди изхода за София.
цитирайТова кристовище въобще не си заслужава кръговото... поне така изглежда на снимката. Т-образно и едната улица е явно по оживената.
И аз имах известни съмнения за пловдивскте шофьори но след това изказване на кмета вече съм сигурен ;)
Поздрави!
цитирайИ аз имах известни съмнения за пловдивскте шофьори но след това изказване на кмета вече съм сигурен ;)
Поздрави!
kass написа:
ако беше по-малък кръга???
Кръга е изпълнен правилно - целта е да не се влиза с голяма скорост в него. Съвсем друг е въпроса, че там ИЗОБЩО не трябва да има кръгово движение. Пловдивчани знаят какви задръствания се оформят на следващото колело, което е значително по-голямо. А на това кръгово при първите изкривеми ламарини ще се оформи такава тапа, че псувните ще валят като дъжд по адрес на някой набеден архитект или инженер...И аз ще го споменавам без да го включа в мемоарите си. :)
И аз мисля, че изобщо не трябваше да има кръгово. Колкото до размерите, според е голямо предвид мястото, ще добавя една снимка на кръгово от Лондон под поста :)...
цитирайИ на мен не ми се връзваше да се прави кръгово точно там, защото има светофар съвсем близо, а и по бул. Марица няма кой знае какво натоварване, че да се налага кръгово...
цитирайИве, безбрежна е човешката алчност, както и глупостта, в стремежа си към бързо забогатяване, нашите местни феодали показаха и глупостта си :)) Насрани сме до шия в Пловдив, ама стъпяме търговски .. градът има стотици проблеми, а те взели да се занимават с глупости, които водят до нови проблеми, вместо да решават стари !
цитирайОт това търговско стъпване сме затънали до уши в дългове. Само дето още не се знае как ще ги погасим. Кмета вече дигна данъците до 40%, какво ли ще последва?
цитирайАд под небето....това е по актуалното заглавие.
Декември ще разбереш защо:)
Може да го кръстиш това кръгово - като параграф 22
цитирайДекември ще разбереш защо:)
Може да го кръстиш това кръгово - като параграф 22
Ад под небето е доста философско заглавие :)...
цитирайАктуално е:)...
цитирай
20.
hristo27 -
То, ако беше всичко както трябва да ...
25.09.2014 13:24
25.09.2014 13:24
То, ако беше всичко както трябва да бъде, нямаше да е в България, нали?
цитирайТърсене
За този блог

Гласове: 23074
Блогрол
1. Любим линк
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници