Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2011 16:12 - Малко предизборни предупреждения
Автор: kass Категория: Забавление   
Прочетен: 9330 Коментари: 35 Гласове:
36

Последна промяна: 28.10.2011 16:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 "На 22 април 1936 година руският критик и автор на детски книги Корней Чуковски записва в дневника си:
"Вчера на конгреса на Комсомола седях на 6 или 7 ред. Огледах се и видях Пастернак. И тогава се появиха Каганович, Ворошилов, Андреев, Жданов и Сталин. Какво стана със залата! А ТОЙ стоеше пред нас, малко поуморен, замислен и величествен. Усещаше се голямата му близост с властта, силата му и същевременно нещо женствено, меко. Обърнах се - лицата на всички наоколо бяха така влюбени, нежни, вдъхновени и засмени. Да го видим, само да го видим беше огромно щастие за всички нас. Никога не съм мислил, че съм способен на такива чувства. След това, във фоайето, Пастернак и аз през цялото време си шептяхме възторжени думи. Тръгнахме си заедно, и двамата опиянени от радост..."" ....


   Появата на лидера сред тълпата предизвиква у нея трепетно вълнение и възбуда.Той е обграден с един ореол на слава,който пленява и укротява и най-непокорните, така както "звероукротителят животните". Основната причина, която подпомага тирана във възкачването му на пиедестала на величието, е в психологията на тълпата.
   Лидерът е един от тълпата, той произхожда от нейните среди, носи нейния манталитет, интелекти емоционалност, но въпреки това, той не се отъждествява изцяло с нея, а е „най-доброто”, което тя притежава. Без водач тълпите се превръщат в инцидентно множество. Любон разграничава два типа лидери: едните,които са енергични, със силна, но краткотрайна воля и другите, които са по-малобройни със силна и трайна воля.  Неговите послания са това, което мисли, желае и преживява тълпата. Всички лидери са осъзнавали силата на своето обаяние. Вебер,нарича това влияние на обаятелния лидер върху масите харизма.
    Понеже тълпата е податлива само на крайни чувства, ораторът, който иска да я съблазни, трябва да използва силни, преувеличени твърдения. Колкото твърденията са по-стегнати, недоказуеми, чудотворни и неправдоподобни толкова са по-авторитетни. Те обаче добиват реално влияние, само ако се повтарят непрекъснато. Благодарение на повторението всяко твърдение успява да се запечата в онези дълбоки пластове на несъзнаваното, в които се зараждат подбудите за поведението ни. Защото една лъжа, повторена многократно, се превръща в истина. Когато едно твърдение е било достатъчно и единодушно повтаряно тогава се създава т.нар.всеобщо мнение и се задейства мощният механизъм на заразителността. Според Льобон "В случая с тълпите, идеите, чувствата, вълненията, вярванията притежават толкова силно заразително свойство, колкото и микробите."За да убеди добрият оратор, трябва да знае как "да излезе от своята мисъл, да проникне в тази на своите слушатели и вибрира в унисон с тълпата, която го обкръжава. Нему е нужно да емоционира с нея, преди да предприеме приближаването до своите възгледи.". Той трябва да отгатне това, което мислят слушателите и на първо място да мисли като тях, за да ги накара след това да мислят като него.
     Ерих Фром смята, че поведението на лидера е характерно за нарцистичните лица. Сред лидерите според него се наблюдава висока степен на нарцисизъм. Вътрешната, субективна и външната обективна реалност на тези хора са изцяло раздвоени. Поради това те могат да станат психотични. Ако обаче притежават таланта да въздействат върху големи маси от хора умеят да ги организират и са налице благоприятни исторически обстоятелства, те могат да превърнат мечтите и грандиозните си фантазии в реалност. Такива хора, дори когато успеят, са принудени да търсят по-нататъшен успех тъй като за тях неуспехът крие опасността от срив.


   Цялата статия тук:
http://studentskigrad.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=1350:2011-07-06-06-28-54&catid=83:2011-03-24-21-07-51&Itemid=117



Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vmir - Много интересен и полезен постинг, но много далеч от контекста на днешната родна ситуация.
28.10.2011 16:41
Забелязваш ли, че никой не показва подобно отношение към Бойко? Обратното - всезнайковци и поплювковци, които преди изборите не спираха да повтарят, че ГЕРБ ще изчезне след изборите, останаха като попикани мушката, а някои даже се сърдеха, защо всички викали против Бойко, а в същото време гласуват за него.

Работата е в това, че поплювковците са фатално далеч от истината, защото хората преценяват по-неща очевидни, но въпреки това невидими за поплювковците, които са толкова ограничени, че мислят останалите за овце, а не виждат, че самите те са овцете, а "аргументите" им ги разкриват отдалеч. Просто хората са намерили интелигентния начин хем да си изберат когото са си решили, хем да си го върнат на ругателите си, които са алчни простаци с огромни претенции. Обърни внимание какво ще стане на втория тур, и ще видиш още - по категорично и очевидно потвърждение на тази интелигентна тактика.

Да не говорим, че след толкова плювни по ГЕРБ, че били комунисти, да не гласуват поне за сините, си е ачик-ачик демонстрация, че и в чисто човешки план не струват, но няма как да се сетят колко са ясни, защото не подозират, че останалите хора прибягват до подобни индикации за разпознаване на боклуците около себе си.
цитирай
2. kass - vmir
28.10.2011 16:54
Повече ме притеснява друго. Най-вече все по осезаемото поведение на хората като под хипноза, примерно непрекъснато се жалват от ситуацията в страната, но абсолютната липса на самокритичност, в частност на управляващата партия на която симпатизират. Готови са да излязат на митинг за всяко нещо до момента, в който не се впрегне името на премиера, тогава обръщат плочата за смисъла на протеста... Независимо дали сме привърженици на една или друга политическа партия сме абсолютно длъжни да бъдем реалисти и съответно критични към нейното управление, ако има такъв повод... В противен случай се оказваме под влиянието на харизматичността на лидера, нещо което не води до нищо добро...
цитирай
3. bojo12345 - Това ,че ГЕРБ печели ...
28.10.2011 17:15
Дори и на балотажа да получи повече от това ,което са очаквали,не може да се
разбира че са спечелили подкрепата на мнозинството българи.
Какъв е процинта на негласувалите българи и какъв е процента на негласувалите
цигани и привърженици на етническото ДПС?
Всички от досега изредилите се на власт партии ,в това число и ГЕРБ са рожби на ДС.Правилото разделяй и владей все още дава полза на сегашните политици.
Ако се създаде ново гражданско общество - тагава може да настъпи промяна на
статуквото
цитирай
4. vmir - 2. kass,
28.10.2011 17:19
kass написа:
Повече ме притеснява друго. Най-вече все по осезаемото поведение на хората като под хипноза, примерно непрекъснато се жалват от ситуацията в страната, но абсолютната липса на самокритичност, в частност на управляващата партия на която симпатизират. Готови са да излязат на митинг за всяко нещо до момента, в който не се впрегне името на премиера, тогава обръщат плочата за смисъла на протеста... Независимо дали сме привърженици на една или друга политическа партия сме абсолютно длъжни да бъдем реалисти и съответно критични към нейното управление, ако има такъв повод... В противен случай се оказваме под влиянието на харизматичността на лидера, нещо което не води до нищо добро...


Напълно вярно, но нивото на комуникацията е двустранен процес. Няма как да имаш опонент простак, примитив и позьор, и да се споразумеете джентълменски и с пълния капацитет на разума. Особено, когато зад него стоят тълпи кресливи лумпени, за които трябват седмици, за да им обясниш разликата между мнение от "аргумеинт", а когато най-накрая зацепят, да ти изтърсят невъзмутимо, че си имат право на свое мнение, и да трябват още две седмици обяснения, че мнението не винаги е меродавно, и така да ти увъртат до безкрайност, от страх да не им се се наложи да свършат нещо реално...
цитирай
5. kass - bojo12345
28.10.2011 17:22
Ново гражданско общество може да има тогава когато спем да идеализираме лидерите на партиите, на които симпатизираме... когато спрем да търсим спасител и станем критични към управляващите, които и да са те... Идолопоклонничеството никога не е водило до нищо добро, освен до заслепяване и изкривяване на реалността...
цитирай
6. vmir - 3. bojo12345 - Това ,че ГЕРБ печели ...
28.10.2011 17:23
bojo12345 написа:
Дори и на балотажа да получи повече от това ,което са очаквали,не може да се
разбира че са спечелили подкрепата на мнозинството българи.
Какъв е процинта на негласувалите българи и какъв е процента на негласувалите
цигани и привърженици на етническото ДПС?
Всички от досега изредилите се на власт партии ,в това число и ГЕРБ са рожби на ДС.Правилото разделяй и владей все още дава полза на сегашните политици.
Ако се създаде ново гражданско общество - тагава може да настъпи промяна на
статуквото


Тези баналности са казвани милиони пъти. Не си ли способен да кажеш нещо от себе си или поне нещо, което не е повтаряно чак толкова много?
цитирай
7. kass - vmir
28.10.2011 17:27
Харизмата на ББ е неоспорвана, след макар и кратка среща с него хората добиват вид на омагьосани, това е тревожно, само това казвам в поста си... иначе кой какъв бил, колко можел, какви аргументи има в полза на единия или другия е тема за друг разговор... Когато човек осъзнае влиянието си над другите разбира, че притежава далеч по-голяма власт от политическата такава, историята доказва, че в повечето случаи това изкривява личността...
цитирай
8. pegas08 - Kasi, priwet. Lipswa[e mi.
28.10.2011 17:54
Kakwoto i da si sprqgame tuk, kato kak Sijka,
sywsem se olqhme!
Bydi zdrawa!
цитирай
9. haralanov - Защото една лъжа, повторена многократно, се превръща в истина...
28.10.2011 18:11
Тази мисъл я приписват на Гьобелс.Отвратителното е,че е вярно.Половин година преди изборите социологически агенции и медии вече ни засипваха с инфо кой е първи,втори и трети.Първият беше първи преди още да беше известно кой е той.Носкоро Бинка Беева( бившата жена на Соломон Паси ) разказваше как Властта променя тотално мъжа.И в леглото включително.Как го пращала в друго измерение.Склонен съм да и вярвам.Не е случайно,че след като се облече с много Власт,Монката Паси смени и колата и жената.Жената беше по-млада естествено.Сексуалният му нагон се е върнал и той е търсил нова тръпка.Така е и с описаните персони.Сталин е бил известен с развратните си наклонности.Лично ,,очистил" една от жените си.Феноменът Власт,Секс и Преклонение го има и днес.Лично познавам мъже,които обичат и се възхищават от Бойко Борисов.Не го разбирам това!Честно!
цитирай
10. starbuck69 - :)))
28.10.2011 18:13
Трябва, във всяка избирателна секция, да бъдат монтирани прибори, подобно на тези в банките, които да различават истинските от фалшивите политици...
цитирай
11. alegatora - 7. kass
28.10.2011 18:13
Толкова ли са ти ниски житейските критерии или си го харесваш като жена?
цитирай
12. kass - alegatora
28.10.2011 18:20
ама как ще го харесвам??? Нито като мъж, нито като политик го харесвам... Всъщност не е нужно да харесваш някой политик визуално, няма да се жениш за него я, но това явление се наблюдава относно премиера, колкото и непонятно да ми е...
цитирай
13. kass - starbuck69 - :)))
28.10.2011 18:21
Добра идея :)... само дето не знам кои ще минат за истински :)))..
цитирай
14. kass - haralanov
28.10.2011 18:23
не знам за властта, ама мъжете като навлязат в кризата на средната възраст и доста се променят, вероятно и жените де, нооо да прибегнат до по-млада жена съвсем не патент на политиците само... :)
цитирай
15. kass - pegas08
28.10.2011 18:24
здрасти pegas08 :)...
цитирай
16. nestor - както се пише
28.10.2011 18:31
Кучетата си лаят,кервана си върви,мисля има доста по тревожни неща от това кой недоказал се политик ще ни разбърка и без това разджуркания живот
цитирай
17. kass - nestor
28.10.2011 18:39
Кучетата си лаят, обачеее... когато един народ реши, че му трябва твърда ръка за да се оправи, е само на крачка от това да се сдобие с диктатор...
цитирай
18. svoboda64 - Нека не отричаме съжденията на авторитетите от 40-70-те години на МИНАЛИЯ ВЕК,
28.10.2011 19:13
обаче... 21-и век е различен :))))))

И нещата, включително осъзнаването и "гласуването"... са различни. Не са резултат от "чувства", колкото и да ни се иска :§§) Нито на истини (рацио или разум:)))) А на най-простичко оцеляване в пост.... (идеологическо-системия) рай, защото е ... безсистемен :))))

За мен... най-откровено ... в тази ситуация е вслушването в "децата" (18 - 35). Те знаят каква е "истината", но не се поддават на емоции. Те имат "бизнес план" и той... трябва да се изпълни :))))))

Приоритети... приеритети :)
цитирай
19. kass - svoboda64
28.10.2011 19:21
Дано си права и младите знаят кое е най-добро за тях... Лично за мен вота в неделя ще си остане "глас народен - глас Божи", защото не виждам на балотажа своя избранник и тъй мнозинството ще реши...
цитирай
20. ko642 - Меже да не е съвсем по темата но само ...
28.10.2011 20:36
Меже да не е съвсем по темата но само ще вметна че по други страни по време на избори, лидерите на партии могат да променят крайния резултата значително ако са активни - викат му водене на кампания (campaigning) колкото по популярен/харизматичен е лидера толкова по голямо влияние върху крайния резултат. Забелязвам че в БГ повечето политици са доста мързеливи и си дават зор само ако трябва да се появят по телевизията :) От това общо взето можеш да си напавиш изводи колко ще работят като бъдат избрани. Поздрави!! ВВ

ПП: Някои блогъри стават доста досадни вживявайки се в ролята на 'циганка' на ББ :)
цитирай
21. анонимен - vmir
28.10.2011 20:50
от както го даваха по телевизията съвсем е изперкал
цитирай
22. djgator - Иве
28.10.2011 22:03
Харизмата в политиката е много важна, както подчерта и колегата ко642, също като в музикално шоу - няма начин да спечели някой противен тип, независимо от певческите му данни. Обвинявали са ме в крайно пристрастие към даден политик и политическа партия, но това не е истина. Вярно е, че подкрепям ГЕРБ, но не фанатично, сляпо и на всяка цена! С много от нещата които правят или с начините по които го правят, аз не съм съгласен, но като цяло се движат в правилната посока, при това - по-добре от който и да е политически субект в абсурдната ни държава. Тоест - те не са ми кумири и не бих си татуирал ( примерно) името на някой от тях, в знак на съпричастност и симпатия. Просто от това, което се намира на политическата сергия в последните години, ми харесват най-много те. Това не значи, че те покриват на 100% моите очаквания или виждания. Единствения човек, който отговаря напълно на посочените ми критерии .......... съм самият аз, дори баща ми не представя напълно моите очаквания или вкусове. Ако чакаме да дойде на политическата сцена лице, което напълно да ни удовлетворява, напълно да сме съгласни с неговите мисли и действия, то ще си чакаме, както в онази карикатура - скелет с рокля, седнал на пейка и до него надпис: "жена очаква перфектния мъж!"...
цитирай
23. анонимен - Една лъжа, повторена многократно, ...
28.10.2011 22:10
Една лъжа, повторена многократно, се превръща в истина. И ти влезе в общия хор, който повтаря, че Плевнелиев ще бъде кукла на конци на Борисов. В този случай обаче, хората няма да ви повярват. Нека да изкара една година като президент и ще видите, че сте грешили.
цитирай
24. kass - ко642 , веско
28.10.2011 22:34
Политическия живот не може без лидери. Партиите излъчват лидери или лидерите сформират партии и всичко това е нормално в една демократична страна. Това което е смущаващо е хората да се "влюбват" в лидерите, да им стават безплатни агитатори, да изпитват неаргументирани симпатии и тн. Когато една партия има политическа ориентираност, след провал тя ще смени своя лидер, когато тя е от лидерски тип, нейния политически живот завършва с провала на нейния лидер. Колкото повече партии от лидерски тип наблюдаваме в една държава, толкова е по-голяма вероятността от установяване на диктатура в нея.
цитирай
25. kass - 23. анонимен
28.10.2011 22:36
Дали ще бъде кукла на конци, предстои да видим. Повече ме интересува какъв би бил интересът към него, без подкрепата на ГЕРБ.
цитирай
26. malkiatprintz - Има различни типове харизма, въ...
28.10.2011 23:20
Има различни типове харизма, въпросът е кой от всичките типове харизма се харесва от мнозинството - това говори за нивото на самото мнозинство, още повече, ако мнозинството не се вълнува от други качества. "Лидерът е един от тълпата, той произхожда от нейните среди, носи нейния манталитет, интелект и емоционалност..." - няма какво да се допълни, Ив. Жалко.
цитирай
27. vmir - 21. анонимен,
29.10.2011 00:09
анонимен написа:
от както го даваха по телевизията съвсем е изперкал


Какво значи "изперкал" за политик??? Наясно ли си, че обществото реално почти не познава политиците, а само медийният им образ. Че целта на този образ е да съберат максимална подкрепа за политиката си?
цитирай
28. анонимен - vmir
29.10.2011 13:39
vmir написа:
анонимен написа:
от както го даваха по телевизията съвсем е изперкал


Какво значи "изперкал" за политик??? Наясно ли си, че обществото реално почти не познава политиците, а само медийният им образ. Че целта на този образ е да съберат максимална подкрепа за политиката си?


vmir, честно казано не знам за кого говориш ти - аз лично казвах, че от както теб те даваха по телевизията си изперкал съвсем
цитирай
29. boristodorov56 - Добър въпрос - сега помни ли някой името на неуспялата кандидат еврокомисарка?
29.10.2011 13:53
kass написа:
Дали ще бъде кукла на конци, предстои да видим. Повече ме интересува какъв би бил интересът към него, без подкрепата на ГЕРБ.


Така обича св.св. Бойко и Борисов - довчера никому неизвестни и непотребни протежета да му бъдат лично задължени и , естествено, послушни маши, които могат само да загубят без неговото благоволение. Не слушат - отиват на кино. Ако сгрешат - грешат те, а не Винету. Ако спечелят - печели - Рапона.
Сещаш ли се чий прийом е това?
цитирай
30. kass - malkiatprintz
29.10.2011 14:11
Фил, никой лидер не пада от космоса, естествено е да е произлиза от народа...
Проблемът на общества като нашето, изпаднало в труден период на неуредици, бедност и безперспективност е склонността да търси лидер с едва ли не нечовешки, свръхестествени качества, който да го изведе от ситуацията. В такива случаи хората имат склонността да повярват, че даден човек е точно такъв, стига да съумее да влезе под кожата на хората...
"Както Любон, така и Фройд вярват, че силата на харизматичната личност се дължи не толкова на харизматичните качества на лидера, колкото в илюзиите на масите, за водач, който да направлява техните надежди за промяна, техните мечти и вярвания." ....
Въпреки всичко аз силно вярвам в природната интелигентност на българина и в случай, че нещата приемат неблагоприятна посока ще различи правилната от неправилната политика...
цитирай
31. kass - 28. анонимен
29.10.2011 14:17
анонимен написа:
vmir написа:
анонимен написа:
от както го даваха по телевизията съвсем е изперкал


Какво значи "изперкал" за политик??? Наясно ли си, че обществото реално почти не познава политиците, а само медийният им образ. Че целта на този образ е да съберат максимална подкрепа за политиката си?


vmir, честно казано не знам за кого говориш ти - аз лично казвах, че от както теб те даваха по телевизията си изперкал съвсем


Уважавай противника си, дори когато споровете загрубеят. Вмир е интелигентен и начетен мъж, не споделям, че е изперкал. Всеки, на когото развитието на страната му не му е безразлично, е склонен да влиза в ревностни словесни битки. Аз също не одобрявам правителството, и съм политически опонент на вмир, но въпреки че не съм съгласна с неговото мнение по много въпроси си оставам защитничка на правото му да го има...
Поздрави!
цитирай
32. kass - 29. boristodorov56
29.10.2011 14:23
boristodorov56 написа:
kass написа:
Дали ще бъде кукла на конци, предстои да видим. Повече ме интересува какъв би бил интересът към него, без подкрепата на ГЕРБ.


Така обича св.св. Бойко и Борисов - довчера никому неизвестни и непотребни протежета да му бъдат лично задължени и , естествено, послушни маши, които могат само да загубят без неговото благоволение. Не слушат - отиват на кино. Ако сгрешат - грешат те, а не Винету. Ако спечелят - печели - Рапона.
Сещаш ли се чий прийом е това?


Това е прийома на всички диктатори. Проблема при тях е, че всички се докопват до властта с всенародна любов, но умират от всенародния гняв... Докато не разберем, че няма начин някой с магическа пръчица да ни реши проблемите и че е неизбежно извървяването на трънливия път към модерното ни развитие, няма да спрем да се осланяме на личности, които идват с гръм и трясък и по същия начин напускат политическата сцена...
цитирай
33. vmir - 28. анонимен,
29.10.2011 15:14
анонимен написа:
vmir написа:
анонимен написа:
от както го даваха по телевизията съвсем е изперкал


Какво значи "изперкал" за политик??? Наясно ли си, че обществото реално почти не познава политиците, а само медийният им образ. Че целта на този образ е да съберат максимална подкрепа за политиката си?


vmir, честно казано не знам за кого говориш ти - аз лично казвах, че от както теб те даваха по телевизията си изперкал съвсем


Да беше казал поне кое от "даванията" ми по телевизията ти се е видяло епохално.
цитирай
34. blagorodnik - :) Хубав постинг.
29.10.2011 15:43
Поздравления kass! Много точно си представила омаяните, цитирайки Чуковски и най ми хареса накрая: "След това, във фоайето, Пастернак и аз през цялото време си шептяхме възторжени думи. Тръгнахме си заедно, и двамата опиянени от радост..."
Българите като цяло вече не са "възторжени" от реалността и едва ли са опиянени, но надеждата за по-добро бъдеще и сигурност все така ги крепи и доста често и ...подлъгва да вярват на щедро дадени обещания.
цитирай
35. kass - blagorodnik
29.10.2011 16:43
май "възторга" от действителността и "възторга" от дадена политическа партия са две съвсем различни неща и нямат нищо общо по между си :)))...
Всъщност няма лошо в лидерите, има велики личности, лошото е когато не можем да разграничим симптомите на отклонението... Нелогична за съвременния човек е идеята някой със "силна ръка" да вкара нещата в ред...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kass
Категория: Забавление
Прочетен: 4232321
Постинги: 266
Коментари: 13643
Гласове: 23073
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930